Gå til innhold

12 megapiksler fra LG


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Glimrende at LG prøver å gjøre kundene oppmerksomme på problemene med stadig flere megapixler og at de ikke ligger først i Megapixel-racet. :thumbup:

 

Håper de lanserer flere versjoner av telefonene sine i framtida. F.eks

- Megapixel Edition (ME) med fokus på flest mulig megapixler

- Photo Edition (PE) med fokus på bildekvalitet

- Standard Edition (SE) uten særlig fokus på kamera i det hele tatt

Lenke til kommentar
Huff, håper de i samme slengen lager noen ENORME minnekort!

Finnes da store nok minnekort i dag :) . Med et 16 GB minnekort får man plass til mye bilder (minst 1000).

Men mange bruker vel kamera for å sende bilder på MMS? Og der er oppløsningen uansett ganske crappy. (Husker ikke i farta maks oppløsning da)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6
Men mange bruker vel kamera for å sende bilder på MMS? Og der er oppløsningen uansett ganske crappy. (Husker ikke i farta maks oppløsning da)

Maks 350 KB.

 

Mange bruker kamerat til å ta bilder man kan se på pc-en, ikke skrive ut for å tapetsere veggen med!

Endret av Slettet-p4PIYwb6
Lenke til kommentar
Men mange bruker vel kamera for å sende bilder på MMS? Og der er oppløsningen uansett ganske crappy. (Husker ikke i farta maks oppløsning da)

Maks 350 KB.

 

Mange bruker kamerat til å ta bilder man kan se på pc-en, ikke skrive ut for å tapetsere veggen med!

Megapixelracet er synd ja :thumbdown: . 5 mp hadde holdt lenge på mobilkamerane.

Lenke til kommentar

Det er vel slik at et tall er mye lettere å markedsføre enn "gode bilder", som også er 100% subjektivt, mens et tall er et tall.

 

 

Hadde det kommet en standard-skala for bildekvalitet, så hadde kanskje fokuset endret seg litt bort fra selve megapixlene.

 

 

"Oi oi, telefonen har 8,9 i bildekvalitet - Denne MÅ jeg ha".

Lenke til kommentar
Synest rett og slett dette bare bilr dumt! Hvorfor kan de heller ikke prøve å gjøre 5 mpx kameratelefonene bedre.

Fordi det ikke selger. Er desverre bare å innse det, tall selger. Antall megapiksler er en av de mest lettforståelige verdiene som kan markedsføres. Man kan ikke markedsføre bildekvalitet nettopp fordi det er høyst subjektivt hva et godt bilde er. Dermed ender man opp med å prøve å putte flest megapiksler i kameraet. For mannen i gaten blir det på en måte et enkelt valg. Han har valget mellom to kameramobiler. Den ene har 5 megapiksler og den andre 8. Hvilken tror du han velger? Jo, ganske så sikkert den med åtte megapiksler. Da spiller det liten rolle om kameraopptikken i fem megapiksler-mobilen er bedre. Den andre har jo fler megapiksler! Det er irriterende ja, men tror ikke det er så mye å gjøre med det. Kanskje vi som forstår at høyt antall megapiksler ikke automatisk betyr bra bilder burde bli folkeopplysere. ^^

 

Det er litt som med disse munnskyll, deodorant- og lignende typer reklamer. Virkningstiden er nesten alltid 12 eller 24 timer. Dette er tall forbrukerne kan forholde seg til. Det er slik markedsføring fungerer. Man gir forbrukerne noe de kan forholde seg til.

Endret av Snorre
Lenke til kommentar
Endelig! Nå kan jeg snart ta bilder som er like store som vinduet mitt

 

 

Du trenger med andre ord faktisk ikke vinduer lenger!

 

Alt du trenger å gjøre, er å ta et bilde fra utsiden av veggen en dag det er strålende sol og blå himmel, og vips så har du alltid fint vær fra inne i huset ditt.

 

 

Andre egenskaper et gammeldags vindu innehar finnes det alternativer til.

For eksempel får du luftfrisker på elkjøp og på ebay ligger det mange hundre forskjellige fuglekvitter-bokser som kontinuerlig spiller av valgfri fuglekvitter.

Eller storbystøy om du heller foretrekker det.

Lenke til kommentar

Nå kan jeg jo kaste speilrefleksen min med 10 mpix og kjøpe ny mobil i stedet, jippii! :new_woot:

Nei du, gi meg heller bedre optikk enn 1000 megapixler.

 

..Og på et 16GB kort vil du få plass til minimum 1500 (12 mpix) bilder i RAW-format, noe jeg tviler på at mobilene kommer med støtte for :p

Lenke til kommentar

Må si at det er interessant med 12 MP. Men 12 MP blir det ikke for meg. Jeg vil heller ha en mobil tlf med et kamera som tar gode bilder. Auto fokus = har stor tyngde for mitt valg av mobil tlf med kamera.

 

Har en SE W900i

Veldig bra kamera i forhold til mange andre mobiler der ute, og enda er den eld gammel og har KUN 2 MP! HJELP!

SE W960i

Ok kamera. Kamera knappen er litt vrien, går for langt ned i mobilen. Treg autofokus.

SE W980i

Verste 2MP kamera jeg har sett i mitt liv. No offense. Kresen kanskje? :D

 

Nei, gi meg en tlf med bra kamera, så er jeg fornøyd.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...