Gå til innhold

Sony med nye systemkameraer, ny teknologi!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har lest litt på de forskjellige sidene som har testet kameraet og for all del det er ikke bare gull og grønne skoger, men det virker ikke som om de har "driti på draget"

 

Men det kan jo dukke opp noe og det vil bestandig være noen som aldri blir fornøyd så lenge det ikke står Canon eller Nikon på kameraet.

Lenke til kommentar

Har lest litt på de forskjellige sidene som har testet kameraet og for all del det er ikke bare gull og grønne skoger, men det virker ikke som om de har "driti på draget"

Har kikket litt rundt selv, og det kan se ut som om du har rett. Det jeg var redd for var at Sony hadde implementert menysystemet til NEX serien, eller funnet på noe annet som gjør at ting blir unødvendig knotete.

 

Men det kan jo dukke opp noe og det vil bestandig være noen som aldri blir fornøyd så lenge det ikke står Canon eller Nikon på kameraet.

Kan jo være at man bare er generellt skeptisk til Sony ...

 

Jeg mener, når det gjeler MP3 spillere, så har de driti på draget så det holder med implementasjonen av sleep/vekkeklokke. Dvs. Det er vekkeklokke funksjonen som er hjernedød. Når det setter vekkeklokken er det ikke mulig å høre på spilleren. Den slår seg av ... Typisk bruksmåte for meg er å sette på f.eks. 30m sleep og vekkerklokke.

 

Og jeg sitter med en følelse av at Sony har kommet med en del slike totalt meningsløse design-valg som får en til lure på hva de holder på med. Bruker de ikke sine egne produkter, kanskje?

Lenke til kommentar

De er vel litt redd for å få root-kit? :ph34r:

ROFL! ..Men innovative - det er de - det skal de ha!

De mangler bare å ansette noen som hverken er utviklere eller selgere til å kikke på brukervennlighet og interaksjonsdesign., ;)

Har du prøvd en A700 eller A850/900 ?, kameraer med meget god brukervennlighet og interaksjon.

 

A55 har vel tatt samme Quick-navi-system som dem, og det er vel ett av de raskeste systemene for å hurtig å nå forskjellige innstillinger.

 

http://www.dpreview.com/reviews/sonyslta55/page5.asp

Endret av Karabin
Lenke til kommentar

;)

Jeg prøver bare å få frem at det finns andre merker enn Canon og Nikon, som kanskje til og med har bedre løsninger, men det virker som med en gang en annen aktør kommer med noe så blir det fokus på å finne marginale feil og blåse dem opp, samt å trekke frem uvesentligheter som ikke har noe med saken å gjøre( rootkit) og tåkelegge den ordentlige gode diskusjonen.

Og det virker heller ikke som de som kritisere hardest har prøvd det de kritiserer så hardt...

 

"Ceterum censeo Canon/Nikon esse delendam" ;)

Endret av Karabin
Lenke til kommentar

;)

Jeg prøver bare å få frem at det finns andre merker enn Canon og Nikon, som kanskje til og med har bedre løsninger, men det virker som med en gang en annen aktør kommer med noe så blir det fokus på å finne marginale feil og blåse dem opp, samt å trekke frem uvesentligheter som ikke har noe med saken å gjøre( rootkit) og tåkelegge den ordentlige gode diskusjonen.

Og det virker heller ikke som de som kritisere hardest har prøvd det de kritiserer så hardt...

 

"Ceterum censeo Canon/Nikon esse delendam" ;)

 

 

Joda, jeg forstår dine argumenter. Men jeg tror at rundt 100% av de som kjøper kameraer i SLR-klasse vet at det finnes flere merker tilgjengelig. Også Sony. Og en liten andel av markedet velger jo også noe annet enn C/N.

 

Jeg syns nok også at jeg leser mye kritiske bemerkninger til "egne" merker i alle leire.

 

Og siden du er så sikker på at C/N-leiren ikke har prøvd det de kritiserer så hardt, hvor tungt har du testet C/N/O/P...?

Lenke til kommentar

;)

Jeg prøver bare å få frem at det finns andre merker enn Canon og Nikon, som kanskje til og med har bedre løsninger, men det virker som med en gang en annen aktør kommer med noe så blir det fokus på å finne marginale feil og blåse dem opp, samt å trekke frem uvesentligheter som ikke har noe med saken å gjøre( rootkit) og tåkelegge den ordentlige gode diskusjonen.

Og det virker heller ikke som de som kritisere hardest har prøvd det de kritiserer så hardt...

 

"Ceterum censeo Canon/Nikon esse delendam" ;)

 

 

Joda, jeg forstår dine argumenter. Men jeg tror at rundt 100% av de som kjøper kameraer i SLR-klasse vet at det finnes flere merker tilgjengelig. Også Sony. Og en liten andel av markedet velger jo også noe annet enn C/N.

 

Jeg syns nok også at jeg leser mye kritiske bemerkninger til "egne" merker i alle leire.

 

Og siden du er så sikker på at C/N-leiren ikke har prøvd det de kritiserer så hardt, hvor tungt har du testet C/N/O/P...?

 

Jeg prøvd Canon og Nikon ved flere anledninger, som venner og familie har ( D700, D80, D40, Canon 350 D...)

 

Olympus og Pentax har jeg ikke noe praktisk erfaring med.

Men jeg holder meg oppdatert på teknologi og tester på stort sett alle merker.

 

Men jeg er ikke den som slenger meg på å kritiserer hver gang Canon eller Nikon kommer med en ny modell heller ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...