Gå til innhold

Spill avslørte superstjerne (PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg vet ikke hvordan en profesjonell keeper analyserer et tilløp, men det er selvsagt slik at det kan avsløre retning.

 

Man ser både på balanse og vekting i tilløpet, det vil ofte si noe om retningsvalg.

Det er forskjellig fra keeper til keeper.

Noen bare bestemmer seg for et hjørne, andre prøver å lese skytteren.

 

Man kan også bruke statistikk.

70% av alle straffer som skytes av høyrebente spillere, skytes til høyre om spilleren løper fra venstre mot høyre i tilløpet.

 

Men uansett om man vet hvilket hjørne han skal skyte den i, så er det vanskelig å redde en straffe som settes ordentlig.

Lenke til kommentar
Ja, men poenget her var at det er mulig å redde et straffespark ved å analysere et tilløp. Slik Amelia bekrefter (derfor den retoriske setningen om profesjonelle målvakter, jeg vet selvsagt hvordan de oppfører seg).

 

Men det virker som om vi med ett er enige i at det er fullt mulig.

Vi er enige om at man kan analysere et tilløp og foreta et valg utfra det ja.

Men jeg tror ikke det er spillet som gjorde at han var kapabel til å gjøre det :)

Lenke til kommentar
da eg va keeper pleide eg å se på øyan til dem som tok straffe, dem så som regel i det hjørne dem sparket mot. det funket 90% av gangan.

 

 

Var slik jeg lurte en keeper engang, stirret veldig mye på det ene hjørne slik at jeg kunne sparke den i den andre. og han gikk fem på! haha

Lenke til kommentar
da eg va keeper pleide eg å se på øyan til dem som tok straffe, dem så som regel i det hjørne dem sparket mot. det funket 90% av gangan.

Men det fungerer ikke på de høyere nivåer. Jeg spiller junior, og alle spillere er blitt lært opp til å se i begge hjørner. Men må innrømme at de ofte har det lille "blikket" på det ene hjørnet til tider som gjør det lettere å lese. Men det jo som sagt fra keeper til keeper. Jeg ser ihvertfall mer på vinkelen de skyter ifra og beinbevegelsen.

Lenke til kommentar

Som regel har en straffeskyter allerede bestemt seg for hvilken side han skal skyte til når han stiller seg opp. Dermed er det mulig å lese dette i det han stiller seg opp for å skyte. Tilløpet gir tilleggsinformasjon som gir meg som keeper det siste hintet om hvilken retning jeg bør slenge meg.

 

Jeg slenger meg i riktig retning i 9 av 10 tilfeller og redder hver 3. jeg slenger meg i riktig retning til. Det klarer jeg pga. av en tommelfingerregel basert på tilløpet.

 

Dette gjelder kun i straffespark i løpet av kampen. I straffesparkkonkurranse er det ikke like lett siden straffeskyteren tar flere variabler i betraktning som hvor keeperen slengte seg forrige gang, hvor forrige spiller skjøt osv.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...