Gå til innhold

Fettforbrenning - Frenzy Fat Loss - 120 kapsler


Gjest medlem-140898

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-140898

I Frenzy finner du spesielt utvalgt grønn te ekstrakt med høyt innhold av koffein, geranium ekstrakt, kalsium og krom. Alle virkestoffene har egenskaper man ønsker under vektnedgang / diett. Forskning viser positive effekter:

 

- Økt fettforbrenning

- Sultdempende egenskaper

- Mer energi / oppkvikkende

- Vanndrivende

- Prestasjonsfremmende på styrke og utholdenhet

 

http://www.x-life.no/ds_product_info.php/products_id/716

 

Noen som har prøv dette før ?

Siden jeg ikke har nok peiling på dette feltet her, så lurer på om det er bullshit eller at den virker :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke sett noen fettbrennere med lovlig innhold enda som har dokumentert effekt på mennesker. Regner med at hvis/når det produktet kommer, vil man høre om det overalt. Kjenner ikke dette produktet direkte, men har en sunn skeptisk til alt som høres for godt ut til å være sant. Hvis du ønsker å kvitte deg med fett, er det mye bedre å ordne dette med kosthold og trening.

Lenke til kommentar

Du trener masse.. Om du fremdeles ikke klarer å forbrenne fett foreslår jeg at du spiser pittelitt mindre hver dag enn du pleier. Det er alt som trengs. Du hadde i teorien ikke trent å trene en gang, bare sittet i ro i sofaen og spist mindre. Men treningen gjør så klart kcal-forbruket større og kroppen sunnere, så for all del, fortsett med treningen :)

 

Og grønn te har vist å ha en viss effekt ja, men jeg ser ikke egentlig helt vitsen.

Lenke til kommentar

Har prøvd Rapid Burn fra PF, kunne ikke akkurat si at det funket. Å gå ned i vekt er etter min mening kalori inn vs kalori ut, kun det.

 

Vitsen er at jeg får økt fettforenning. Ser ut som jeg skal prøve det ut. Skader vel ikke..

 

Det skader nok ikke deg, men det skader økonomien din. Disse produktene er svært dyre, og inneholder som regel ikke annet enn grønn te og krydder. For å gå ned i vekt må man ligge i et kaloriunderskudd, og dette vil nok hjelpe deg minimalt på vei.

Lenke til kommentar

De eneste medikamentene som øker forbrenningene er amfetaminer som f.eks Efedrin, Rritalin, Dexedrine, Dexamfetamin, Metamina og selvfølgelig de narkotisk betegnede amfetaminene som "speed", "meth" o.s.v...

 

Om du går inn på amerikanske "6pack sexy abs supermegaman" sider så vil du der også få info om at slike fatburningpills som du referer til bare er en spoof.

 

EDIT: det later til at du har sakset fra en nettside for disse pillene.

 

I Frenzy finner du spesielt utvalgt grønn te ekstrakt med høyt innhold av koffein, geranium ekstrakt, kalsium og krom.
Hahaha, den nettsida kan det å lyve.

 

Geranium er ikke et stoff i grønn te, det er en plante som bestemora di etter all sannsynlighet har i hagen :pGeranium

Koffein stemmer, men det er mindre koffein i en kopp med grønn te enn en kopp kaffe.

Kalsium finner du ikke i grønn te, men derimot i melk som inneholder proteiner og som derfor vil brenne mer kcal enn grønn te pga termisk effekt (satt på spissen)

Krom finner du i grønnsaker, ikke i te.

 

Om du vil ha effekt av grønn te så kjøp det i butikken!

Endret av Doofenschmitz
Lenke til kommentar

Jeg har ikke sett noen fettbrennere med lovlig innhold enda som har dokumentert effekt på mennesker. Regner med at hvis/når det produktet kommer, vil man høre om det overalt. Kjenner ikke dette produktet direkte, men har en sunn skeptisk til alt som høres for godt ut til å være sant. Hvis du ønsker å kvitte deg med fett, er det mye bedre å ordne dette med kosthold og trening.

 

 

Grønn te/grønn te ekstrakt, har faktisk dokumentert bevis på at det vil øke fettforbrenningen.

