Gå til innhold

Ny mobilteknologi ser dagens lys


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg synes de er for nøkterne. De burde hatt mål om 80% innen 3 år og prise produktene deretter. For at butikker skal handle inn NFC-kapable betalingsterminaler så må en betydelig andel av kundene ha telefon med NFC. Jeg vil tippe 25% er minimum for at butikker skal gidde å handle inn sånne terminaler og få ballen til å rulle.

Lenke til kommentar

NFC brikker finnes vel allerede på noen Nokia telefoner og for noen år siden drev vel DnB sammen med Telenor å satte ut slike motetakere i diverse butikker hvor man kunne teste å bruke mobilen som bankkort.

 

Ser fram til når dette blir standard, eneste grunnen til at jeg har lommebok nå er for å holde alle kortene på en plass.

 

Isåfall mere fornuftig satsing en chip og kort med pin kode på imo.

 

Og om jeg husker rett så kommer vel Android 2.3 med støtte for NFC, så da er vel

software delen grei for en del nyere telefoner.

 

edit: stuffs.

Endret av anotherzen
Lenke til kommentar

Hvorfor omtales NFC som ny teknologi i artikkelen? Jeg forstår ikke hva som er nytt med denne fra Samsung, i forhold til den som f.eks. Nokia har. Nokia har også produsert mobiltelefoner med NFC.

 

Når det gjelder hvor mange mobiltelefoner med NFC-teknologi som vil være i hendene på folk innen 2015, så avhenger jo det av hvor mange modeller produsentene gidder å utstyre med denne teknologien. Utfra det vi har sett hittil har de ikke gjort stort. Hvorfor ikke bare like godt legge NFC inn i alle modeller, Samsung? Og Nokia? Og Sony Ericsson? Og LG? Og ...? Hva er det som holder dem tilbake? Det har jeg lurt på lenge.

Endret av Prognatus
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...