Gå til innhold

Oktoberfest 2009 - arnold_layne - Nikkor 85/1.4 AF-D


Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Du har ikke holdt på litt mye med Venn-diagrammer vel...?

 

Skikkelig trillrunde høylys. Men hvor er dette tatt, du er ikke i Rostock eller noe? Knall komp selvfølgelig. Og så lenge det er sett gjennom en 85 f/1.4, skader det ikke akkurat om noe ved en inkurie skulle havne ute av fokus.

Lenke til kommentar
Du har ikke holdt på litt mye med Venn-diagrammer vel...?

 

Skikkelig trillrunde høylys. Men hvor er dette tatt, du er ikke i Rostock eller noe? Knall komp selvfølgelig. Og så lenge det er sett gjennom en 85 f/1.4, skader det ikke akkurat om noe ved en inkurie skulle havne ute av fokus.

Det er tatt downtown Nesttun. Av en eller annen grunn er det noen som har hengt opp tyske klistremerker på alle lyktestolpene. Og ja, jeg har nok hatt min andel Venn-diagrammer opp gjennom årene :)

 

Jeg likte det. Ja det var litt ute av fokus men det er var en fin stemning i bilde og det var det som fikk meg til å like det.

Takk for kommentar. Nå mente jeg egentlig ute av fokus med vilje, siden jeg synes bokehen fra dette objektivet er intet mindre enn fascinerende. Grunnen til at ikke hele klistremerket er i fokus er at dybdeskarpheten er så liten. Jeg måtte velge mellom trillrunde høylys eller et halvt uskarpt klistremerke. Jeg prioriterte førstnevnte. :)

 

nice! ser for meg (og håper) at det blir en liten bokeh-fest fra deg :thumbup:

Takk! Og det er nok en viss fare for det ja :love:

Lenke til kommentar

2. oktober

 

Takk for kommentar, Trondster. Bildet er lyst nok på hjemme-skjermen min, men jeg så tidligere i dag at det var adskillig mørkere på jobb-pc'en. Jeg må nok se å få kalibrert snart så jeg finner ut hvilken skjerm som har rett (tipper på en mellomting).

 

Dagens ble tatt i grålysningen i dag tidlig. Det var kaldt natt til i dag, så det lå en fin frostrøyk over store deler av Bergen. Bildet er oppkaldt etter flott Seigmen-ballade (Spotify) som hadde passet bra å ha på øret i morges.

 

Frost-Bite

 

667909499_hGnCi-XL.jpg

 

EXIF: ISO 200, 1/160 sek, f/4.5

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...