Gå til innhold

Kommentar: Gi oss større variasjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Føler at det er sånn konsoll verden er.

 

PCen gir mye mer variert, og unike spill opplevelser. Dette kan vi mest takke de små utvikklere for. Slike "indi" spill som det kalles. Bare se på Ukens nettutgivelser artikkelene som Gamer.no skriver. Disse består alltid av spennede nye PC konsept spill.

 

Jeg personlig har gitt opp store budget spill fra de store utvikklerne. Vi blir levert det samme om og om igjen. De har blitt for mye "hollywood".

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Gode gammel "click & point" spill på PC har meget gode historier. Day of Tentical, The Dig...osv.

 

Ut av nyere spill, så er The Witcher uslålig. Har et fantastisk historie/fortelling. Men dette er vel takk til at den er insparert av en novelle.

 

Baldurs Gate serien synes jeg har en meget solid historie.

Lenke til kommentar

Du mener point and click? Click and point ville gått dårlig. :p Jeg er enig i artikkelen. Det er alt for få originale spill, og de få som er blir bare mer og mer identiske. BioWare brukte å være konger på haugen når det gjelder rollespill, men jeg har stort sett gitt dem opp. Alle som har spilt Baldur's Gate kan nok si seg enig i at det er det blandt de beste rollespillene noensinne, men vi vil aldri få en Baldur's Gate 3. Om vi får et som har den tittelen vil det i såfall første og fremst være på konsoll, ha et tredjepersons over-skulderen kamera og i hovedsak bestå av kamper. Vi må jo for all del ikke kjede spillerne med dialog! :( Jeg har mer eller mindre kuttet ut store spill til xbox, og er svært skeptisk til spill til PC. Selv om det er ett av de få som faktisk er bra har det alt for ofte DRM, Steam og annet drit som gjør at jeg ikke får spilt, eller bare installert noen få ganger. I stedet har jeg gått mer og mer over til Indie-spill og spill til DS. Indie-spill koster fint lite å utvikle, men av nettopp den grunnen våger de å ta sjanser. Spill til DS er ganske varierte. Noen er selvsagt bare en rip-off av større spill, men det er mange originale spill der også. Hvor stor er sjansen for å få et spill som Scribblenauts, Professor Layton eller Drawn to life eksklusivt til xbok? (og da mener jeg nye IPer, ikke oppfølgere.) Vi har mange slike til DS, og de fleste er vanlige fullpris-spill. Man kan si hva man vil om Nintendo, Wii og DS, men de våger i det minste å gjøre nye ting. ;)

Lenke til kommentar

Ikke rart. Når det gies ut et nytt CoD-spill, eller generelt oppfølger så hedres det til tusen om at forrige versjon er beste spillet noensinne, kun overgått av sin kommende arvtager.

 

I tillegg så er vel generasjonen spillere (vil si at jeg er vel kanskje i toppsjiktet av denne generasjonen) som ikke vet å ta vare på god stemning i like stor grad som tidligere. Å stå fast på et punkt over tid, eller streve veldig for å kanskje klare det er ikke like godt godtatt når du kan ta på deg ti gatlinguns på ryggen og få ultramegakill og bare overkjøre oppdragene for å få følelsen av å oppnå noe.

For å trekke en liten parallell, hvor stor andel leser faktisk oppdragene (og er interessert i historien) i WoW? Tviler på at det er særlig mange.

 

Hvorfor skal en fjortenåring bruke flere timer på å prøve å ta ned en boss når han kan spille like lang tid og nesten runde (og dermed også skryte :wee: ) et spill?

Lenke til kommentar

Greit, nok, bedre manus alene holder ikke i spill, men hvilke spill har faktisk ett manus som stikker seg ut som godt/noe til ettertanke? Det er nesten ingen spill med det jeg vil karakterisere som en god historie. De kan ha god stemning dog, men det er en god del å hente på dette punktet.

 

AtW

 

Som noen andre påpekte så har the witcher en nokså bra historie.

Men personlig så likte jeg også historien til CoD4: modern warfare. Den spiltes ut nesten som en hollywood thriller av top kvalitet, og hadde noen gode suckerpunches for spillerene.

 

Derimot synes jeg det er for mye hype på "Indie" spillene. Limbo er ett perfekt eksempel på det synes jeg.

Lenke til kommentar

Du mener point and click? Click and point ville gått dårlig. :p Jeg er enig i artikkelen. Det er alt for få originale spill, og de få som er blir bare mer og mer identiske. BioWare brukte å være konger på haugen når det gjelder rollespill, men jeg har stort sett gitt dem opp. Alle som har spilt Baldur's Gate kan nok si seg enig i at det er det blandt de beste rollespillene noensinne, men vi vil aldri få en Baldur's Gate 3.

