Gå til innhold

Problem med twofifty ? Erstatning kommet.


AsconaB

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Litt enig i det. Personlig bruker jeg blogg og excel på PCen for å holde orden på hva jeg ser og tenker om film.

 

Off-topic, men...

 

Har du noe spesielt oppsett eller macroer i excel-filene dine?

 

Jeg har en macro som gjør at jeg kan høste all dataen i vote historyen min inn i excel-filen, men bare årstall, url, rating (min og IMDbs) og navn er egentlig ikke nok info til å kunne filtrere og systematisere.

Lenke til kommentar

Nei, bruker ikke macros. Alle annmeldelsene jeg skriver (en stund siden jeg har skrevet noe nå men...) legger jeg inn på bloggen. Hver gang jeg har sett en film, legger jeg den inn på DVDProfiler, og merker den som sett der + rater den. Med jevne mellomrom henter jeg ut dette, og lager en oversikt over hvilke filmer jeg har sett, hvilken karakter jeg ga den, og når jeg så den.

Lenke til kommentar

For dere som så absolutt må vite hvor mange filmer på IMDbs liste dere har sett, har jeg funnet en løsning. Ikke like god som twofifty, men....

 

Gå på IMDbs Power Search

Merk Include Vote History under My Movies og Include IMDb's Top 250

Trykk Enter.

 

Dere for da opp en liste over alle filmene i dere Vote History som også er på IMDb's Top 250.

 

Skal dere ha opp listen over de filmene dere ikke har sett på listen må dere velge fremdeles velge Include IMDb'2 Top 250, men istedet for Include Vote History velge motparten Exclude Vote History.

Lenke til kommentar
Ikke tenkt over før. Vet du om en kan sortere filmene etter snitt, og ikke alfabetisk? (Fikk det ikke til...)

 

Jeg har ikke funnet noen måte å sortere etter snitt. Du kan hake av å få de første 100 sortert slik, men det blir da bare de første 100 (og ikke like nøyaktig som hovedlisten).

 

Du kan også få de sortert de etter din rating.

Lenke til kommentar

Virkelig synd at twofifty er nede. Det var enkelt og oversiktlig - lett å hente info fra IMDb om man lurte på noe mer om filmen. Lett å dele lister også.

Og nå som juleferien er i gang for min del har jeg begynt å se en del filmer som er på top250, så savnet blir større enn det har vært i det siste.

 

Problemet med løsningen din, Awesome, er bl.a. at man må opprette konto og rate de filmene man har sett. Det blir litt for mye styr for min del.

 

Har hørt noe snakk om nedlastbare program for å holde oversikt over filmsamling o.l.

Hva vet dere om sånt?

Lenke til kommentar

Det ble også et problem for meg. Jeg begynte ganske nylig med Vote History. Twofifty, derimot, har jeg holdt på en liten stund med. Det er mange filmer jeg har sett der, som jeg ikke har stemt fram på IMDb. Jeg har også som prinsippsak at jeg aldri stemmer på filmer det er lenge siden jeg har sett.

Lenke til kommentar
Problemet med løsningen din, Awesome, er bl.a. at man må opprette konto og rate de filmene man har sett. Det blir litt for mye styr for min del.

 

Haker du av "Make ballot" når du gjør søket, når du har en kontoen din, vil du få muligheten til å gjøre alle stemmene på to sider (ikke en og en).

 

Det er litt arbeid å opprette en konto om en har sett mye filmer fra før av, men når man er over det første hindret er det nesten inget arbeid, man rater bare etter hvert.

 

Bruker du "Ballot" funksjon aktivit ska ikke initialratingene være noe nevneverdig problem heller. Alle filmene til Bale, Hanks, Kubrick, Speilberg, etc. filtrert frem og klar til rating.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...