Gå til innhold

McAfee med nettbasert sikkerhetskopiering


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eg har sett ein del på nettbasert backup i d siste og har kommet fram til at eg nok kommer til å bruke Crashplan.com sin løsning. Sannsynligvis med backup hos ein venn i tillegg til nettbasert. Om ting ryker så vil det gå mye kjappere å ta ein kopi av backupsettet hos ein venn til ein usb-disk og flytte det him, enn det vil ta å ta heile restore'n frå nett.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Beste form for backup er en usb disk som legges igjen hos en venn, i tilfelle huset brenner ned. Bedre sikkerhet får du ikke, om det ikke er en pyroman i nabolaget da..

Lenke til kommentar
Tar ikke det lang tid å laste opp filer med Mozy? For Mozy ligger jo i Usa.

Jepp, jeg har testet et utall av online lagringstjenester det siste halvåret, og de som ikke har støtte for overføring via flere tråder er generelt helt ubrukelige når det kommer til hastighet.

 

Når det gjelder tjenester med ubegrenset lagring, er det bare Livedrive jeg har funnet som gir brukbar hastighet. Men de har et lass med andre problemer som gjør at jeg ikke engang ville anbefalt de til min verste fiende.

Lenke til kommentar

er noe jeg ikke skjønner her, har nå installert en lisens på en maskin her, på en annen maskin ønsket jeg å laste ned det jeg har lastet opp fra den andre.

 

Hvordan skal dette fungere, hvis jeg som nå ikke klarer å "logge inn" på en annen maskin for å starte restore?

 

Altså, 1. Pc`n min med McAfee brenner ihjel 2. Nå vil jeg laste ned klientprogrammet på min nye maskin for å laste ned data igjen

 

Hvordan ???

Lenke til kommentar
er noe jeg ikke skjønner her, har nå installert en lisens på en maskin her, på en annen maskin ønsket jeg å laste ned det jeg har lastet opp fra den andre.

 

Hvordan skal dette fungere, hvis jeg som nå ikke klarer å "logge inn" på en annen maskin for å starte restore?

 

Altså, 1. Pc`n min med McAfee brenner ihjel 2. Nå vil jeg laste ned klientprogrammet på min nye maskin for å laste ned data igjen

 

Hvordan ???

 

Nå har jeg ikke sett om McAffee har noe eget rart, men med Mozy har du flere muligheter.

500811.jpeg

 

Jeg kjøpte just et års abbonement og det ser foreløbig GENIALT ut. Jeg får maxet 10/10 linja mi ved backup i alle fall.

Endret av JKJK
Lenke til kommentar

Vet dere hvordan disse tjenestene fra McAfee og Keepit fungerer mtp. synkronisering av slettede filer på lokal arb.stasjon?

 

Jeg ser nemlig for meg et stygt scenario der noen kanskje uten å vite det, sletter viktig data lokalt - dette kan være barn, festdeltakere osv. Det er ikke sikkert man legger merke til at en noen filer dypt nede i et filarkiv ikke finnes lenger. Det kan gå vinter og vår før man har behov for backup-filen. Blir denne slette-jobben så synkronisert til on-line-backupen? Dette er jo meget farlig (og gjerne permanent slettet etter 30 dager).

 

Noen som har sjekket dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...