Gå til innhold

Intel setter ned prisene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I så fall er jeg Gud...

Prisen på hovedkort har steget fordi de nye hovedkortene har 8-lags PCBer og er dermed en del dyrere å lage/produsere. Et slikt prishopp var det også når det ble innført 6-lags PCBer, som er det vanlige i dagens hovedkort.

 

Isakm

Endret av isakm.
Lenke til kommentar
Fra før av var det jo bare folk med AMD hovedkort eller HTPC byggere som i det hele tatt vurderte å kjøpe Phenom II. Og prissenkinga på Core 2 Quad gjør jo det hele mer klart for folk som bygger seg nye systemer.

 

Kjøpte PC i september jeg, med Phenom 9850 og 790FX Hovedkort. Strålende fornøyd ;)

Lenke til kommentar
har ikke noe imot 2-2500kr for en core i7 920, men når et brukbart hovedkort koster 2500+ og god 3GB med DDR3 ram koster 1500-2000kr... sier seg selv

 

Jepps, pusla sammen en handlevogn i går (riktig nok med 6GB DDR3 ram til 1900,-). Kom på rundt 12 flak (7 flak for HK+CPU+RAM). Må vel vente lenge før det havner under 10.000,- så jeg kan vel kanskje like så godt hoppe i det. Kommer uansett til å koste meg like mye totalt sett hvis jeg kjøper et core duo system som jeg selger senere med tap for å oppgradere til I7.

 

https://prisguiden.no/vis_handlevogn.php?waggon_id=90836

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...