Gå til innhold

Final Fantasy VIII på PS3 (PS3/PSP)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

VII og IX er jo 1000 ganger bedre spill enn VIII. Siden det er bestselgeren skjønner jeg jo at de legger ut dette først, men skulle helst sett VII ut først da det er tidenes Final Fantasy spill etter min mening. Eventuelt kunne de lagt ut IX først, da jeg har VII på CD og er på leting etter IX uten å ha funnet det.

Lenke til kommentar
VII og IX er jo 1000 ganger bedre spill enn VIII. Siden det er bestselgeren skjønner jeg jo at de legger ut dette først, men skulle helst sett VII ut først da det er tidenes Final Fantasy spill etter min mening. Eventuelt kunne de lagt ut IX først, da jeg har VII på CD og er på leting etter IX uten å ha funnet det.

 

Ehh, FF VII har jo vært tilgjengelig på PSN i lange tider nå...

Lenke til kommentar

smaken er som baken, den er delt.

synes FF-VII var langt mer kjedelig kontra VIII da plottet på de 2 siste platene er jo mer eller mindre det samme, er noe men lite forandring...

og VIII hadde værtfall et nyere kampsystem, ikke et oppgradert VI system bare med andre navn.

faktisk vil jeg si at Final Fantasy VI er langt bedre story og kamp-messig en det VII, VIII og IX er... men nå skal det kanskje litt til å slå det kanskje definitivt beste RPG spillet som kom til SNES

 

men nå er jeg av den eldre generasjonen JRPG-spillere som startet med eksempel Phantasy Star, Secret of Mana og Y's og da blir FF-VII mer som en etterkommer av VI i "3D" og med enda mer moderne landskap men for mange så var VII den første JRPG'en de spilte da dette var det første av de som kom til Europa og de minnene fra den tiden er nok ganske godt spikret fast ;)

Lenke til kommentar

Er så mange som har så mye imot VIII, noe jeg ikke klarer å forstå. For meg er det et av de bedre i serien, skvipet som X, og hvertfall XII er de mest råtne av alle spilla.

 

Er også av den eldre garde når det gjelder JRPG's, men VII står forstsatt sterkt hos meg, dog veldig tett fulgt av IX og V :)

Lenke til kommentar
Jeg snakket med en kompis om FF VIII i går da han allerede hadde lastet det ned fra PSN. Vi var begge enige i at spille burde hete noe som «Spend half the game drawing and never, ever use any magic, VIII»

 

Drawing er en uhyyyyyre ineffektiv måte å spille spillet på, og ja, det gjør spillet svært kjedelig. Å bruke Card og refining, samt kortspilling er derimot genialt. Jeg pleier å legge inn 1-2 timer i starten av spillet på dette, og før jeg begir meg på første mission har jeg 3k-ish HP og hitter enkelt for 1k-2k med physical attacks. Da er det på tide å skru av random encounters med Diablo, siden senseless levling er meningsløst i FF VIII (heldigvis). Så trenger jeg ikke gjøre noe spesielt før disk 3. Da henter jeg ultima og full-life til alle mann. (Eneste gangen jeg trenger å drawe magi i hele spillet). Og voila, 255 str og 9k+ HP. :D

 

Kampsystemet er rett og slett brilliant, men man må lære det, og det at man kan skru av random encounters som man selv vil gjør spillet så mye mer behagelig å spille.

Endret av TheMaister
Lenke til kommentar

Ubalansert er det definitivt, men heldigvis i spillerens favør, noe som ikke kan sies om alle andre RPG-er :') For min del gjør dette FF VIII svært gjenspillbart, med lite frustrasjon, og mye kickass :D

 

Svakheten til FF VIII er nettopp det at det legger opp til at drawing av magi er en god idé, samt at man kan spamme Limit Breaks i det uendelige bare HP-en er sånn passelig lav (som forøvring er hysterisk morsomt, og ganske unikt vil jeg tro).

 

Drawing burde ha blitt brukt mer taktisk i kampene isteden for å endeløst spamme det 100-vis av ganger. For eksempel at drawing på enkelte bosser ville ha åpnet opp for svakheter osv. Første gang jeg spilte VIII klarte jeg ikke å runde det, da jeg hadde bare brukt Draw gjennom hele spillet, og da jeg kom til disk 4 var statsa mine så håpløse at jeg ble totalt eid av alt og alle. :')

Endret av TheMaister
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...