Gå til innhold

Test: ASUS G60VX


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Ja, hvor mye sparer produsentene på dette egentlig?

Dvs. bruke "søpleoppløsningen" på 1366x768 isf å gå for en skikkelig "gamer-skjerm"?

1366x768 brukes nå på alt fra 10.1'' til 17''.

Også hk med DDR2 i en såpass dyr og bra maskin ellers.

Skulle ikke vært dratt opp på testebenken dette nei.. :)

Lenke til kommentar
Nesten 12k?!! Får en veldig heftig desktop for det. Hvor mye "betaler" man egentlig for GPU'n her? Hva ville en tilsvarende laptop, men med en standard GPU koste?

 

Ja, men betaler mer for mindre når det kommer til laptop. Det er ikke så gale som før iallefall.

 

Det er en kjip oppløsning, særlig til å være gamerlaptop (og ellers), men de må jo kutte kostnadene noen plasser. Lav oppløsning, laber CPU og DDR2 (dog DDR3 er ikke mye til forskjell) hjelper å holde prisen nede.

 

 

Det er veldig sløvt at den som har testet ikke nevner noe om skjermkortet er nedklokket som de andre Asusene med GTX 260M er.

 

Temperatur under load har heller ikke blitt tatt med. Altså GPU og CPU temperatur. Dette er kanskje det viktigste å ta med når det kommer til gamerlaptoper. Særlig med tanke på at asus ikke har de beste kjøleløsningene.

 

Det er vel også på tide med nye testspill og høyere oppløsning i testene. Særlig når man får FPS opp i 200+ :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-5a6f9

"16 tommer skjerm (1366 x 768 piksler)"

Størrelsen er grei nok, men vertikal oppløsning på bare 768 punkter gjør denne PC'en ubrukelig!

Skjermen er kun beregnet å se på film med.

Lenke til kommentar

Ordentlig spillemaskin til en fornuftig pris får du uansett ikke i "bærbar" form. Selv om mange bærbare høres spreke ut, så er skjermkortene som regel vesentlig svakere enn tilsvarende for stasjonære.

 

Asus skal ha plusspoeng for numpad og digital lydutgang, sistnevnte har jeg savnet på mange bærbare. Analoge lydutganger på bærbare har en stygg tendens til å få mye støy.

Men de skal ha stort trekk for lav oppløsning. Det der er skammelig...

Endret av efikkan
Lenke til kommentar

Jeg kunne godt tenkt meg at slike maskiner ble testet ut med en X25-M selv om dette ikke leveres som standard. Om folk er villige til å gi såpass for en "bærbar spillemaskin", så kunne det vært interessant å se hvor mye det vil være å hente (sannsynligvis til det meste utenom spilling...). Dere som driver og tester kunne vel hatt en slik liggende?

Lenke til kommentar

Jeg skulle gjerne sett Multicom Kunshan M860 være med i sammenligningene! Den er testet av HW tidligere, så dere burde ha tallene klare.

Den er direkte konkurrent med ca. alt av hardware og pris.

Jeg har den selv (med X-25M). Jeg har litt svakere GPU (9800 GTS), men får ca samme ytelse i 3D-mark som testobjektet. Vet at andre med M860 og M260 får over 10k. Og det koster vel faktisk nå mindre (uten OS) enn G60VX.

 

Ellers synes jeg det var fint at dere testet denne. Koser meg når jeg ser at selv nå kan min 6 mnd gamle M860 måle seg både i pris og ytelse. :woot:

Lenke til kommentar

Mener du presisjon? Som at man treffer bedre når pikslenene er større i FPS? På RTSspill som Age of Empires ol. er det bra med høy oppløsning. I det hele tatt synes jeg det er bedre å ha muligheten til høy oppløsning. Selv bruker jeg 1680x1050 på min 15,4". Synes det er fint kompromiss mellom funksjonalitet (skrivebordsplass og bildekvalitet) og ytelse ved spill i native oppløsning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...