Gå til innhold

Konsollfokus i Dragon Age-oppfølger


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ett skritt fram, to tilbake. Oversiktskameraet dempet micromanaging for de som liker å styre squaden uten tactics. Kommer til å savne dette.

 

Såfremst de ikke konsollifiserer spillet, dessverre en begynnende tendens hos BW, så er det ikke farlig for min del.

 

 

Han sa jo rett ut at de fokuserer på konsoll? Begynner å miste all respekten for Bioware. De var konger på haugen med Baldur's Gate serien og Neverwinter Nights, men etter det har de bare gravd seg mer og mer ned i søla. Mass Effect var et bra actionpill, men de ødela selv det i ME2. Var nær ved å forhåndsbestille ME2, men kunne ikke brydd meg mindre om ME3. Dragon Age kunne ha blitt bra, men jeg var dum nok til å håpe på noe ala Baldur's Gate. I stedet fikk vi Street Fighter med en Baldur's Gate lignende motor og kjedelig historie.

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

Er vel forståelig at de satser mest på det som gir kroner i kassa, er vel sånn butikker fungerer. Likevel er slike uttalelser triste, det blir så mye grums på diverse forum :)

 

Gleder meg til DA2, og som et barn med bursdag på julaften til ME3. Hvordan jeg kan bevege kameraet har ingen ting å si på det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Noen som ikke kan å lese her. står i artikkelen at man ennå skal kunne zomme ut for å gi ordre.Jeg har pc versjonen av Dragon Age og likte ikke den isometriske greia i det hele tatt. det gjør at aien forblir dum istedenfor at utviklerne gidder å gjøre dem smartere.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Fordi pengene er alt de bryr seg om nå om dagen?

Mer fordi de konsolltullingene ikke har vett til å forstå at en trenger mer enn piltaster (den pad-tingen tar over jobben, men det er ikke noe særlig til følsomhet) og fire-åtte knapper for å spille spill :wee: .

Alt skal gå så sakte, og være automatisk. Teit.

Lenke til kommentar

Mange som ikke kjøper, men som sikkert kommer til å spille det for det = det blir satset på konsoll (en del mindre kopiering). Man lager faktisk spill for å selge spill, det gjorde man i "gamle dager" også. De som ikke gjorde det er konkurs for lengst, og det er noe de fleste prøver å unngå. Koster en del å utvikle.

 

Ingen bryr seg om gratispassasjerer/"fans" som ikke betaler. Markedet har talt - vi gidder ikke spille med mus og tastatur lengre, med mindre det er RTS eller FPS ;)

 

Og seriøst - er det ikke historien og dybden som er greia i de spilla der, ikke kamerabevegelsene? "DE ødelegger spillet ved å ikke la MEG zoome som jeg vil". Seriøst.

 

Soffaspilling for seier'n.

 

Edit: Jeg kjøper stort sett spill til konsoll. MW2 og SC2 og noen MMO's er hederlige unntak på PC. Jeg vet jeg kan spille med kontroller på PC, men da har man jo fortsatt de samme knappene og mulighetene/begrensningene det gir. Har stort sett slutta å spille med mus og tastatur etter å ha gjort det alt for mye alt for lenge.

Endret av Purplehaze
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...