Gå til innhold

Test: Onkyo TX-SR607


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde denne hatt Pre-out utganger så kunne det vært ett supert valg som forforsterker. Kunne da smekket på med en effektforsterker for front og senter og hatt ett billig og meget bra system.

 

Har man lyst på den løsningen, så er Marantz sin billgiste med Pre-out ett meget godt alternativ. Det eneste Marantz egentlig får klager for er effekt delen, og da er en egen effekt forsterker ett godt alternativ.

 

Samt de ser utrolig mye bedre ut.

 

Når er ikke 607 den styggeste av Onkyoene, de ser like ut på bilder, men i virkelig heten så har 807 og de større, fått en enda større underdel (underbitt), og det blir ekstremt stygt.

Lenke til kommentar
Skulle ønske de hadde gått ett hakk opp på skalaen angående romkorreksjonen her, 2EQ-varianten gjør såvidt jeg husker ingenting med subben, der romkorreksjon er nyttigst.

 

AtW

Det får jeg ikke til å stemme - suben blir definitivt kalibrert av 2EQ-systemet - iallfall hva angår lydnivå. Vår ble skrudd kraftig ned, hehe :-)

Lenke til kommentar

Spiller testtoner på subben ja, så veldig rart om den ikke kalibreres. Jeg har en aktiv sub, og justering av nivå på denne etter kalibrering gir ett "rart" lydnivå - så kommer til å kalibrere på nytt.

 

Det man med hell kan gjøre før kalibrering, ang plassering av subben, er å sette subben der du sitter, også gå rundt i rommet til bassen høres best ut. Også plasserer du subben der før kalibrering :)

Lenke til kommentar

Flott test.

 

Denne kunne vært et greit kjøp for meg, men den mangler desverre pre-out. Noen som tør komme med anbefalinger på en grei sak, ikke alt for dyr med pre-out? Har i grunnen alltid hatt litt forkjærlighet til de billige NAD-ene, men det er vel flere alternativer å velge mellom i dette prissjiktet. Jeg kan kjøre 5+sub kanaler gjennom eksterne forsterkere (selv om jeg foretrekker å kjøre front + sub av plasshensyn).

Lenke til kommentar
Skulle ønske de hadde gått ett hakk opp på skalaen angående romkorreksjonen her, 2EQ-varianten gjør såvidt jeg husker ingenting med subben, der romkorreksjon er nyttigst.

 

AtW

Det får jeg ikke til å stemme - suben blir definitivt kalibrert av 2EQ-systemet - iallfall hva angår lydnivå. Vår ble skrudd kraftig ned, hehe :-)

 

Ok, jeg har faktisk tilgode å prøve et 2EQ-system, men sjekket opp på audessey sine sider:

 

http://www.audyssey.com/technology/multeq-solutions.html

 

Kan virke som den ikke gjør filtrering av subben ihverfall, men mulig den gjør enkle tiltak som feks volumjustering o.l. Evt at onkyo har implmentert mer enn de sier. Evt at jeg misforstår det som står på audessey sine sider.

 

AtW

Lenke til kommentar
Spørsmål angående denne SRx07 serien til Onkyo, har alle modellene bare "pass through" HDMI, altså at man må ha en sekundære kabel for lyd, eller gjelder det kun 307, og eventuelt 507 også?

 

Denne henter ut all lyd fra HDMI. Det er kun de billigste modellene som hos enkelte får fortsatt ikke henter ut lyd.

 

Takk for svar, også til deg høyere opp i tråden. Vet du om dette også gjelder 507?

Lenke til kommentar
Spørsmål angående denne SRx07 serien til Onkyo, har alle modellene bare "pass through" HDMI, altså at man må ha en sekundære kabel for lyd, eller gjelder det kun 307, og eventuelt 507 også?

 

Denne henter ut all lyd fra HDMI. Det er kun de billigste modellene som hos enkelte får fortsatt ikke henter ut lyd.

 

Takk for svar, også til deg høyere opp i tråden. Vet du om dette også gjelder 507?

 

507 støtter også dette. Det er egentlig så enkelt som å se etter om forsterkeren har merket True HD eller DTS Master Audio på fronten, da støttes det.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...