Gå til innhold

Nokia lanserer 6600i Slide


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nokia Maps kan være nyttig det, selv uten GPS-modul innebygget.

 

Du kan benytte lokasjon fra mobilmaster. Dvs. at mobilen vet sånn ca. hvor du er, men ikke nøyaktig. Eller så kan man bruke den med ekstern gps-modul via blåtann.

 

Eller så kan man bare bruke den til å se på kart og søke på ting i nærheten og slikt.

Lenke til kommentar

Problemet med 6600 slide er jo at du må plassere tommelen midt på skjermen for å skyve den opp uten at bunnen av overdelen blir presset ned i tastene under og henger seg opp. Generelt føles den jo også utrolig billig ut, og jeg synes i alle fall at den er alt for liten. Samtidig stiller den jo med utrolig dårlig lydstyrke på høyttaleren (ikke den for høyttaling, men den du lytter i når foretar en vanlig telefonsamtale) og verdens verste batterilevetid. iPhone-en min kan brukes lengre uten å måtte lades og den bruker mye strøm med stor skjerm som tiltrekker seg annet bruk enn ringing og sms - i motsetning til 6600slide.

 

Jeg ville i alle fall ikke stått i kø for en 6600i slide..

Lenke til kommentar

Tror kanskje du forveksler med en annen modell, eller så har du utvilsomt en defekt modell.

 

Jeg har vel åpnet slideren noen hundre ganger og aldri har jeg merket noe til det du sier eller tenkt over hvordan man skal skyve den opp.

 

Byggekvalitet er et av hovedpoengene til 6600 Slide, og dette klarer den bra. Med metalldeksel bak og myke avrundede kanter ligger den veldig godt i hånden og føles forholdsvis solid. Om den er for liten er selvfølgelig en smakssak, men dette er jo en mobil for dem som ønsker en knøttliten mobil, nå også med 5 megapiksel. Størrelsen går desverre noe utover batteriet, men bør jo egentlig være absolutt ålreit med 1000 mAh.

 

 

Angående byggekvalitet:

Med deksler i metall, runde kanter og snertne mål føles denne telefonen bare "riktig" når den ligger i hånden.

..

– Særdeles bra byggekvalitet

– Ligger godt i hånden

 

Sannsynligvis har du bare fått en defekt enhet, og tar du den med til butikken du kjøpte den i får du nok en gratis garantiservice, så har du også en flott 6600 Slide :)

Lenke til kommentar

Tresprit: Feilen du nevner med at sliden kommer ned i tastene er en kjent (dog ikke veldig problematisk) feil: Jeg har den på mitt eget eksemplar, og en del av kundene mine har poengtert det. Ingen har så langt valgt å sende den inn til verksted for å se om det går an å fikse det, pga. det du sier om at når man "lærer seg" å åpne telefonen på "riktig måte", er det ikke et problem.

 

Men jeg er enig i at det må bedres til neste modell, absolutt! :)

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...