Gå til innhold

Dette er ikke 'Kata i sekken'


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal man først sutre over noe, så synes jeg at man skal sutre over noe som betyr noe her i verden, istedet for å virke som en gammel grinete surpomp.

 

 

Da kan det vel nevnes at KATA opprinnelig er fra Israel og noen vil jo av prinsipielle grunner ikke handle varer fra det landet.

Før sto det på nettsidene til kata-bags.com at utstyret var utviklet med erfaringene grunnleggerne av KATA hadde fra det Israelske militæret, nå står det bare "an elite combat unit" tilfeldig...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er mange varer som kommer fra Israel. Skal du boikotte og nevne dette overalt så gjør det skikkelig. Foreslår at du starter i Datadelen av forumet og skriver i alle tråder der Intel nevnes at Intel har en stor fabrikk og driver utvikling av nye prosessorer i Israel, de står for den største private satsingen i Israel noensinne i samarbeid med myndighetene. Også kan du slå av dataen din om du har Intel-produkter i den. Og gå å kjøpe noe annet.

Lenke til kommentar

..Og kan vi vennligst slippe den diskusjonen? Diskuter gjerne sånt noe - men i politikkdelen av forumet og ikke her. Nå er det nevnt i tråden, og da kan de som shopper ut fra politiske preferanser gjøre det.

 

Nevner i den forbindelse dagens XKCD:

orbiter.png

 

Edit:

- Jo - jeg var i Sverige, og så ..

- Mener du okkuperte Jemtland og Herjedalen?

Endret av Trondster
Lenke til kommentar

Nok en sekk med for lite plass til annen bagasje enn fotoutstyret..

Er det noen som kjenner til en sekk som har et godt beskyttet rom for foto men likevel har en god del plass til annet, gjerne med en del små lommer? Sekken er med på sykkel og må sitte godt. Fotoutstyret jeg trenger plass til er D80 med 18-105, SB600+SB900, lader og et par radiosendere. Plass til PC er kjekt men ikke must.

 

Har i dag Kata DR-467i ( http://www.kata-bags.com/product.asp?Version=&p_Id=508 ) som er det nærmeste jeg har kommet, men også her er det litt lite plass i rommene som ikke er til foto, jakka fyller hele hovedrommet f.eks.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nok en sekk med for lite plass til annen bagasje enn fotoutstyret..

Er det noen som kjenner til en sekk som har et godt beskyttet rom for foto men likevel har en god del plass til annet, gjerne med en del små lommer? Sekken er med på sykkel og må sitte godt. Fotoutstyret jeg trenger plass til er D80 med 18-105, SB600+SB900, lader og et par radiosendere. Plass til PC er kjekt men ikke must.

 

Har i dag Kata DR-467i ( http://www.kata-bags.com/product.asp?Version=&p_Id=508 ) som er det nærmeste jeg har kommet, men også her er det litt lite plass i rommene som ikke er til foto, jakka fyller hele hovedrommet f.eks.

 

Vil anbefale deg å ta en titt på http://fstopgear.com/index.php. Satori eller Tilopa med medium ICU (intern kamera-enhet). Sekkene er designet for/av ski/snowboard/syklister. I tillegg til kamera og objektiver er det plass til bærbar PC samt klær og mat for en dag.

 

Jeg har selv en lillebror (utgått modell) til de sekkene som jeg har hatt i vel 2 år nå og er meget fornøyd, bortsett fra at jeg ønsker at jeg hadde en av de større modellene. Selv bruker jeg den til allt av turer i byfjellene rundt Narvik og synes den gjør jobben bra. Lengste dagsturen har vært rundt 12 timers marsj uten problemer. Til flerdagsturer kan du også flytte kamera-enheten over i en større fjellsekk.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...