Gå til innhold

Sniktitt: Nokia C6-01 og C7


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser ikke så mye ut som S60 5th lenger, ser nyere ut.

iphone ser HELT lik ut UI-vis som tilbake i 2007, det kan ingen nekte på, og det er sant.

 

Ser interessante ut (Ikke nok til å erstatte en N900, men likevel), de nye telefonene har jo så å si samme prosessor-opplegg som N8, som er en god kraftpakke.

Lenke til kommentar

Den vanlige programmenyen kan organiseres som man vil, så ser ikke helt hvorfor du har en negativ undertone til den Finn Jarle.

 

Bare å ta vekk ikoner man ikke liker, flytte de så de blir i den rekkefølgen man vil og flytte til mapper.

 

Jeg så en demo på dette, og da kan man i prinsippet få menyen til å se ut som man vil, om man ikke liker den som den er ut av esken.

 

Samme kan man gjøre med skjermbakgrunn PaAra, bare å bytte den om du ikke liker den standard.

Lenke til kommentar

Badjoker: Det er vel ikke snakk om så mye en negativ undertone, som en avventende en. Man har "alltid" (iallfall så lenge Symbian har vært på trykkskjerm og ganske mye lenger tilbake) kunnet flytte rundt på ikoner og opprette mapper som man vil i programmenyen. Grunnen til at vi er litt avventende er at mange oppgir nettopp gamle S60 som en av årsakene til at Nokia har slitt med å henge med. Til tross for at den altså fortsatt kan omstokkes på er designen her helt lik gamle S60. Måten man navigerer rundt i den på er strammet opp litt, men det visuelle er likt.

 

Derfor er spørsmålet om Nokia vil klare å vinne tilbake tapte brukere, og da muligens brukere som hoppet av på grunn av noe utdatert menydesign?

 

Anssi Vanjoki beskrev det som å ikke ville kjøre en ny og heftig bil fordi dashbordet liknet på det man fant i den gamle og dårlige. Det er ikke umulig at det er noen brukere der ute som vil hevde at "dashbordet" er det som først og fremst har vært galt.

Lenke til kommentar

Badjoker: Det er vel ikke snakk om så mye en negativ undertone, som en avventende en. Man har "alltid" (iallfall så lenge Symbian har vært på trykkskjerm og ganske mye lenger tilbake) kunnet flytte rundt på ikoner og opprette mapper som man vil i programmenyen. Grunnen til at vi er litt avventende er at mange oppgir nettopp gamle S60 som en av årsakene til at Nokia har slitt med å henge med. Til tross for at den altså fortsatt kan omstokkes på er designen her helt lik gamle S60. Måten man navigerer rundt i den på er strammet opp litt, men det visuelle er likt.

 

Derfor er spørsmålet om Nokia vil klare å vinne tilbake tapte brukere, og da muligens brukere som hoppet av på grunn av noe utdatert menydesign?

 

Anssi Vanjoki beskrev det som å ikke ville kjøre en ny og heftig bil fordi dashbordet liknet på det man fant i den gamle og dårlige. Det er ikke umulig at det er noen brukere der ute som vil hevde at "dashbordet" er det som først og fremst har vært galt.

 

Ser den ser den.

Men tror nok det bare er en brøkdel som vet at man kan organisere menyen, så det hadde kan vært en idè å nevne? For mange vil nok det være nok, i alle fall for meg :cool: Spesielt nå som dobbelklikkingen er borte, som var den største akilleshelen i min bok!

Lenke til kommentar

Badjoker: Det er vel ikke snakk om så mye en negativ undertone, som en avventende en. Man har "alltid" (iallfall så lenge Symbian har vært på trykkskjerm og ganske mye lenger tilbake) kunnet flytte rundt på ikoner og opprette mapper som man vil i programmenyen. Grunnen til at vi er litt avventende er at mange oppgir nettopp gamle S60 som en av årsakene til at Nokia har slitt med å henge med. Til tross for at den altså fortsatt kan omstokkes på er designen her helt lik gamle S60. Måten man navigerer rundt i den på er strammet opp litt, men det visuelle er likt.

 

Derfor er spørsmålet om Nokia vil klare å vinne tilbake tapte brukere, og da muligens brukere som hoppet av på grunn av noe utdatert menydesign?

