Gå til innhold

Det beste fra mobilforumet


Anbefalte innlegg

Mobilforumet er under en total omstrukturering, og i den forbindelse er jeg også i ferd med å gjennomføre nytt "sticky-regime". Etter særdeles vellykede forsøk i blant annet GNU/Linux-kategorien (men også et noe mer halvhjertet forsøk i mobil-forumet) har den beste "policy" vist seg å være minst mulig sticky tråder, og heller en stickytråd som samler alle de gode trådene på et sted.

 

Det har seg nemlig slik at folk rett og slett ikke leser sticky tråder. Det virker som de fleste (og dette har også flere brukere fortalt meg) forventer at sticky-tråder er regler og lignende. Generelt går aktivitetsnivået i en tråd kraftig ned etter at den blir "sticky", og aktivitetsnivået øker i tråder som har vært "sticky" og fjernes.

 

Det er rett og slett slik at den beste måten å drepe en aktiv tråd er å sette den "sticky". Folk slutter å besøke den.

 

I tillegg så kan jeg nevne at det (etter et forslag vi hadde på moderatortreff for over et år siden) er i ferd med å utvikles en "forside" til forumet. En av dens funksjoner skal være at både brukerne og vi moderatorer har mulighet for å fremme tråder vi syns fortjener ekstra oppmerksomhet.

 

Samtidig opprettes denne tråden som et sted hvor vi kan samle alt det beste som finnes her på mobilforumet. Men da er vi helt avhegig av dere brukere. Rop ut hvilke tråder du syns fortjener en hedersplass her.

 

Generelt om mobiltelefoni

[wiki] Mobilforumet - Ofte stilte spørsmål (FAQ)

[forumemne] Telefonkiosken - møtestedet for mobilinteresserte

 

Smarttelefoner

[forumemne] Den store Android-tråden

[forumemne] HTC Desire HD - Teknisk Diskusjon - Tips & Triks

[forumemne] Batteritid på Android, tips, FAQ og forklaringer

 

Standardtelefoner

 

Samlinger (programvare, ringetoner, bilder, etc.)

[forumemne] OVERSIKT over NORSKE gratisapps til Android

[forumemne] Det beste fra Android Market

[forumemne] Det beste fra OVI store

[forumemne] Samletråden for Custom ROMs til Desire HD

 

Kom med forslag!

Endret av cyclo
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Veldig bra initiativ!

 

Bør (de største og mest aktive) trådene for enkelttelefoner, som iPhone 3G/3GS/4, HTC Hero, SE X10 og lignende, listes opp i denne tråden?

 

Burde det heller ikke være en eigen tråd som inneholder en enkel oversikt av dem mest diskuterte telefoner med link til tråden og reviews av telefonen?

 

Tru mange ville gjerne sett en egen tråd med kun oversikt av dem mest diskuterte telefonene.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

Kor lenge skal en mobil lades ved første lading, for å få max ut av batteriet?

Det du sier der er vel egentlig en myte i dag.. Den 24 timers ladinga, før bruk, hadde noe med de gamle mobilbatteriene å gjøre, trur jeg. Og i dag er ikke det noe man egentlig treng å tenke på. Trur 100% er 100% uansett. For det som var, med de gamle, var at de på en måte tilpassa seg din lade prosess. Du lader den helt opp, også bruker den til 20% også lader den igjen.. Da ville den begynt å tilvennen seg 80% av hele kapasiteten. Har ikke kilde på det nå, men husker å ha lest om det.

Lenke til kommentar

Kor lenge skal en mobil lades ved første lading, for å få max ut av batteriet?

Det du sier der er vel egentlig en myte i dag.. Den 24 timers ladinga, før bruk, hadde noe med de gamle mobilbatteriene å gjøre, trur jeg. Og i dag er ikke det noe man egentlig treng å tenke på. Trur 100% er 100% uansett. For det som var, med de gamle, var at de på en måte tilpassa seg din lade prosess. Du lader den helt opp, også bruker den til 20% også lader den igjen.. Da ville den begynt å tilvennen seg 80% av hele kapasiteten. Har ikke kilde på det nå, men husker å ha lest om det.

Stemmer. Førstegangslading har ikke noe å si på moderne li-ion batteri (faktisk er de latet fra fabrikk - fordi et helt tomt li-ion batteri vil man ikke klare å lade med en vanlig lader, batteriet må ha strøm for å kunne lades). I "gamle dager" da vi hadde ni-mh og ni-cd batterier så spilte førstegangslading en rolle.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 måneder senere...
  • 3 måneder senere...

Burde ikke også Den herlige Galaxy S II tråden i mobilkategorien? :)

Jeg er litt usikker. Om vi skulle ta med rene diskusjonstråder om enkeltmodeller her så ville listen fort bli fullstendig utdatert, og veldig vanskelig å administrere. Dermed ser jeg at det var uheldig at iPhone 4 tråden var der, så jeg har fjernet den.

 

Min personlige mening: Vi tar med tråder som omhandler teknisk diskusjon, gode guider/tutorials og gode samletråder. Litt enklere sagt: Gode, informative tråder som er såpass snevre at de forsvinner i mengden. (Rene diskusjonstråder om enkeltmodeller dominerer førstesiden så lenge telefonen er ganske aktuell).

 

Men, det er min personlige mening, og det er ikke nødvendigvis den som skal råde. Ta gjerne diskusjonen på hva dere mener om saken her.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
  • 1 år senere...
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...