Gå til innhold

Ubuntu 9.04 klar torsdag


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Mente da som i oppdatere, ikke oppgradere. Altså bare bruke vanlige automatiske oppdateringer i pakkebrønnen, slik at man får fullversion?

 

Den sier i fra at du skal oppgradere til stable om jeg ikke husker helt feil. Ellers så gjør den det bare automagisk ...

Lenke til kommentar
Mente da som i oppdatere, ikke oppgradere. Altså bare bruke vanlige automatiske oppdateringer i pakkebrønnen, slik at man får fullversion?

Det jeg mente var at det som oftest ikke er noen forskjell på RC og fullversjonen, og at det oppdateres automatisk

Endret av Glufsa
Lenke til kommentar

Ikke noe ytelsestap nei. Det som av og til hender er at om man oppdaterer fra en tidligere versjon til alpha\beta av en ny kan det oppstå problemer og ekstra bugs enn med en fresh install av den alpha\beta-versjonen, men har man allerede en "velfungerende" beta innstallert vil man bare trenge å innstallere de oppdateringene som er, og når release-date kommer så har man en like oppdatert og velfungerende versjon som de som har fresh install.

Lenke til kommentar
Hva disktures borsett i fra ms hat og alt det fele de står for? Ser enkelte har Hex is the new black i signaturen liksom. :no:

Unnskyld, men hva var poenget med det der? Ingen har nevnt MS i tråden, så kommer du og disser ett fritt arrangement som du vet ingenting om, og serverer ett personangrep på toppen av det hele.

Lenke til kommentar
Hadde vært fint om endelig to-skjerms oppsett (to skjermer med ulik oppløsning) blir lettvint å sette opp. Det er primært dette som har stoppet meg når jeg har prøvd Ubuntu tidligere.

Må man inn å kødde i xconf.org for å få det til nå? :ermm:

 

Det finnes GUI-verktøy for å sette opp flere skjermer, men min erfaring er at det i alle fall ikke har funka så bra når jeg har brukt det. Jeg er ikke så opptatt av om man kan fikse dette i GUI eller i en conf-fil, det viktigste er at det er lettvint og at det fungerer.

Lenke til kommentar

Jeg har ingen problemer med å bruke et toskjermsoppsett, men det fungerer ikke like bra som i Windows, etter min mening. Det virker som om Nvidia-driverne har problemer med å bestemme seg for hvilken skjerm som faktisk er hovedskjermen. Dersom jeg velger 19" LCD-skjermen min som hovedskjerm, opplever jeg til stadighet at menyene og ikonene havner på TVen min. Veldig irriterende, men er ikke alltid det skjer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...