Gå til innhold

Hvordan lage fake tilt-shift foto


Anbefalte innlegg

Hei

Kom over denne enkle tilt shift lageren,bare husk og reduser bildne til under 4 mb.

Er ikke kjempegreier,men med dypt perspektiv kan det nok fungere.

 

Fant den på dinside.no

 

Her er et par raske tester,skulle hatt litt mer perspektiv i bildene.

 

post-151946-1232195429_thumb.jpg

 

post-151946-1232195442_thumb.jpg

 

Legg gjerne inn dine egne tilt shift bilde her.

 

Edit:problemer med bildenedlastningen,var nok dos.attaket på forumet nå som forårsaket det.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ved å bruke litt mer enn bare gradient kan du få ting til å se litt bedre ut. Her er et jeg har laget tidligere.

 

Kamera er mitt gamle Fujufilm 5500S. Photoshop CS4.

 

Nautica: Det båtbildet var flott. Hva om du fikk bakrunden (spesiellt bak båten på venstre side) uklar. Mastene burde være i fokus siden de har samme avstand som selve båtene.

post-181276-1232231770_thumb.jpg

Endret av Patrick80
Lenke til kommentar
Nautica: Det båtbildet var flott. Hva om du fikk bakrunden (spesiellt bak båten på venstre side) uklar. Mastene burde være i fokus siden de har samme avstand som selve båtene.

 

Busken i forgrunnen er i fokus. Det må du fikse.

 

Det er faste parameter på linken jeg la med,alt skjer automatisk så man kan ikke "fikse" utifra resultatet.

 

Dette var mer ment for de som ikke har kunnskap eller tilgang til CS/PS,som en gøyal adspredelse.

 

Om dere har Photoshop og ønsker litt mer kontroll over effekten har jeg laget en action som gir et veldig bra resultat. Om det er interesse for det laster jeg den opp.

 

Legg gjerne med en link,det vil sikker mange kunne ha nytte av :thumbup:

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Det hadde vært ok hvis du hadde lagt bildet inn som vedlegg, slik at vi enkelt kan åpne bildet for å studere detaljene. Nå må det lastes ned og bla bla bla, for i liten versjon er ikke effekten så synlig.

 

Jeg likte forøvrig best bildet med snøggbåten i trøbbel. Siden båten ligger så skeivt til kai så ser det faktisk ut som leketøy, og det er vel et av poengene med denne effekten.

 

Og ja, det er veldig gammelt nytt. Jeg tror det er to, tre år siden denne teknikken gikk som en farsott i bildekritikken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...