Gå til innhold

Anmeldelse: Darksiders (PS3/X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har følgt med på Darksiders: Wrath of War siden det ble annonsert, og ble ikke skuffet.

 

Jeg synes det var en knallbra opplevelse; det var som å spille Legacy of Kain: Soul Reaver/Defiance spillene igjen (som det nok aldri blir noen oppfølger til). Gleder meg derimot til (forhåpentligvis) neste spill i Darksiders-historien.

Endret av Blodkjeft
Lenke til kommentar

Synes dette konseptet høres mye bedre og originalt ut enn noen av de du hevder spillet gjør "homage" til. (Zelda - en gutt må redde prinsessa fra onde monstre?)

 

Misforstå meg rett: jeg elsker Zelda, men jeg synes det er urettferdig at noe som høres så originalt ut som dette skal være "kopi ditt og kopi datt", men jeg tenker det har mer med selve utførelsen enn konseptet å gjøre.

Lenke til kommentar
Synes dette konseptet høres mye bedre og originalt ut enn noen av de du hevder spillet gjør "homage" til. (Zelda - en gutt må redde prinsessa fra onde monstre?)

 

Misforstå meg rett: jeg elsker Zelda, men jeg synes det er urettferdig at noe som høres så originalt ut som dette skal være "kopi ditt og kopi datt", men jeg tenker det har mer med selve utførelsen enn konseptet å gjøre.

 

Inspirasjonene jeg nevner ser man i oppgavene og spillmekanikkene, ikke temaet eller handlingen. Den skal jeg ikke påstå at de har lånt. Kampsystem og gåter, derimot..

 

Utviklerne har ikke akkurat lagt skjul på hva de har inspirert av i gamle intervjuer og slikt, men at det ikke er gjort bedre her er det jeg som hevder. Det står jeg for. :)

 

Forøvrig mener jeg ikke at det er noe galt i seg selv i at de har lånt litt her og der, selv om det er mye tydeligere her enn i mange andre spill.

Lenke til kommentar

Noen småting :

 

Synnes denne settningen passer dårlig inn "kompenserer godt for eventuelle mangler han måtte ha nedentil." , den er passe frekk men blir litt for klisje og bryter med litt med resten av anmeldelsen.

 

Og når man vurderer et spill så bør man også fortelle litt om følgende :

 

*Trophies? Er det morsomt å jakte på dem?

*Gjennspillbarhet?

*Online muligheter?

*Kanskje fortelle litt om hvordan spillet føles rent teknisk? , Edit : Tenkte på forskjellene mellom ps3 og Xbox360...

Endret av Malvado
Lenke til kommentar
Noen småting :

 

Synnes denne settningen passer dårlig inn "kompenserer godt for eventuelle mangler han måtte ha nedentil." , den er passe frekk men blir litt for klisje og bryter med litt med resten av anmeldelsen.

 

Takk for tilbakemeldingen.

 

Og når man vurderer et spill så bør man også fortelle litt om følgende :

 

*Trophies? Er det morsomt å jakte på dem?

*Gjennspillbarhet?

*Online muligheter?

*Kanskje fortelle litt om hvordan spillet føles rent teknisk?

 

Siden du tar deg tid til denne tilbakemeldingen skal du også få et skikkelig svar. Jeg forstår at man kan lure på disse tingene, men vi er nok uenig i nødvendigheten av å nevne dem når spillet ikke tilsier at det bør nevnes. Vi har ikke noen fast mal for hva som skal med, annet enn at vi prøver å komme så nærmt på det essensielle ved opplevelsen som mulig. Personlig har jeg veldig lite lyst til å redusere anmeldelsene til et slags faktaark der alt skal fylles inn.

 

Jeg regner med det fremgår av anmeldelsen at det er snakk om et enspillerspill her. Dersom det er flerspillermuligheter pleier jeg å nevne det, men det er det altså ikke i dette tilfellet.

 

Samtidig er enspillerspill for min del og sikkert mange andres noe man spiller gjennom én gang, med mindre noe spesielt tilsier at man kan holde på med det lenger. De aller fleste av denne typen actionspill har en begynnelse og en slutt. Slik er det også her.

 

Til sist er jeg usikker på hva du mener med hvordan spillet føles rent teknisk. Dersom du tenker på bildefrekvens og slike ting, så blir det nevnt om det skiller seg fra normen.

 

Hvis det er ulike ting jeg ikke har nevnt i en anmeldelse, så betyr det ofte at det ikke hadde så stor betydning for opplevelsen at jeg synes det måtte nevnes, og jeg mener dette også er best for leserne.

 

Men jeg tar selvfølgelig med meg videre at disse tingene er av interesse. :-)

Lenke til kommentar

Rettet opp tidligere før du postet hva jeg mente men mulig du ikke kan svare på det om du ikke har prøvd / sett xbox360 versjonen.

 

Nå er det heller ikke nødvendig å gjøre om anmeldelsen til et faktark, men trophies som det faktisk er mange spillere som setter pris på kan absolutt være greit å få med seg , spesielt om disse faktisk motiverer spilleren til å spille igjen etter endt spill.

 

Og, det finnes spill som er enspiller men som har muligheter for å konkurrere online mot andre, Ninja Gaiden Sigma kommer jeg på i farten som har et par slike muligheter (High Score ranking).

 

Antar du nå forstår hvorfor jeg nevnte di punktene? Det er egentlig ikke noe jeg direkte utsetter på , men som jeg synnes er kjekt å vite og som kan være av interesse for flere.

 

Edit : Ser i alle fall gode muligheter for at mye av disse småtingene kan i alle fall bli med inn i prisguiden eller eventuelt til høyre for anmeldelsen?

Endret av Malvado
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...