Gå til innhold

Test: Cowon S9 Curve


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, egentlig burde man testet det mot AKG, Sennheiser, Beyerdynamic eller noe i den dur.

 

MEN: Koss er veldig mainstream, og ved å si at lyden blir god i disse (i hvert fall bedre enn med flere andre kilder) så kan vanlige mennesker også skjønne at den ikke er så værst. PortaPro er også langt fra det værste der ute. Etter at skullcandy kom har de jo nesten kommet opp i midten av listen.

Lenke til kommentar
Hvordan er batteri levetiden?
Spilletid: DMB: 8 timer; musikk: 40 timer

Synest den burde vore testa mot noko betre enn PortaPro, samt at å få trekk for dårlege medfølgane pluggar er litt strengt. Eg har endå til gode å finne gode medfølgande pluggar til noko som helst.

Lenke til kommentar

Et par kommentarer til artikkelen:

 

Spilleren kommer med en skinnende blank overflate, med sidekanter i krom. Om disse sidekantene fungerer som antenne vet vi ikke, men vi antar det, siden S9 ikke har en ekstern antenne man kan trekke ut.

Det er hodetelefonledningen som brukes som antenne.

 

Selv om MiniTV kanskje ikke blir videreført på landsbasis i fremtiden, er S9 Curve fortsatt verd pengene.

Bør også nevnes at spillere med DMB (miniTv) også har mulighet til mottak av DAB radio i hele landet.

Lenke til kommentar

Det får være grenser for dårlig research :nei:

 

Påstår dere at matrialet på siden er KROM? Det kjennes riktignok solid ut, men det er hardplast.

 

Hittil er det EN produsent per dags dato som bruker en proprietær utgang for hodetelefoner på noen av mp3-spillerne sine, så det blir rett og slett rart og uprofft å nevne dette som et pluss.

 

Hvor i huleste hentet dere specsene fra? Sjekk Cowon sine egne sider, og se at batteritiden er 55 timer lyd og 11 timer video (10 timer og 30 med høy oppløsning). Cowonamerica.com

 

Sist, men ikke minst; dette er fra www.AUDIOVISUELT.no, ikke www.jeg-skjønner-meg-såvidt-på-teknologi.no. Hvordan kan dere hete noe sånt, og IKKE nevne at lyden er helt konge, har den mest avanserte EQ'en på markedet, i tillegg til at hele menysystemet kan forrandres med UCI (user created interface)?

 

Dessuten støtter den Divx og Xvid i full oppløsning, samt WMV i langt høyere oppløsning enn det som er angitt + H.264. Test selv, dere som ikke tror meg.

Lenke til kommentar
Det får være grenser for dårlig research :nei:

 

Påstår dere at matrialet på siden er KROM? Det kjennes riktignok solid ut, men det er hardplast.

 

Det er egentlig snakk om fargen som skal imitere krom, rettet litt på ordlyden i den setningen.

 

Hittil er det EN produsent per dags dato som bruker en proprietær utgang for hodetelefoner på noen av mp3-spillerne sine, så det blir rett og slett rart og uprofft å nevne dette som et pluss.

 

Vi nevner det som et pluss, fordi det er et pluss. Det er derimot ikke slik at det er et fellende punkt

 

Hvor i huleste hentet dere specsene fra? Sjekk Cowon sine egne sider, og se at batteritiden er 55 timer lyd og 11 timer video (10 timer og 30 med høy oppløsning). Cowonamerica.com

 

Spesifikasjonene er hentet fra et spesifikasjonsark som Cowon hadde lagt ved spilleren som ble sendt til oss, kilden er altså Cowon. Ingen grunn til å gå hardt ut med en gang...

 

Sist, men ikke minst; dette er fra www.AUDIOVISUELT.no, ikke www.jeg-skjønner-meg-såvidt-på-teknologi.no. Hvordan kan dere hete noe sånt, og IKKE nevne at lyden er helt konge, har den mest avanserte EQ'en på markedet, i tillegg til at hele menysystemet kan forrandres med UCI (user created interface)?

 

Dessuten støtter den Divx og Xvid i full oppløsning, samt WMV i langt høyere oppløsning enn det som er angitt + H.264. Test selv, dere som ikke tror meg.

 

Audiovisuelt.no er en side rettet mot folket. Etter å ha testet disse to enhetene fra Cowon som vi nå har gjort, har vi internt blitt enige om å flytte fokuset litt mer vekk fra MiniTV-delen og fokusere mer enn vi har gjort på alt det andre.

 

Dette svaret gjelder forøvrig til flere poster i denne tråden:

Vi vil i fremtiden legge mer vekt på lydkvalitet, og vi vil gå dypere inn på tester av batteritiden. Testrutinene vil bli mye av det samme som Amobil.no har kjørt tidligere, med enkelte endringer.

Endret av Nilsen
Lenke til kommentar

Det er fint at dere kommer til å legge større fokus på lydkvaliteten, ettersom S9 for eksempel i utgangspunktet er en mp3 spiller, men som har flere flotte funksjoner.

 

Dere kunne ikke gjort en liten oppdatering av testen og ta med punktene dere i fremtiden vil gå dypere inn i? Nettopp batteri og lydkvalitet som er det jeg er mest opptatt av i Cowon sine spillere?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...