Gå til innhold

Asus G51 avslørt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kilden avslører videre at maskinen veier 3,3 kilogram, noe som er relativt tungt for en 15,6" bærbar. Liker riktignok designet, men den er ikke et gjennombrudd på noen som helst måte. Er også en dårlig trend med skjermforholdet 16:9, fordi jeg tror at de aller fleste bruker mesteparten av tiden sin på dataen, til å lese på nettet. Gamere inkludert.

 

Det jeg ser som viktig med en bærbar er:

  • Størrelse og vekt (15" maks, maks 3 cm tykk, under 2.8 kg tung)
  • Byggekvalitet (design, tilkoblinger, tastatur og pekeplate)
  • Varme- og støyutvikling (må ikke være til ubehag på noen som helst måte)
  • Spesifikasjoner (LED-skjerm, allrounder grafikk, 4GB RAM, 2.4GHz CPU)
  • Batteri (3,5 timer eller mer på en ladning)
  • Pris (rundt 7-8000 kroner)

Til dags dato er det fortsatt ingen maskin som tilfredstiller alle kravene mine. MacBook Pro 15 innfrir på det meste, men prisen er altfor grov. Tror 2010 blir året der bærbare virkelig forbedrer seg, blant annet ved at fokuset retter seg mer mot design og perfeksjonering. :)

Lenke til kommentar

Der var det en ny artikkelskribent. Velkommen i klubben.

 

Det der reklamegreiene med lekkert design fungerer ikke så mye på meg. "Lekkert design er mer eller mindre blitt standard med årene" synes jeg.

 

Funksjoner, pris, smarte løsninger og minst mulig ting som kan forstyrre brukeropplevelsen (tenker for eksempel på sånne touchoverflater som en finner på en Acer Aspire 5920G, jeg har ikke tall for hvor mange ganger jeg har startet CD-brennerprogrammet, arghh), det er det som betyr noe for meg.

 

Skjermen har veldig stor betydning, og ikke minst at det er ett godt operativssystem. Vista kan få en kule av meg!

 

;)

Lenke til kommentar
Kilden avslører videre at maskinen veier 3,3 kilogram, noe som er relativt tungt for en 15,6" bærbar. Liker riktignok designet, men den er ikke et gjennombrudd på noen som helst måte. Er også en dårlig trend med skjermforholdet 16:9, fordi jeg tror at de aller fleste bruker mesteparten av tiden sin på dataen, til å lese på nettet. Gamere inkludert.

 

Det jeg ser som viktig med en bærbar er:

  • Størrelse og vekt (15" maks, maks 3 cm tykk, under 2.8 kg tung)
  • Byggekvalitet (design, tilkoblinger, tastatur og pekeplate)
  • Varme- og støyutvikling (må ikke være til ubehag på noen som helst måte)
  • Spesifikasjoner (LED-skjerm, allrounder grafikk, 4GB RAM, 2.4GHz CPU)
  • Batteri (3,5 timer eller mer på en ladning)
  • Pris (rundt 7-8000 kroner)

Til dags dato er det fortsatt ingen maskin som tilfredstiller alle kravene mine. MacBook Pro 15 innfrir på det meste, men prisen er altfor grov. Tror 2010 blir året der bærbare virkelig forbedrer seg, blant annet ved at fokuset retter seg mer mot design og perfeksjonering. :)

 

Jeg vil si at Multicom Compal KHLB2 er veldig nære.. Mangler kanskje kun bedre tastaturoppsett og bedre plassering av tilkoblingene.

Med mindre det kommer noe annet med ca samme pris og ytelse, kjøper jeg den i juli, da de begynner å tilby den med FullHD-skjerm.

Lenke til kommentar

... Stilig med Quad Core i en bærbar...

 

Fant en liten feil i artikkelen... :whistle:

 

Asus har ikke uttalt noe om verken pris eller slippdato, men utifra spesifikasjonene er det trolig at dette blir en PC-en som legger seg i det øvre prissjiktet.
Endret av MatjoT
Lenke til kommentar
Digg å dra på lanparty med da, får alt i ryggsekken. Men til gamere som sitter hjemme, vil de nok alltid foretrekke stasjonær PC. Iallefall jeg. Dessuten hater jeg tastaturene på ALLE bærbare PC'r.

USB-tastatur går jo fint an å koble til som ett eksternt ett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...