Gå til innhold

Feature: Minibærbar som spillmaskin - del 1 (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Se her ja. Regner med at spill som 'Rise of Nations - Thrones & Patriots', Age of Empires II, StarCraft BroodWar også passer inn i denne kategorien. Diablo II er uten tvil en klassikker, men jeg må selv innrømme at når jeg nylig prøvde å starte på nytt med ny character, så gikk jeg rimelig fort lei. Men det er nok utrolig kult for de som ikke har spilt det før. FM er alltid gøy for de som liker sånt, og nå kommer vel 2010 snart, uten at den skal kreve noe nevneverdig mere enn 2009...

 

Vet ikke om dere har tenkt på det, men NES og SNES emulatorer har jo MANGE gode klassikere, spesielt om man kjøper seg en Logitech billigjoystick ala SNES/PS2, og det er da ikke så dyrt.

Lenke til kommentar

Jeg ville sagt at Hearts of Iron 2 er et perfekt spill om man er et sted uten internett og med en ikke så kraftig bærbar. Opplevde det selv når jeg reiste rundt Europa nylig. Glemmer lett ut tida da. Kan gjerne være litt merkelig å sitte på toget med, siden folk ser merkelig på hva du spiller, men likevel.

Lenke til kommentar

Black and white 1 fungerer også ypperlig.

Og selvsagt open Transport tycon Deluxe

Hitman code 47 er en klasikker som fungerer smertefritt.

er manger spill som passer ypperlig til nett-pcer, gidder bare ikke å ramse alle opp. mener det var en tråd som listet opp alle spill som var utprøvd

Endret av Evil Knivel
Lenke til kommentar

Husker diable 1, forøvrig også et bra spill.

Der kunne du ha maks 5000 penger pr slot i sekken. Hadde du mer tok det mer plass. Når sekken var full måtte man bare slenge pengene på bakken i byen. Når man nærmet seg slutten var byen full i penger på gata hehe. Men skulle man prøve lykken hos drittungen over elva for å kanskje få et kult våpen (superuberkultmega altså), så kostet det 120.000 osv.

 

Også eneste spillet meg bekjent der man kunne småprate med de smått ubetydelige figurer i landsbyen - og det de fortalte endret seg hele tiden. Du kunne spille hele spillet og drite 100% i dem, men om man lyttet til dem så fikk man mer og mer av historien opp i dagen etterhvert, hvem som kjente hvem, hva de hadde gjort etc etc.

Litt kult i grunn...

Lenke til kommentar

Hmm. Må si jeg er imponert over at Lenovoen klarer å dra FM2009. Gikk det svært tregt? Jeg har samme sort bærbar liggende oppe i nord, kanskje jeg skal prøve å hive nyversjonen av Indiana Jones and the fate of Atlantis på maskinen? Kan tenke meg at om man lider av pikselallergi vil grensesnittet på dette spillet se bedre ut på minibærbar. Vi spilte jo det på en crappy 14" CRT når det kom ut...

 

Hmm. Må si jeg er imponert over at Lenovoen klarer å dra FM2009. Gikk det svært tregt? Jeg har samme sort bærbar liggende oppe i nord, kanskje jeg skal prøve å hive nyversjonen av Indiana Jones and the fate of Atlantis på maskinen? Kan tenke meg at om man lider av pikselallergi vil grensesnittet på dette spillet se bedre ut på minibærbar. Vi spilte jo det på en crappy 14" CRT når det kom ut...

 

Edit: Christox: TSoMI:SE fungerer vel kanskje bare på minibærbaren i gammelt grensesnitt. Jeg vet at dette spillet slet på min "vanlige" bærbare om jeg brukte den nye looken. Spesielt lyden.

Endret av Onkel Kompost
Lenke til kommentar

Spillte nylig gjennom Deus Ex på min 1008HA, det kan vel i dag kalles en kultklassikker som har holdt seg særdeles godt, sånn bortsett fra grafikken da.

 

Av andre typisk glemte klassikere kan nevnes Interstate '76, som jeg ikke har testet, men det kjører sikkert helt fint det også.

 

I tillegg kjører det frie online skytespillet Urban Terror flott også – det utvikles ennå og kan anbefales, selv om grafikken er på nivå med det originale CS :p

Endret av KRIGBERT
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...