Gå til innhold

Win7 Service Pack RC ute på norsk...


Anbefalte innlegg

261010_no_sp1rc_logo.jpg

 

Microsoft lanserte i dag (26.oktober) Windows 7 og Windows 2008 R2 Sevice Pack 1 Release Candidate (RC). I motsetningen til Beta versjonen som har vært tilgjengelig en stund, fåes denne versjonen også i norsk.

 

Du kan laste ned versjonen herfra...

 

Du kan velge om du vil ha en .iso fil med både 32bit og 64bit, som da tar ca 1.8 GB eller kun 32bit .exe filen og/eller 64bit .exe filen.

Husk at dette IKKE er den ferdige SP1 pakken, og denne versjonen utløper 1.september 2011. For Windows 7 er det kun en samling med oppdateringer til og med forrige uke. For Server 2008 R2 er det noen nye nyheter..les mer her

 

Testet denne utgaven den 24.oktober da jeg fikk tak i den, les mer her:

http://samfunn.myhken.com/test-windows-7-sp1-rc1

 

261010_no_sp1rc_003.jpg

 

261010_no_sp1rc_007.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette må vel være den minst etterlengtede servicepakka i Microsofts historie.

 

Sier litt om hvor bra Win7 er, når de ikke trenger å gjøre noe større endringer i det hele tatt.

Og det nye i Windows Server 2008 R2 er også bare "show off" ting, ingen kritiske endringer.

Men det blir jo kjekt å få alle oppdateringene i en pakke da, slippe å laste ned 50-60 oppdateringer med x antall restarter hver gang man legger inn Win7.

Lenke til kommentar

Det er akkurat det jeg mener, det er godt vi er der kvalitetsmessig at det er hvilke hull som tettes som står i fokus :). Ellers er jeg ikke motstander av Feature Packs da det ofte tilfører større verdi, man må skille mellom det og store mangler. Service Packs og Security Rollup Packs har helt klart en viktig rolle, og som jeg nevnte i artikkeltråden er jeg litt spent på hvordan man kan integrere/slipstreame SP1 i eksisterende installasjonsmedia for Windows 7. (har ikke brukt særlig tid på å se på dette ennå).

 

Windows 7 er etter min mening den utgaven jeg ventet på siden jeg satt meg ned med de første utgavene av NT 3.1. Windows 8 ligger dog ann til å bli meget spennende og i større grad enn jeg trodde for kun 6 måneder siden. Spesielt etter Ballmers senere utsagn.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Det er akkurat det jeg mener, det er godt vi er der kvalitetsmessig at det er hvilke hull som tettes som står i fokus :). Ellers er jeg ikke motstander av Feature Packs da det ofte tilfører større verdi, man må skille mellom det og store mangler. Service Packs og Security Rollup Packs har helt klart en viktig rolle, og som jeg nevnte i artikkeltråden er jeg litt spent på hvordan man kan integrere/slipstreame SP1 i eksisterende installasjonsmedia for Windows 7. (har ikke brukt særlig tid på å se på dette ennå).

 

Windows 7 er etter min mening den utgaven jeg ventet på siden jeg satt meg ned med de første utgavene av NT 3.1. Windows 8 ligger dog ann til å bli meget spennende og i større grad enn jeg trodde for kun få måneder siden. Spesielt etter Ballmers senere utsagn.

 

Ang slipstreame: http://forums.mydigitallife.info/threads/22807-DVD-with-SP1-integrated-into-Windows-7

 

Men husk at dette er RC versjonen, så du omgjør da din fullversjon av Windows 7 til en prøve versjon med utløpsdato 1. september 2011. Uansett om du har gyldig produktnøkkel eller ikke...

Så er vel neppe lurt, eventuelt kun til test bruk.

Endret av myhken
Lenke til kommentar

Dette må vel være den minst etterlengtede servicepakka i Microsofts historie.

For min del veldig etterlengtet da vi har haugevis av maskiner som kræsjer i boot daglig :(

må inn manuelt og slette bootcat.cache før den starter opp igjen normalt.

 

har kjørt ut fiksen som skulle løse det, reduserte antallet men skjer fortsatt.

microsoft lovet dyrt og hellig at sp1 skal løse det helt :new_woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...