Gå til innhold

Test: Steelseries H7


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Savner en test av G35... kommer ikke det?

 

Jeg kan gi deg en liten anmeldelse. Har brukt mitt siden sommer 2009.

Kjøpte det noen dager etter release, og jeg er utrolig fornøyd. Headsettet tåler veldig mye, sitter komfertabelt på hodet og har innstillinger for hvor trangt du vil ha det på, eller hvor løst.

 

Lyden er veldig bra, med 7.1 surround sound som kommer med driverne. Lyden er ikke helt utrolig høy, men det er mer enn nok til noe du kommer til å trenge med normal hørsel, med andre ord, hvis du har dårlig hørsel blir det helt perfekt. Det eneste jeg savner med tanke på lyd er at bassen ikke er den beste. Den er ganske bra til musikk, og spill men det er ikke et bassheadsett.

 

Mikrofonen er den aller beste jeg noen gang har opplevd på et headsett. Glem headsett fra Steelseries, de er bare helt latterlige i forhold til Logitech G35 headsettet. Det er utrolig skarp lyd, og det er ingen bakgrunnsstøy hvis man sitter på f.eks Skype eller Ventrilo i det hele tatt. Hvis du hører skurring fra dette headsettet, er det med andre ord på grunn av programvaren du bruker det i.

 

Driverne kommer som sagt med 7.1 surround sound, konfigurerbare knapper på siden ( 3 stk ) til å åpne programmer, eller styre Spotify, og andre medier. Det er en knapp på siden for å mute mikrofonen skulle du trenge raskt tilgang til å gjøre det, ellers kan du dra mikrofonen opp, og den slår seg av automatisk. I denne stillingen er det ikke mulig å slå på mikrofonen i det hele tatt. For å skru den på igjen må du ta den ned. Du trenger ikke ta den helt ned, men ca midt på.

 

Det eneste minuset med headsettet er at ledningen er laget av et stoff som skal beskytte ledningen. Noe som i og for seg er veldig bra, men problemet er at headset ledningen har lett for å krølle seg litt. Ikke det at det er noe problem hvis du bare retter på den litt innimellom. Utenom det så kommer headsettet med en borrelås slik at du kan stille på lengden av ledningen slik som passer best for deg. Ledningen kobles med USB.

 

+ Lyd

+ Mikrofon

+ 7.1 Surround Sound

+ Komfortabelt ( Etter 8 timer med WoW spilling kan jeg med handen på hjertet si at jeg ikke kjente noen store smerter etter å ha hatt det på, eller blitt klam overhodet. )

+ Garanti ( 3 år )

+ Utskiftbar pute for å få det mer komfertabelt på hodet.

+ Veldig god vekt, sitter ordentlig bra på hodet.

 

- Ledning som er litt for glad i å krølle seg.

 

Alt i alt så vil jeg gi den en 9.5/10. Den hadde fått 10 hvis ledningen var ukrøllbar. Dette er med hånden på hjertet det aller beste headsettet jeg noen gang har brukt, og jeg kommer ikke til å bytte tilbake til Steelseries eller andre drittmerker noen gang igjen. Syntes ikke prisen er noe å si på, da man har 3 års garanti skulle noe skje.

 

Var det bra nok for deg? :)

Endret av Romis
  • Liker 2
Lenke til kommentar

En liten kommentar til G35 fra meg også.

 

Lyden er helt ok, temmelig farget, ikke spess god til musikk, Eksplosjoner høres derimot bra ut.

Dolby headphone fungerer bra, nesten like bra som Creative's CMSS 3D

 

Et større problem var en høyfrekvent piping når jeg var på vent/ts e.l.

Byttet til to andre med samme pipingen. Muligens fikset i en senere HW rev.

 

Problem 2, driverene, plaget av memoryleak i de spillene jeg spiller mest, wow og BFBC2.

 

Jeg endte med å levere de tilbake, og skaffet meg Sennheiser pc360.

Aldri hatt bedre noensinne, en drøm å høre på.

Forutsatt at man har et rimelig dugelig lydkort i PC'en.

Lenke til kommentar

Er dere kritiske nok i testene?

 

Fortell meg:

 

1. Lekker dette headsettet like mye lyd som det H5 og H5V2 gjorde?

 

2. Vil jeg slippe feedback gjennom mikrofonen fra eget headsett?

 

3. Er kontaktene/ledningene like enkle å ødelegge?

 

for meg er dette de viktigste punktene dere bør teste. Fordi for meg har Steelseries vist seg å ha mest opphypa plastproduktene på markedet.

Endret av Bingokongen
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...