Gå til innhold

Rødt og blått tvillingpar


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dere har ikke tenkt på å ha forskjellig hovedkort da? Asus har en del røde kort og gigabyte har mange blå :)

 

dette gjelder også minnet, jeg kunne kjøpt rødt minne og blått minne. men disse har ikke helt like specs, og da blir det ikke helt det samme. kann hende vi en dag er dumme nok til å demontere kjølerne, sandblåse og lakkere i rødt. noe jeg heller tviler :dontgetit:

Lenke til kommentar

Artig prosjekt! :D

 

Men syntes det børr være litt granne sort eller noe annet i tillegg til hovedfargen, for det kan fort bli litt rart dersom alt er samme farge.

 

må ikke missfårstå, jeg har ikke tengt å endre annet en lysdioder, syvsegmenter og diverse ting med "feil" farge. kabinett osv. skal ha orginalfarge ;)

Endret av martin91
Lenke til kommentar

Var syyyykkk pris :D

 

prøver å få bestilt vannkjølingen nå, regner med det blir på runt 8000kr til sammen

 

jeg blir ikke forundret om politiet kommer på besøk for å forhøre min bror på 15år om hvordan han klarer å hoste opp pengene :hmm: . fyren har jo satt av konfirmasjonspengene til moped :p

Lenke til kommentar

Heh, Ser problemet med den røde lysdioden. Vil tro det er en heller dårlig ide og bare knuse den uten å vite hvor og i hvilken krets den ligger. Er det bare dioden som idikerer at det er strøm på HK?

 

Du kan ei heller -Med mindre jeg tar fryktelig feil- bytte den med en hvilkensom helst diode. Rød LED og blå LED opererer med forskjellige speninger.

Lenke til kommentar

Heh, Ser problemet med den røde lysdioden. Vil tro det er en heller dårlig ide og bare knuse den uten å vite hvor og i hvilken krets den ligger. Er det bare dioden som idikerer at det er strøm på HK?

 

Du kan ei heller -Med mindre jeg tar fryktelig feil- bytte den med en hvilkensom helst diode. Rød LED og blå LED opererer med forskjellige speninger.

 

den er faktisk plassert under en egen "på" knapp på HK, så den er rundt 2mm, ikke helt enkelt å få fikset på, skal ta kontakt med Asus før jeg gjør noe, kanskje jeg kan få en bekreftelse på om den er nødvendig eller ikke.

 

selv kan jeg ikke tro at den kan ha noen som helst sammenhent med funksjoner forøvrig i maskinen, dette vil rett og slett virke ulogisk.

 

jeg blir nok å lodde den av, foreta noen målinger og prøve å finne en tilsvarende blå på ELFA. kommer også til å se om jeg opplever noen problemer etter den er loddet vekk

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
men i det vi skulle montere kjøleren til videokortet oppdaged vi uheldigvis at det var en annen type. ATI har produsert to kort av samme type med litt forskjellige design, noe som gjør at vi nå må betale snart 1000kr ekstra hver :mad:

Kjennt problem dette.

Du har oftest to typer kort:

 

Referansekort: følger ATis referansedesign, de fleste kjølere kages til dette.

 

"Custom" kort: Produsenten lager egne PCBs der komponentene er plasert andreledes, referansekjølere passer ikke på disse, og man må ofte modde selv eller kjøre uten fullcoverblock.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...