Gå til innhold

Minibærbare får Googles OS


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Google Android ser ut til å bli gratis tilgjengelig, men det vil helt sikkert komme en del betaltjenester rundt kjernefunksjonene."

 

Google android er gratis tilgjengelig, du kan kjøre en git checkout og få all softwaren som er der under åpen lisens.

 

Og android har eksistert en god stund nå, og det er ikke noen betalingstjenester der ennå, med mindre du teller android market, hvor du kan kjøpe software som bruker (alt fra google er gratis), og må betale for å være developer.

Lenke til kommentar
OMG! Hvor fett hadde det ikke vært om Google lagde sin egen linuxdistro!
Ja gud hvor deilig, verden er reddet!

 

Men ærlig talt, Google begynner nå og skli rimelig langt fra den opprinnelige sysselsettinga.

 

Google blir snart det nye MS, og hatet av alle.

En stor forskjell mellom Google og MS er at Google benytter seg av en del åpne løsninger og bidrar til å hjelpe en del av disse prosjektene, og de har stort sett løsninger som er tilgjengelige for mange operativsystemer. Selv trenger jeg tjenester og formater som er støttet i både Windows og Linux, og helst også programvare som er støttet i begge OS, der gjør Google en bedre jobb enn MS etter min mening.

 

På hvilken måte kommer Google til å bli som MS?

Og MS er nok langt fra hatet av alle.

Lenke til kommentar

Jeg gleder meg enormt til denne... Har tenkt meg å lage egen batteripakke (eller kjøpe en større om de har det) og diverse ladere/strømkilder for ekstremt lang batteritid overalt til e-Books, Wikipedia lagret på maskina, nettlesning, programmering, notater, og diverse andre ting... Hadde vært fint med en liten maskin som man kunne ha hatt meg seg overalt, men ikke med nødvendigvis like mye kraft som en gjennomsnittlig netbook, for lengre batterilevetid.

Lenke til kommentar
Jeg gleder meg enormt til denne... Har tenkt meg å lage egen batteripakke (eller kjøpe en større om de har det) og diverse ladere/strømkilder for ekstremt lang batteritid overalt til e-Books, Wikipedia lagret på maskina, nettlesning, programmering, notater, og diverse andre ting... Hadde vært fint med en liten maskin som man kunne ha hatt meg seg overalt, men ikke med nødvendigvis like mye kraft som en gjennomsnittlig netbook, for lengre batterilevetid.

 

Wikipedia lagret på maskinen og "Don't panic" i store vennlige bokstaver på lokket. :)

Lenke til kommentar
OMG! Hvor fett hadde det ikke vært om Google lagde sin egen linuxdistro!
Ja gud hvor deilig, verden er reddet!

 

Men ærlig talt, Google begynner nå og skli rimelig langt fra den opprinnelige sysselsettinga.

 

Google blir snart det nye MS, og hatet av alle.

Kunne du gitt oss en forklaring på hva du mener. På hvilken måte mener du Google er sammenlignbare med MS, spesielt i forhold til Android. Hva vet du egentlig om Android? Hva vet du om Google?
Lenke til kommentar

Jeg håper at dette blir en bedre løsning enn det noen har stappet inn i minibærbare.

 

Hva er galt med at Google beveger seg inn i andre markedsområder enn søkemotorer? Så lenge de ikke bruker "skitne triks" for å få for stor markedsposisjon så ser jeg ikke det store problemet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...