 

Forbrenningen øker som regel mellom 100-200 kalorier hver dag, ved daglig inntak av grønn te. Og selvom det er ganske greit i seg selv, så vil fettforbrenningen øke i enda større grad. Fordi grønn te påvirker kroppen slik at den forbrenner mer fett på bekostning av karbohydrater.

Lenke til kommentar

De eneste medikamentene som øker forbrenningene er amfetaminer som f.eks Efedrin, Rritalin, Dexedrine, Dexamfetamin, Metamina og selvfølgelig de narkotisk betegnede amfetaminene som "speed", "meth" o.s.v...

 

I Frenzy finner du spesielt utvalgt grønn te ekstrakt med høyt innhold av koffein, geranium ekstrakt, kalsium og krom.
Hahaha, den nettsida kan det å lyve.

 

Geranium er ikke et stoff i grønn te, det er en plante som bestemora di etter all sannsynlighet har i hagen :pGeranium

Koffein stemmer, men det er mindre koffein i en kopp med grønn te enn en kopp kaffe.

Kalsium finner du ikke i grønn te, men derimot i melk som inneholder proteiner og som derfor vil brenne mer kcal enn grønn te pga termisk effekt (satt på spissen)

Krom finner du i grønnsaker, ikke i te.

 

Om du vil ha effekt av grønn te så kjøp det i butikken!

 

De eneste medikamentene som øker forbrenningene er amfetaminer som f.eks Efedrin, Rritalin, Dexedrine, Dexamfetamin, Metamina og selvfølgelig de narkotisk betegnede amfetaminene som "speed", "meth" o.s.v...

 

Feil. Hva med clenbuterol? Hgh? Igf-1? T3 og T4? Xenical? Og mest sannsynlig en haug av andre jeg ikke kommer på.

 

Og angående det med at x-life ljuger. Det er nok heller du som har misforstått. Frenzy er produktet, og i produktet finner du grønn te ekstrakt, kalsium, koffein, krom og geranium. Det er ikke nevnt at disse ingrediensene eksisterer i grønn te.

 

Edit; though, jeg kan se at setningen var dårlig oppbygd og at den kan skape misforståelser.

Endret av DMN
Lenke til kommentar

Xenical er jo et legemiddel som forhindrer opptak av fett, ser ikke helt hvor økning av forbrenning kommer inn i bildet...

 

De andre midlene du referer til er hormonbaserte legemidler og ikke lovlig å bruke uten leges samtykke.

 

Om du ser på nettsida til x-life og tenker litt kritisk så er det ikke så vanskelig å skjønne at det bare er å drikke vanlig grønn te og kaffe for å få de effektene som pillene påstås å gi.

 

Det finnes ikke et eneste lovlig tilskudd i norge i dag som øker forbrenningen. Stack funket for noen år siden, men det var efedra i stack og den ble erklært ulovlig.

Lenke til kommentar

De andre midlene du referer til er hormonbaserte legemidler og ikke lovlig å bruke uten leges samtykke.

 

Og?

Du skrev, De eneste medikamentene som øker forbrenningene er.

Lista du ga ut med adhd medisiner, efedrin, amfetamin og methamfetamin er langt ifra lovlig å bruke uten legens samtykke.

 

Det finnes ikke et eneste lovlig tilskudd i norge i dag som øker forbrenningen. Stack funket for noen år siden, men det var efedra i stack og den ble erklært ulovlig.

 

Jo, grønn te ekstrakt.

Endret av DMN
Lenke til kommentar

De andre midlene du referer til er hormonbaserte legemidler og ikke lovlig å bruke uten leges samtykke.

 

Og?

Du skrev, De eneste medikamentene som øker forbrenningene er.

Lista du ga ut med adhd medisiner, efedrin, amfetamin og methamfetamin er langt ifra lovlig å bruke uten legens samtykke.

 

Det finnes ikke et eneste lovlig tilskudd i norge i dag som øker forbrenningen. Stack funket for noen år siden, men det var efedra i stack og den ble erklært ulovlig.

 

Jo, grønn te ekstrakt.