 

 

Nå hadde vel neppe baldurs gate 3 vært noe godt eksempel på et orginal spill, eeller et spill som gir oss en ny opplevelse, det er jo veldig tradisjonelle spill, og dessuten er jo en evt nummer 3 en oppfølger.

 

AtW

 

Eller DS. Nevner i fleng: Phoenix Wright: Ace Attorney, Henry Hatsworth, Professor Layton, Scribblenauts, Drawn to life, Kirby's Canvas Course, Nintendogs, Trauma Center, The world ends with you etc...

Men hvor mange av disse oppfyller "Kreavet" i artikkelen? EN stedskildring, opplevelsen av å være i en annen verden, i en annen persons sko?

 

AtW

Lenke til kommentar

Nå om dagen må jeg si jeg koser meg mest med rollespill o.l. Som Dragon Age, Mass Effect og Oblivion, Føler at disse klarer å holde veldig godt på stemningen jeg er ute etter, Skytespill og slikt kjøper jeg egentlig bare for å ha muligheten til å spille Split-Screen med vennene mine (der det er mulig). Må si meg enig om at variasjonen på spillfronten ikke er så stor som vi alle ville håpet, men det er jo som nevnt tidligere en grunn til det. og det er det at spill er kostbart, og at hver gang et nytt COD spill kommer ut blir det hyllet av massene.

Lenke til kommentar

Må si meg enig i at Witcher var en ganske så herlig opplevelse, ja, men jeg synes at det er rart at ingen nevner Neverwinter Nights (1 og 2) med utrolig bra skrevet historie og god stemning og heller ikke Batman: Arkham Asylum, som jeg storkoste meg med ;) Det ser da også ut til at Blizzard har investert litt i historien i StarCraft 2 :p

Lenke til kommentar

Du mener point and click? Click and point ville gått dårlig. :p Jeg er enig i artikkelen. Det er alt for få originale spill, og de få som er blir bare mer og mer identiske. BioWare brukte å være konger på haugen når det gjelder rollespill, men jeg har stort sett gitt dem opp. Alle som har spilt Baldur's Gate kan nok si seg enig i at det er det blandt de beste rollespillene noensinne, men vi vil aldri få en Baldur's Gate 3.

 

 

Nå hadde vel neppe baldurs gate 3 vært noe godt eksempel på et orginal spill, eeller et spill som gir oss en ny opplevelse, det er jo veldig tradisjonelle spill, og dessuten er jo en evt nummer 3 en oppfølger.

 

AtW

 

Eller DS. Nevner i fleng: Phoenix Wright: Ace Attorney, Henry Hatsworth, Professor Layton, Scribblenauts, Drawn to life, Kirby's Canvas Course, Nintendogs, Trauma Center, The world ends with you etc...

Men hvor mange av disse oppfyller "Kreavet" i artikkelen? EN stedskildring, opplevelsen av å være i en annen verden, i en annen persons sko?

 

AtW

 

 

Forumet kødder med formateringen, så beklager at dette blir litt rotete. Jeg er enigi i at Baldur's Gate 3 ikke ville vært originalt, men da tar du det jeg sa helt ut av sammenhengen. Det jeg sa var at Baldur's Gate var originale spill da de kom. Faktisk var det de aller første data-rollespillene som baserte seg på de gode, gamle brettspillene og tok med terninger, reglene og alt det der. Hadde vi fått et Baldur's Gate 3 nå ville de ha gjort som i Dragon Age og fokusert i hovedsak på konsoller. Alle de gamle fansen som elsker Baldur's Gate (og faktisk fortsatt spiller det) ville de ikke ha brydd seg om. Mass Effect ble populært, derfor "skal" alle rollespillene deres nå bli et etterligning. Og hva med Fallout? I stedet for å oppdater Fallout 1 og 2 til moderne teknologi lagde de en mod til Oblivion og kalte det et fullverdig spill. Jeg gidder ikke diskutere om det ble bra eller ikke siden det er en smakssak, men det er ikke Fallout.

 

Angående de DS-spillene tenkte jeg først og fremst på tittelen til artikkelen samt posten rett over min (den med Indie-spill). Hvorfor er det et krav å ha en stedsskildring og følelsen av å være en annen person i en annen verden? Det omfatter jo minst 90% av alle spillene som noensinne er kommet? Jeg tenkte heller på tittelen "Gi oss variasjon". Vil du ha variasjon er det bare å prøve de spillene jeg nevnte.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...