Gå til innhold

Junifest 2009 - Atomprompen - Dagens Middag


Anbefalte innlegg

Bruker: Atomprompen

Utfordring: Ta et bildet av dagens middag, eller noe relatert til middagen!

Deltakernivå: Hardcore!

Utstyr: Caonon 400D med Canon 24-70mm f/2.8 (evt mobil hvis jeg har virkelig dårlig tid! :) )

 

Satser på Hardcore..! :D Vet ikke om jeg klarer det, men middag må jeg jo ha hver dag, så skal prøve å knipse et bilde til hver middag. Om det så blir av innpakkingspapiret fra burgern på BurgerKing! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dagens bilde. Var denne som inspirerte meg til valg av tema! Kanskje ikke særlig pent eller appetitelig, men prøvde å koke noen egg til salaten idag. Resultatet ble slik.. Litt fasinerende er det jo! :p

 

3612437062_5f2bc725bf.jpg

Endret av Atomprompen
Lenke til kommentar
Til salat er det kanskje bra om plommen er hard :D Men ellers er det jo digg slik.. Fikk lyst på egg nå. Kanskje Bunnpris har åpent.

 

Var nettopp derfor egget ble liggende igjen alene etterpå! :p Forsøket på å koke egget godt nok feilet! :D hehe

 

Er litt spent på det selv. Blir sikkert litt morsomme bilder av ferdigmat-mat osv! :D hoho.. får se! ;)

Lenke til kommentar

Men hva er det som gjør alt støyet på bildet? Hvis du ser på egget i skygge delen ser det nesten ut som høy ISO! Regner med det er kameraet, siden jeg bruker en 24-70mm? Bildet var tatt med 100 ISO, og bildet er det samme i Lightroom med RAW format..

Lenke til kommentar
Bruker: Atomprompen

Utfordring: Ta et bildet av dagens middag, eller noe relatert til middagen!

Deltakernivå: Hardcore!

Utstyr: Caonon 400D med Canon 24-70mm f/2.8 (evt mobil hvis jeg har virkelig dårlig tid! :) )

 

Satser på Hardcore..! :D Vet ikke om jeg klarer det, men middag må jeg jo ha hver dag, så skal prøve å knipse et bilde til hver middag. Om det så blir av innpakkingspapiret fra burgern på BurgerKing! :D

Hardcore? Så du har ikke tenkt til å ta bilder av annet enn middagsmaten din i hele juni? Det blir i såfall spenstig. Alternativt så kan du korrigere deg til Entusiast ;)

 

Jeg synes dagnes egg ble ganske så bra. Det er alaldri en god ide å skrell bløtkokte egg ;) Støyen kan komme fra bildebehandlingen.

 

Tom

Lenke til kommentar

Jeg kjører Hardcore! Kjøpte meg Speedlight 580EX for litt siden, og kan prøve meg litt på studio bilder av maten ol. etterhvert! Junifesten er jo en utfordring og jeg har lyst til å utfordres til å tenkte kreativt ved å ta bilder av ting relatert til middag. Må jo ikke være det jeg spiser, men kan jo være en del andre ting som har med middagen å gjøre! :)

 

Tilbakestillte all bilderedigeringen jeg gjorde (bare kontrast, Recovery osv) og støyen er der fortsatt! Men men... Det er vel ikke noe super stress. Regner med jeg slipper problemet hvis jeg anskaffer en Canon 5D2..

Lenke til kommentar

Håper bare jeg har tid hver dag! Evt så får jeg stå opp ekstra tidlig og ta et kjapt bilde av noe til middagen jeg planlegger å spise! Det at jeg har skrevet "Ta et bildet av dagens middag, eller noe relatert til middagen" gir meg litt frihet. Kan jo knipse et kjapt bilde av en gaffel eller noe! :)

Lenke til kommentar
Bare ta bilder av mat en hel månede? Jeez. :p

 

Nevner nok en gang; "Ta et bildet av dagens middag, eller noe relatert til middagen"... Så blir sikkert bilder av aant enn mat og! ;) Kan jo ta litt produktfoto, kanskje finne noen frukt- eller grønnsaks-planter osv.. Så lenge det har noe med middagen å gjøre! Jeg vil bare utfordre meg selv litt kreativt! Kan f eks også stikke ned i byen, ta litt bilder av en resturant jeg spiser på osv.. Mye jeg kan gjøre! ;)

Lenke til kommentar

Dagens bilde!

 

Grøt til middag! Kan aldri få nok sukker på grøten, men fornuften hindrer meg i å pøse på! Ikke noe veldig kreativt idag, men skal se hva jeg får til imorra. Da må jeg lage middag selv siden muttern er uta huset og ikke lager mat.

 

3612437172_dc626b0bdb.jpg

 

:)

Endret av Atomprompen
Lenke til kommentar

Herlig herlig!!

 

Sulten er jeg og enda mer sulten blir jeg nå. Herlig kombinasjon av liten dybdeskarphet og detaljer ute av fokus. Liker sukkeret og kanten. Fargekombinasjonene mellom fat og bakgrunnen til høyre er perfekt - små fine detaljer som øker harmonien. Jeg skulle bare ønske du hadde mer DOF innover mot grøten slik at det frister ENDA mer!

 

Stå på videre! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...