Gå til innhold

Jeg skal oppgradere fra D80 til Nikon med video - er det kun D90 eller 3100 som er alternativene?


Anbefalte innlegg

Jeg har sett at D90 finnes med en eldre videoversjon som ikke er bra nok, mens 3100 kommer med en annen, forbedret videofunksjon. Men såvidt jeg har forstått er D3100 et dårligere kamera enn D80 (som jeg har vært sinnsykt fornøyd med, så jeg vil ha "storebroren"!), og D90 er gammelt og har ikke bra nok video.

 

Finnes det noe alternativ til disse som ligger under 10000? Jeg vil absolutt fortsette med Nikon, og har to objektiver som jeg er veldig glad i også, og har ingen intensjoner om å bytte ut alt ;)

 

Tror jeg :innocent:

 

Hadde vært veldig takknemlig for litt tips!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som tomsi sier så er nok en D7000 det mest naturlige valget. Kommer på akkurat 10k fra JP (se link).

 

D3100 er entry-level, men dog med full HD-video og AF under filming, ellers tenk på det som et D3000. (med 4 mpix mer)

 

Jeg har ikke fulgt så godt med i nyhetsverdenen siden jeg fikk mitt D80 ser jeg, ble stormforelsket med en gang og glemte alle andre kameraer ;)

 

Selvsagt er det D7000 da, skjønner ikke at jeg ikke fant den??

 

Du som hadde tafset litt på den, er den lik D80 i vekt, form og størrelse tror du? D80 er nemlig tilnærmet perfekt for mitt grep, Canon funker ikke og D300 tror jeg det var ble for stor.

 

Og holder det å kjøpe bare huset når jeg har et Tamron SP AF 17-50MM F/2.8 XR Di II LD, og en gammel telezoom (Tamron 28-300mmF/3,5-6,3 AF aspherical LD (if) tror jeg) som jeg er veldig glad i, eller blir dette helt på bærtur med dette kameraet? For 1000,- for en 18-105 som ikke har fått de beste kritikkene vet jeg ikke om jeg synes er greit, da spørs det om jeg heller legger de pengene i ekstra minnekort og trådløs fjernkontroll (heter det det? Ihvertfall så jeg kan ta bilder på avstand fra kameraet :D )

 

Tusen takk for hjelpen!!

Endret av alimak
Lenke til kommentar

Og holder det å kjøpe bare huset når jeg har en Tamron 17-55 DX tror jeg det heter, og en gammel telezoom jeg er veldig glad i, eller blir dette helt på bærtur med dette kameraet? For 1000,- for en 18-105 som ikke har fått de beste kritikkene vet jeg ikke om jeg synes er greit, da spørs det om jeg heller legger de pengene i ekstra minnekort og trådløs fjernkontroll (heter det det? Ihvertfall så jeg kan ta bilder på avstand fra kameraet :D )

Ingen grunn til å kjøpe kitzoom når du har en lyssterk Tamron. Tror D7000 er rimelig midt i blinken for det segmentet du vil ha.. ;)

Lenke til kommentar

Som tomsi sier så er nok en D7000 det mest naturlige valget. Kommer på akkurat 10k fra JP (se link).

 

D3100 er entry-level, men dog med full HD-video og AF under filming, ellers tenk på det som et D3000. (med 4 mpix mer)

 

Jeg har ikke fulgt så godt med i nyhetsverdenen siden jeg fikk mitt D80 ser jeg, ble stormforelsket med en gang og glemte alle andre kameraer ;)

 

Selvsagt er det D7000 da, skjønner ikke at jeg ikke fant den??

 

Du som hadde tafset litt på den, er den lik D80 i vekt, form og størrelse tror du? D80 er nemlig tilnærmet perfekt for mitt grep, Canon funker ikke og D300 tror jeg det var ble for stor.

 

Og holder det å kjøpe bare huset når jeg har et Tamron SP AF 17-50MM F/2.8 XR Di II LD, og en gammel telezoom (Tamron 28-300mmF/3,5-6,3 AF aspherical LD (if) tror jeg) som jeg er veldig glad i, eller blir dette helt på bærtur med dette kameraet? For 1000,- for en 18-105 som ikke har fått de beste kritikkene vet jeg ikke om jeg synes er greit, da spørs det om jeg heller legger de pengene i ekstra minnekort og trådløs fjernkontroll (heter det det? Ihvertfall så jeg kan ta bilder på avstand fra kameraet :D )

 

Tusen takk for hjelpen!!

 

Kjøpte D7000 på fredag - og jeg kan bekrefte at det er veldig nært D80 både med tanke på vekt, og størrelse.

 

Grepet er enda bedre da det har bedre gummiflate.

Lenke til kommentar

Takk - da blir det det i bestilling, fant det til 8990,- et eller annet sted på nett :thumbup:

 

Er det best å smiske først for å så tillatelse eller kjøpe først og så måtte krype etterpå for å få tilgivelse?

 

(Jeg vet jeg får lov uansett, men det spørs hva som er den beste dealen for partneren :dribble: )

Lenke til kommentar

Takk - da blir det det i bestilling, fant det til 8990,- et eller annet sted på nett :thumbup:

Hvis butikken heter pixmania, så anbefaler jeg deg å velge noe annet, selv om det blir dyrere.

 

Er det best å smiske først for å så tillatelse eller kjøpe først og så måtte krype etterpå for å få tilgivelse?

 

(Jeg vet jeg får lov uansett, men det spørs hva som er den beste dealen for partneren :dribble: )

Det blir vel minst bråk hvis du sørger for tillatelse :hmm:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk - da blir det det i bestilling, fant det til 8990,- et eller annet sted på nett :thumbup:

 

Er det best å smiske først for å så tillatelse eller kjøpe først og så måtte krype etterpå for å få tilgivelse?

 

(Jeg vet jeg får lov uansett, men det spørs hva som er den beste dealen for partneren :dribble: )

 

Det beste er å være skikkelig gladkristen når kameraet er i hus, og bruke den 1000-lappen du sparte til å spandere på noe fint/godt.

Endret av fcuk_IT
Lenke til kommentar

Nei, ikke pixmania, her:

 

NetShop

NetShop er OK å handle fra. Bruker de en del selv, men ikke til foto ;)

 

Det er ingen grunn til at du ikke kjøper fotoutstyr der håper jeg??

 

Har akkurat bestilt kamera, fjernkontroll og minnekort :D Og så får jeg ønske meg et ennå større minnekort til jul tenker jeg... Til den nette sum av 9600,- og litt :)

 

Det var raskt ekspedert, igjen tusen takk for hjelpen!!

Lenke til kommentar

Det er ingen grunn til at du ikke kjøper fotoutstyr der håper jeg??

Neida, jeg bare liker å kjøpe fotoutstyr i butikken, for da får jeg det i handa der og da. Noen sier jeg er litt utålmodig der.

 

 

Jeg er også litt utålmodig, men ennå mer opptatt av å få best pris ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...