Gå til innhold

BK: Den grønne lanterne


tomsi42

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Liker motivet i all sin enkelhet. Fargene er og fine. Men jeg har litt problemer med bakgrunnen, som tar litt mye oppmerksomhet, en anelse mer kremaktig boke ville nok gjort seg. Kanskje litt Gaussian Blur på et eget lag, ville heve bildet en del hakk?

 

MaritimTim

 

EDIT: har stor sans for at deler av bakgrunn plukker opp fargen fra lykta. Slike detaljer gjør seg.

Endret av fototim
Lenke til kommentar

Det er da mer enn nok uskarpt. Det må jo litt tegning til for å sette objektet i en kontekst, og akkurat så mye har det bildet. Så det med bakgrunnen er jeg ikke enig i. Dette bildet synes jeg ivaretar det kravet til realisme som jeg synes et slik bilde trenger, og samtidig så er det såpass liten DOF at det er tegning igjen i bakgrunnen.

Lenke til kommentar

Nei, det er ikke det :p

 

Ikke mer lov enn det er for meg å utdype min mening når noe jeg ikke har tatt opp kommer frem som en mening jeg ikke kan si meg enig i. Da må jeg av og til utdype min kritikk i lys av den kritikken jeg ikke er enig i. Det gjelder dog bare når jeg synes et bilde skal være absolutt slik det er. Det er langtfra alltid at jeg bryr meg noe særlig.

Lenke til kommentar

Dere kan si akkurat hva dere vil, så lenge dere ikke kommer med personangrep eller snakker stygt om Toyota/Canon/Olympus.

 

Når det gjelder bakgrunnen, så kunne den kanskje vært anderledes (huset virker tydeligvis forstyrrende for noen); men jeg synes at selve "uskarpheten" ligger på riktig nivå.

 

Selve løkta kunne kanskje vært litt skarpere, men jeg synes den er passe. Man har vel en tendens til skarpe opp mer enn det som er sunt (ref. Forbury Gardens I tråden min).

 

Tom

Lenke til kommentar
Dere kan si akkurat hva dere vil, så lenge dere ikke kommer med personangrep eller snakker stygt om Toyota/Canon/Olympus.

Hva er poenget med å svare i tråden da?

 

Jeg kom i hvert fall inn i tråden med stor skuffelse. Jeg trodde jeg skulle få gjensyn med superhelten med samme navn, men neida...

 

For øvrig forstår jeg ikke helt kritikken av bakgrunnen, den forekommer meg å være akkurat passe ute av fokus. Ganske behagelig er den også. Ikke er jeg helt med på kravet om enda mer skarphet heller, det hadde blitt nesten litt for kunstig om lykta "poppet" ut som det eneste knivskarpe i bildet.

 

Det eneste var at jeg syntes det så litt hverdagslig ut med det samme jeg åpnet bildet, men jeg merker at det vokser mens jeg ser på det. Det må bety at du har truffet blink hos meg, for jo mer jeg ser på det jo mer har jeg lyst til å se mer på det (klarte ikke å komme på en mindre lettlest setning i farta).

Lenke til kommentar
Det eneste var at jeg syntes det så litt hverdagslig ut med det samme jeg åpnet bildet, men jeg merker at det vokser mens jeg ser på det. Det må bety at du har truffet blink hos meg, for jo mer jeg ser på det jo mer har jeg lyst til å se mer på det (klarte ikke å komme på en mindre lettlest setning i farta).

Artig at du sier dette. Jeg hørt dette fra andre, og jeg føler det slik jeg også.

 

Så får vi slenge dritt om Canon, Olympus og Toyota en annen dag.

 

Tom

Lenke til kommentar

Jeg synes også bildet er interessant, og som det er nevnt tidligere ville en mer uskarp bakgrunn blitt en intetsigende grøt. Men huset i bakgrunnen irriterer også meg litt for mye, jeg ser ikke lanternen uten å samtidig få huset opp i bevisstheten. Størrelsen og plasseringen på huset virker ikke gunstig, men jeg tror det er en like stor ulempe at fargen på tauet plukker opp fargen på huset såpass nøyaktig. Hadde vært noe helt annet med et bygg som er grått eller noe, kanskje.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...