Gå til innhold

- Dette er årets mobiltelefon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Solhaug, prøv å tenk utenfor boksen. de telefonene du ramset opp har bedre specs og skjermer a ja, men det er vel ikke alle mobilbrukere som forstår slike avanserte telefoner. x10 mini er mindre, lettere, har android og er mye enklere å forstå. brukergrensesnittet er jobbet mye med fra SE sin side og å klare å pakke android med 600mhz prossesor i en så liten telefon fortjener en pris i seg selv.

Lenke til kommentar

X10 Mini er på mange måter en banebrytende telefon i sin klasse. Blant annet det å få så god brukervennlighet, pris og kvalitet i en så liten telefon.

 

Dagens telefoner er stort sett svære beist med en kvadruppelion piksler og 56 Gigahurtz kvantum-prosessor. Denne telefonen er derimot liten, lett, billig, godt batteri og gir vel så mye som de andre telefonene.

Lenke til kommentar

Solhaug, denne telefonen har faktisk fått jevnt over svært god kritikk alle steder, og de telefonene du ramser opp som «så mye bedre» er da også mye dyrere. Hvorfor skulle de gi prisen for årets beste telefon til årets dyreste? Selv om Desire er mye dyrere og raskere (og jada: bedre), fins det knapt den ting den kan som ikke X10 mini også kan.

 

Sammenlignet med Desire har forresten X10 Mini lang batteritid, og merkbart bedre kamera. Utformingen er god: de andre telefonene du nevner kan knapt betjenes skikkelig med én hånd.

Lenke til kommentar

Herregud. Hvor mye sprit og heroin bruker disse mikke mus-redaktørene egentlig under en slik avgjørelse? Og kåre X10 mini til årets mobil er som å utnevne Josef Fritzl til årets far i 2008.

 

Det er rett og slett latterlig. Telefonen har elendig batteritid, treg meny, dårlig utforming. Og hva er det med den tåpelige størrelsen på telefonen? Om man vil ha en telefon med liten skjerm kan man jo like greit kjøpe nokia 1616.

 

Nei, har kommet så mye bedre i år enn X10 mini. Og det at amobil ga den 6 er nesten litt trist. Man har I9000, HTC Desire, HTC Legend, S8500 og iPhone 4 som er så evig mye bedre telefoner, men neida. X10i mini.. trist. :nei:

Hva med å sjekke litt fakta før man kommer med slike tåplige utsagn..? Eisa deler ut flere priser, se her:

European Mobile Phone 2010-2011 - Sony Ericsson Xperia X10 mini

European Social Media Phone 2010-2011 - Samsung Wave GT-S8500

European Smartphone 2010-2011 - Samsung Galaxy S GT-I9000

Og Apple-menigheten kan glede seg over: European Tablet 2010-2011 - Apple iPad

Lenke til kommentar

Dette blir noe lignende som at Volkswagen Polo ble årets bil:

 

http://www.carofthey...lo/2010_41/coty

 

Personlig ville jeg ikke engang vurdert en Polo, eller en Sony Ericssons X10 Mini :)

 

Kanskje du ser litt på feil punkter da. Det er mange faktorer som spiller inn i slike avgjørelser.

 

Du har helt rett, men jeg valgte nok feil år. Fiat Panda derimot er et helt reelt valg når det gjelder årets bil, er det ikke?

http://www.caroftheyear.org/previous-winners/2004_1/coty

 

Den må vel være best for de fleste? :)

Lenke til kommentar

Nok en gang så tror jeg du ser på feil punkter.

 

Fiat Panda er en knallbra bil som har blitt favorisert av blandt annet Top Gear for sine geniale løsninger, romslighet, praktikabilitet og pris.

 

Pris er definitivt en viktig faktor i slike avgjørelser og Fiat Panda gir veldig mye for pengene i forhold til en Ferrari, akkurat slik som en X10 Mini gir mye for pengene i forhold til iPhone 4G eller HTC Desire HD.

