Gå til innhold

Catalyst 9.1 for Linux


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flott! OpenGL3.0 og Hybrid Crossfire :)

 

Og endelig fungerer standard output til videospilling uten flimmer. Bare å vente til 9.1 dukker opp i pakkebrønner rundt omkring i verden.

Selv har jeg testet ut 9.2 beta (AUR i Arch) og da fungerte compiz + video glitrende ut-av-boksen.

Lenke til kommentar
Hvor lang tid vil det ta før denne kommer i pakkebrønner?

Hvilken distro har du? F.eks. Arch bør være klar om noen dager, mens ubuntu tar nok en del lenger tid.

 

Og hvordan fjerner jeg 8.12 først da?

Det trenger du ikke, hvis du har installert den gjennom pakkebrønnen, som du bør/skal, er det bare å oppdatere. Kan også hende dette skjer av seg selv, kommer ann på innstillingene dine.

Lenke til kommentar
Note: The ATI Radeon™ HD 3870X2 series of product is currently

not supported by the ATI Catalyst™ Linux software suite

 

*Sukk*

Hadde de i det minste latt meg få bruke HW 3D med ene gpu'en på kortet mitt hadde jeg brukt Ubuntu for lengst, men må nok vente enda litt lengre :thumbdown:

Lenke til kommentar
Note: The ATI Radeon™ HD 3870X2 series of product is currently

not supported by the ATI Catalyst™ Linux software suite

 

*Sukk*

Hadde de i det minste latt meg få bruke HW 3D med ene gpu'en på kortet mitt hadde jeg brukt Ubuntu for lengst, men må nok vente enda litt lengre :thumbdown:

 

Sikker på dette? Mener å ha lest at du kan bruke 3870X2 men at du ikke vil kunne utnytte begge GPU'ene...

Lenke til kommentar
Note: The ATI Radeon™ HD 3870X2 series of product is currently

not supported by the ATI Catalyst™ Linux software suite

 

*Sukk*

Hadde de i det minste latt meg få bruke HW 3D med ene gpu'en på kortet mitt hadde jeg brukt Ubuntu for lengst, men må nok vente enda litt lengre :thumbdown:

 

Sikker på dette? Mener å ha lest at du kan bruke 3870X2 men at du ikke vil kunne utnytte begge GPU'ene...

Ikke helt sikker nei, men sist jeg prøvde å bare installere driveren sa den noe sånnt som at den ikke fant noe kompatibelt skjermkort.

Mye mulig det fins en fix eller hack for å deaktivere ene kjernen, men jeg har ikke orket å lete for mye etter det :ermm:

 

Edit: sjekket akkurat litt mer i release notes, og disse driverene supporterer faktisk 4870X2... Kan noen fortelle meg hvorfor 3870X2 ikke skal være supported da? :roll:

Endret av Slither
Lenke til kommentar
Hadde håpet at jeg kanskje kunne ta i bruk Compiz, men jeg fortsatt like elendig hastighet på Compiz med Radeon X1200. Utrolig skuffende at det ikke er mulig - jeg har overhodet ingen problemer med hastighet og Compiz på den litt eldre bærbare med et noe sjabert Intel-grafikkort.
Jeg har en laptop med X1250 (IGP), og 3D-aksellerasjon fungerer helt fint med fri driver.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...