 

Anssi Vanjoki beskrev det som å ikke ville kjøre en ny og heftig bil fordi dashbordet liknet på det man fant i den gamle og dårlige. Det er ikke umulig at det er noen brukere der ute som vil hevde at "dashbordet" er det som først og fremst har vært galt.

 

Jesus! Et menysystem med ikoner er helt likt på alle telefoner, om det så er iPhone, Android, eller en eldgammel Palm. Det er jo dønn likt, med unntak av enkelte farger og utforming av ikonene. Med Symbian så kan du i det minste fikse opp litt selv. Det nye er jo skrivebordet som kan organiseres. Menysystemet brukes bare som en lagringsplass eller samlemappe for programmer mens den daglige bruken foregår på skrivebordene, mer som på Android. Ligner veldig på Maemo også.

 

Det er ikke "dashbordet" det har vært noe galt med, det er den noe kronglete konfigurering som må gjøres for å få satt opp ting. Men hvis dette også ligner på Maemo, så vil det gå som en drøm.

 

På tide å få hue ut av (engadget)revva og se ting slik de virkelig er. Dette blir jo bare for dumt.

Lenke til kommentar

det er nå så men hvis Nokia vil appelere til massene så kan de ikke forvente at folk vet om at alt kan konfigureres slik man vil ha det.

 

Dessuten må de komme med noe nytt og friskt. Derfor er design meget viktig. Hvis noe ser ut som det gamle så er det også det gamle. Spiller ingen rolle om det under er nytt så lenge det ikke SER nytt ut. Folk er overfladiske. Dette burde Nokia skjønne nå.

 

Selv folk her er jo av den oppfatningen:

Får ekle tanker tilbake til 5800 når jeg ser disse cry.gif

 

 

Android og iPhone er en hard nøtt og knekke. Det er det folk vil ha. Man skal gjøre en meget god jobb hvis man vil inn på banen her med et nytt operativsystem (Meego eller Symbian^3).

 

Dessuten lurer jeg på hvorfor Nokia satser på å bruke to operativsystem istedetfor å ha full fokus på ett som de bruker på alle sine telefoner heretter. Det hadde vel vært mye enklere. Mulig de ikke vil legge alle eggene sine i en kurv og at Symbian er noe lettere enn Meego (som virker som et mer fullblods OS siden det har rot i Linux). Andre som har synspunkter på dette?

Endret av saivert
Lenke til kommentar

Gud bedre, det første som smetter inn er herrejesus for en støgg telefon. Nr 2 er, har de ikke gjort noe med menyene/utseende, jeg skal være avventende til jeg har prøvd. Men har enda ikke prøvd en nokia av nyere modell som fristet. Enten har de vært både stygge og ett mareritt å sette opp/konfigurere/finne fram i menysystemet, eller så har de bare vært helt elendige å bruke.

 

Det hjelper heller ikke at alt av farger/menyer etc. har føltes nitrist å jobbe med i forhold til konkurentene. WM 6.5 med sense har vært mer fingervennlig enn de nokiaene jeg har testet til nå, så jeg håper virkelig de har tatt seg sammen og forsøkt å lage noe som er mer trykkvennlig, mer fresht og som ikke _krever_ at man er astrofysiker i nokiamenysystemoppbygging for å finne frem. Jeg jobber mye med mobiler, men nokia har jeg styrt unna, da jeg enkelt har funnet frem i menysystemet til alle andre telefoner enn nokia.

 

Nokia har vært mitt hjerte nær, men det var når 6110 var på topp, nå virker det bare som om de forsøker å polere fram gull fra gråstein. Jeg håper virkelig jeg tar feil.

 

For dette virker veldig som følelsen jeg satt igjen med med windows mobile og sense, mye er polert vekk av menyer etc. veldig mye er veldig trykkvennlig. Men, skal man være mer avansert enn hvermannsen, så finner man ikke så fryktelig trykkvennlige og fryktelige lite lekre menyer i bunn, føles som om jeg skal kjøpe en Aston Martin, men skal hente gearkassa fra en skoda.

 

Android og IOS har fordelen at de er bygget opp for å være på trykkmobiler fra bunn, det virker som nokia virkelig sliter med etterlatenskapen fra tiden når mobiler ble styrt av en pekepinne og ikke med fingrene, lite lekkert for å si det forsiktig. For å være en utfordrer til IOS og Android, så må det føles og være like strømlinjeformet.

 

Annet enn det så må jeg bare si: lagg.

Endret av Lock-Aze
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 4 måneder senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...