Lenke til kommentar

Hvordan er f.eks driftsikkerheten til Fiat Panda eller for den saks skyld Polo i forhold til større mellomklasse biler?

 

Det er sikkert de som vil ha en liten bil, akkurat som at noen vil ha en liten mobil, men det å kåre en liten bil/mobil til årets bil/mobil blir misvisende.

Det forutsetter at man har spesielle behov, ikke et gjennomsnitlig et.

 

Hva med sikkerheten i en så liten bil?

Lenke til kommentar

Jeg misliker telefonen.

 

Jobber med mobilsalg, og de kundene som vil ha en slik, de blir anbefalt andre telefoner. Spesielt om de skal surfe og sende epost. Har også en god del klager på "supertelefonen" x10i mini, sett i forhold til andre smarttelefoner.

 

Og til deg som har skrevet at mini har bedre batteritid enn Desire. Ta deg en bolle. Har selv Desire, og mini har IKKE bedre batteritid. Sånn, der var batteridiskusjonen lagt død.

 

OK, jeg ser at jeg har med en mester i logikk å gjøre: X10 mini er altså dårlig fordi den ikke blir anbefalt i butikk (av deg) til dem som egentlig har bruk for noe helt annet. Batteritiden er dårligere enn på Desire fordi du har Desire. I logikken kalles det argumentum ad verecundiam, og er en feilslutning: påstanden om at noe er sant fordi en autoritet sier det. Og her er altså autoriteten deg selv. Men heisann, argumentet ditt svekkes jo av 1) at det baserer seg på en logisk feilslutning og 2) at du holder deg til logiske feilslutninger, altså at du fremstår som litt dum og dermed mangler troverdighet som autoritet.

 

X10 mini er ikke først og fremst en surfe- og epost-telefon. Om du ønsker deg en rask og dyr surfetelefon, er Desire et åpenbart bedre valg; X10 mini pro og andre med fysisk qwerty-tastatur er bedre til epost. Det X10 mini er, er en liten og lommevennlig mobiltelefon som også har alle de vanlige smarttelefon-egenskapene som du finner i de mye dyrere og større telefonene. I sin nisje er den definitivt noe av det bedre på markedet, men selvfølgelig er den ikke enestående god utenfor sin nisje. Akkurat som en racersykkel er dårlig på skogsveier. Når du insisterer på å sammenligne den med telefoner i helt andre nisjer, på disse telefonenes premisser, demonstrerer du først og fremst manglende objektivitet og dømmekraft.

Endret av mrhanky
Lenke til kommentar

Men jeg ser at flere av gutta boys har et snev av størrelseskompleks her... :whistle:

 

He he godt poeng, kanskje det er derfor de valgte en liten mobil. Det får sikkert deres eget utstyr egen mobil til å se større ut :)

 

Man skal vel ikke ta disse kåringene så veldig seriøst heller:

 

Hva bruker jurylederen selv for tiden?

 

- HTC Hero!

http://www.amobil.no/artikler/aarets_beste_mobiltelefoner_er_kaaret/72647

Lenke til kommentar

Hvordan er f.eks driftsikkerheten til Fiat Panda eller for den saks skyld Polo i forhold til større mellomklasse biler?

 

Det er sikkert de som vil ha en liten bil, akkurat som at noen vil ha en liten mobil, men det å kåre en liten bil/mobil til årets bil/mobil blir misvisende.

Det forutsetter at man har spesielle behov, ikke et gjennomsnitlig et.

 

Hva med sikkerheten i en så liten bil?

 

Sikkerheten kan du finne i EuroNCAP og jeg har all tro på at den er tatt med i en slik vurdering.

 

Men du spør slike spørsmål til feil person, jeg er sikker på at det ikke er idioter som sitter i et slik panel og skal dømme den "viktigste" prisen i en trilliard-industri.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...