Gå til innhold

Fermi blir GTX 480 og GTX 470


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis det kommer noen re-brander nå med gammel teknologi som bærer GTX/GTS 4xx navn nå så ler jeg.

 

Spøk til side så lurer jeg på om navngivingen på noen måte er ment til å gi indikasjon på hvordan kortet kan yte på enkelte områder. Det er vel for optimistisk og tenke at det yter 3-4 ganger over forrige g200 generasjon grafikk prosessorer rent spillvis, men det er vel denne gpgpu satsingen da.

Endret av traveler5843
Lenke til kommentar

Sitter nå på en aldrende E6750 med 4GB ram og et ATi 3870x2 skjermkort. Lurer på om dette er året for oppgradering...

trenger et skjermkort som bruker litt mindre strøm, bråker litt mindre under normal bruk, men vil heller ikke ofre ytelsen så altfor mye...

 

Noen som har forslag til bruktpris på et 3870x2?

Lenke til kommentar
Tja for min del er de altfor forsinket da jeg alleredet har skaffet meg 5970. Alt jeg har lest tyder på at de legger seg med god margin over 5870 men litt bak 5970.

 

Skal vente til et flerkjerners 480gtx kommer , det kommer til å være ytelsekongen svært lenge ;) Hvis det stemmer at singelkjerne 480gtx er nesten like godt som ati sin dobbelkjerne.

Lenke til kommentar
Blir spennende, men vill den klare pris vs ytelse mot ATI? Blir et knalltøft år på GPU markedet. :w00t:

Hvis det blir for stor forskjell i pris/ytelse så vil den med dårligst pris/ytelse-forhold få solgt så lite at de må sette ned prisene for å øke salget. Evt. at den med best pris/ytelse-forhold ikke klarer å produsere nok og øker prisene. Med andre ord så vil markedet grovjustere prisene av seg selv.

 

Skal vente til et flerkjerners 480gtx kommer , det kommer til å være ytelsekongen svært lenge ;) Hvis det stemmer at singelkjerne 480gtx er nesten like godt som ati sin dobbelkjerne.

Fermi kommer garantert ikke som enkeltkjerne noen gang. Grunnkonfigurasjonen, har 512 kjerner. Kilde.

Lenke til kommentar
Amd skal jo komme med helt ny arkitektur lik fermi i form av 6xxxx serien mot slutten av året så dette blir et spennende år,tenkte pine meg til bulldozer og neste serie fra amd,tror det blir 100%-kickassrigg ;)

Veikartet viser at neste generasjon fra AMD kommer i 2011.

 

Det er lang venting før Bulldozer kommer i 2011. Heldigvis skal den bruke AM3 sokkel så man kan fint kjøpe AM3 prosessor i år og bare bytte prosessoren uten å bytte hovedkort, ram etc. i 2011.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...