Gå til innhold

Kamptråd - Brann vs Lillestrøm


Latias

Anbefalte innlegg

brann_logo_imagelarge.gif VS lsk_logo.gif

 

Tippeligaen

16-05-2010 Kl. 20:00 @ Brann Stadion

Vises på: TV2

 

huseklepp_og_co__83143a.jpg

 

----------------------------------------------------

 

16. mai-kampene er alltid festfotball, og det kommer ikke til å være noen unntak denne sesongen heller. Ett lag rett over kvalikplassen tar i mot ett lag som ligger på medaljeplass. LSK har over dobbelt så mange poeng som Brann, og de kommer til å gjøre sitt beste for å øke forspranget.

 

Lagene møttes også på 16. mai-kampen på Brann Stadion i 2005, hvor Bengt Sæternes scoret hat trick og bidro til at Lillestrøm ble nedsablet 6-2. Hjemmelaget vil håpe på noe av det samme den dag i dag, selv om det ikke ser så lyst ut for tiden. Fjorårets oppgjør mellom lagene endte med 3-1 seier til Brann på hjemmebane, mens Lillestrøm vant hjemmekampen sin med 3-1. Sammenlagt står det 5-2-3 fordel Brann på de ti siste oppgjørene uansett bane. Målforskjellen er 22-14 fordel Brann.

 

 

BRANN

 

huseklepp_54256q.jpg

 

Brann får det ikke til å stemme denne sesongen. Ligger nede på 13. plass og har 2-3-6 som statistikk på de første kampene sine. 1-2-2 på de fem siste og 2-2-2 er hjemmestatistikken. Det ble trodd at laget skulle få snudd trenden i de siste kampene, og spesielt i hjemmekampen mot Tromsø, men det vil seg ikke for bergenserne denne sesongen. I hvert fall ikke enda. Bortekamp mot Stabæk sist, som ble spilt på Ullevaal. Stabæk vant fortjent i dette oppgjøret, og det var ikke mye som stemte for Brann i det offensive spillet sitt. Hos Brann så er det usikkerhet rundt Haugsdal som har slitt med sykdom i det siste. Tredjekeeper Mohus mangler fortsatt med skade, ellers er det lite skader.

 

Mulig lagoppstilling:

 

Opdal

Sævarsson - Amankwah - Austin - Holmvik

Solli - Jaiteh - Bakke - Vaagan Moen

Huseklepp - Guastavino

 

 

LILLESTRØM

 

1256497770874_677.jpg

 

Lillestrøm er nok meget godt fornøyde med sesonginnledningen sin og ligger på 3. plass etter 5-5-1 på de første kampene sine. Seks poeng er det opp til serieleder Tromsø. 3-2-0 er status på de fem siste kampene sine, mens bortestatistikken er 1-3-1. Hjemmekamp mot Strømsgodset sist, og Godset som sliter på bortebane denne sesongen måtte se seg slått nok en gang. Lillestrøm viste seg som det klart sterkeste laget, etter scoringer av Pedersen, Igiebor og Sigurdarson. Sluttresultatet ble 3-1, og Lillestrøm bekreftet med det at de ikke skal avskrives med tanke på gullet. LSK har ingen problemer med laget foran dette oppgjøret.

 

Mulig lagoppstilling:

 

Magnusson

Essediri - Pedersen - Kippe - Eriksen

Elyounoussi - Søgård - Mouelhi - Igiebor

Sigurdarson - Sundgot

 

 

Tips: 2-2

Endret av Latias
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Herlig arbeid nok en gang, Latias. Hva driver deg til å lage disse kamptrådene? Det virker jo ikke som om du er Brann-supporter, eller...?

 

Huseklepp og Vaagan Moen lekte seg stort med LSK i tilsvarende kamp i fjor. Den forrige 16. mai-kampen mot LSK lekte vi oss til seier. Jeg tror ærlig talt vi får en kjempekamp denne gangen. 7-0 til Brann er mitt tips.

Lenke til kommentar
Norsk fotball er ikke så populært her, mtp. at dette er blant landets største forum. :)

 

Det er sant, det, dessverre. Men når det gjelder fotball finnes det vel for mange forum for "spesielt interesserte" til at et allrounder-forum som dette appellerer så fryktelig mye.

 

Tor Endresen skal forresten synge Nystemten på Stadion 16. mai. Han har gjort dette veldig mange ganger, og Brann har ALDRI tapt når han har sunget. Alt ligger til rette for overkjøring. ;)

Lenke til kommentar

Hehe, Jeg har lenge lurt på hvilket lag i Norge du heier på, Latias. Så hvilket er det? :p

Heier jo så klart på VIF fordi de er herfra, og fordi foreldrene også gjør det. Men vil ikke kalle meg selv en supporter. Kommer ikke akkurat til å grine dersom VIF taper serien i siste runde eller noe. :p

Lenke til kommentar

Jeg håper virkelig vi kan snu trenden i dag, klare å skaffe de viktige 3 poengene. Desverre så møter vi et Lillestrøm-lag som er i form om dagen! Får håpe de tror at de bare kan spasere over Brann og få de 3 poengene og at vi straffer de hardt for den innstillingen. I dag håper jeg vi ser fightingspirit, for i dag MÅ vi vinne. Har lite lyst å havne i Adecco-dassen!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...