Jo, grønn te ekstrakt.

Kilder på dette?

 

Og hvorfor må man på død å liv ta piller? Er det usunt å DRIKKE grønn te?

Legg merke til at jeg omtalte midlene som amfetaminer (samlebetegnelse), jeg kunne dog selvfølgelig ha brukt betegnelsen alfastimulatorer ( som er reseptbelagte )men har vært litt kjapp når jeg skrev og tar kritikk på det.

 

Grønn te er ikke en alfastimulator og det finnes heller ingen kliniske beviser for at grønn te øker forbrenningen.

 

Jeg er dog fullt klar over og er enig i at grønn te funker som en meget bra katalysator, jeg drikker selv 2 kopper om dagen (morgen og ettermiddag) og føler at jeg har hatt utnytte av dette.

Men jeg mener effekten man har av grønn te kommer av at det er koffein i teen samt at den er "loaded" med antioksidanter og mange andre katalysatorer som kroppen kan dra nytte av.

Lenke til kommentar

De andre midlene du referer til er hormonbaserte legemidler og ikke lovlig å bruke uten leges samtykke.

 

Og?

Du skrev, De eneste medikamentene som øker forbrenningene er.

Lista du ga ut med adhd medisiner, efedrin, amfetamin og methamfetamin er langt ifra lovlig å bruke uten legens samtykke.

 

Det finnes ikke et eneste lovlig tilskudd i norge i dag som øker forbrenningen. Stack funket for noen år siden, men det var efedra i stack og den ble erklært ulovlig.

 

Jo, grønn te ekstrakt.

Jo, grønn te ekstrakt.

Kilder på dette?

 

Og hvorfor må man på død å liv ta piller? Er det usunt å DRIKKE grønn te?

 

 

Personlig drikker jeg grønn te istedet for å ta ekstrakt, men for å få maks utnytte må du opp i 3-4 kopper daglig. Og for de som ikke liker det, så er det nok bedre å bare ta et par piller.

 

Men kilder;

http://www.treningsforum.no/php/art.php?id=569

http://www.iform.no/pub/art.php?id=1081

http://www.ajcn.org/cgi/content/full/70/6/1040

Lenke til kommentar

De to første kildene er ubrukelige. For det første omtaler de ikke ekstrakter og for det andre er de ikke vitenskapelig baserte.

Den tredje kilden er bra, men konklusjonen var jo som følger...

 

Conclusion

In conclusion, oral administration of the green tea extract stimulated thermogenesis and fat oxidation and thus has the potential to influence body weight and body composition via changes in both EE and substrate utilization.

 

Det konkulderes ikke her med at forbrenningen økes, men med at det er potensielt mulig...

Lenke til kommentar

Sukk, når skal du gi deg?

 

Conclusions: Green tea has thermogenic properties and promotes fat oxidation beyond that explained by its caffeine content per se.

 

Fat oxidation (eller beta oxidation) er fettforbrenning på godt norsk. Det du har markert ut i bold skrift viser at grønn te ekstrakt har et potensial til å endre kroppsvekt og kroppsform, fordi den vil påvirke fettforbrenningen.

 

Greit nok at den første linken ikke var helt godtatt ettersom den manglet kilder. Men leste i kommentarene til artikkelen at forfatteren skrev; "Jeg har referansene og det var egentlig bare min egen sløvhet som er årsak til at de ikke er med.!"

 

Den andre linken til iform, en side som jeg egentlig aldri har vært fan av, henviser til 37 (_trettisju_) ulike kilder.

Endret av DMN
Lenke til kommentar

Har heller aldri påstått at du får mer ut av å ta ekstrakt jeg, jeg bare påpeker at det kan være et fint alternativ hvis du ikke vil drikke 3-4 tekopper om dagen.

 

Og det utsagnet vi diskuterte i første omgang var;

Det finnes ikke et eneste lovlig tilskudd i norge i dag som øker forbrenningen. Stack funket for noen år siden, men det var efedra i stack og den ble erklært ulovlig.

 

Og den diskusjonen mener jeg at du skal gi deg på nå.

Endret av DMN
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...