Gå til innhold

Game of the Year 2008


Anbefalte innlegg

Siden vi her på forumet har vært litt skuffet over Game of the Year kåringer i år, velger jeg å sette opp en egen, hvor dere kan nominere spillet dere mener er GotY. Jeg oppdaterer tråden så ofte jeg kan.

 

Kriteriene er at du må skrive litt om spillet, gjerne et avsnitt eller to, og hvorfor det er don nominasjon. Det er ikke lov til å nominere mer enn ett spill. Legg gjerne til bilder.

 

Nominerte:

Little Big Planet

Left 4 Dead

Fallout 3

Braid

Tomb Raider: Underworld

Grand Theft Auto IV

Crysis: Warhead

Gears of War 2

Red Alert 3

Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots

Fable II

Saints Row 2

Endret av ShampooMacTavish
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gears of War 2

 

 

Tredjepersons skytespill hvor du styrer Marcus (og Dom om du spiller Coop over nett eller lokalt) gjennom en krig mot Locustene, monstre som har bodd inne i planeten. Menneskene er desperat utmanøvrert, slaktet og demoraliserte.

 

Coop og multiplayermulighetene i dette spillet er fantastiske og grafikken og helhetsopplevelsen fra lydene, stemmene, grafikken og gameplayet er solid som grafitt.

Endret av Lakus
Lenke til kommentar

Jeg starter med å nominere Little Big Planet. Et fantastisk plattform spill, hvor det utrolige er at du kan lage baner selv. Mulighetene er ubegrenset, og man kan bruke alle verktøyene som utviklerne selv bruke for å skape "story-mode". Hovedpoenget til spillet er å gå online og dele dine baner med venner, samt spille andres baner. Et online-spill støtter fire personer på ett brett. Jeg synes det burde bli Game of the Year fordi det er årets beste og mest nyskapende spill. Sackboy er spillets søte lille maskott, som man kan kle ut som man selv vil. Little Big Planet er utviklet av Media Molecule, og er ekslusivt til Play Station 3.

 

Se filmen hos Youtube

Endret av ShampooMacTavish
Lenke til kommentar

Fallout 3.

 

Veldlig flott gameplay, kanskje litt lite varierte fiender osv, men det er så mye annet bra som perks og veldig mye gøy og oppdage hvis man tar seg tid.

 

Det er også ganske lettlært når man først kommer litt inn i det.

 

Det eneste jeg føler trekker ned er lite main story, men jeg føler at dette spillet bør komme med.

Lenke til kommentar
Fallout 3.

 

Veldlig flott gameplay, kanskje litt lite varierte fiender osv, men det er så mye annet bra som perks og veldig mye gøy og oppdage hvis man tar seg tid.

 

Det er også ganske lettlært når man først kommer litt inn i det.

 

Det eneste jeg føler trekker ned er lite main story, men jeg føler at dette spillet bør komme med.

Agree

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Braid (X360 Arcade)

Et platformspill av den gamle sorten(2D), som faktsik beviser at man ennå kan innovere i tradisjonsrike genrer. Spillet lar deg ikke bare leke med tiden, men gir deg full kontroll over den!

Ved første øyekast minner spillet om en vanlig Mario-klone, men spillet fokuserer utelukkende på gåteløsning. Spillerens oppgave er å løse gåter, og det gjøres ved å manipulere tiden på en rekke forskjellige måter. Et eksempel fra spillet er der tiden står stille når karakteren din står stille, men går fremover når du beveger deg fremover, og bakover når du går bakover.

Det finnes ikke noe lignende spill og det gjør Braid til en meget fornøyelig og unik opplevese. Legger man dette sammen med spillets artistiske grafikk, musikk og historie, får man den perlen Braid er.

 

Gameplayvid:

 

Videoreview:

Lenke til kommentar
Fallout 3.

 

Veldlig flott gameplay, kanskje litt lite varierte fiender osv, men det er så mye annet bra som perks og veldig mye gøy og oppdage hvis man tar seg tid.

 

Det er også ganske lettlært når man først kommer litt inn i det.

 

Det eneste jeg føler trekker ned er lite main story, men jeg føler at dette spillet bør komme med.

Agree

 

Også enig. Definitivt det spillet jeg har brukt mest tid på. Et fantastisk atmosfærisk spill der det er timevis med bare utforsking. Massevis av forskjellige og morsomme våpen, og VATS systemet er bare herlig :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg stemmer for Tomb Raider: Underworld. Lara og hele franchisen var mer eller mindre død etter katastrofen Angel of Darkness, men da de byttet utvikler fikk Lara nytt liv i TR: Legend. Det var for kort og hadde altfor mye slossing til å føles som et tradisjonelt TR, men det var fortsatt utrolig bra. TR: Anniversary var en remake av det første, men TR: Underworld er en god blanding. Det minner mye om stilen i de første spillene, men har en god del slossing i tillegg. Historien er meget bra (og en etterlengtet direkte oppfølger til Legend), og grafisk er det meget pent. Lara kan gjøre mye rart denne gangen, men kontrollene føles likevel svært naturlige og presise. Jeg regner dette som det beste spillet i serien, med det første på en suveren andreplass.

Lenke til kommentar

Crysis: Warhead.

 

Tar opp arven fra Crysis og presenterer oss for en annen side av historien med invasjonen på øyen.

 

Crysis: Warhead gir heseblesende action og full fart hele veien med mer interessanne personer, mer drama og dessuten en kraftig optimisert spillmotor som ikke krever like mye som Crysis gjorde.

 

Dessuten har spillet det klassiske sitatet: "I'm BRITISH, you muppet!"

Lenke til kommentar

Det er tynt rett og slett fordi at de aller fleste som har en profil på et forum som dette vet hva de spillene som havner på en slik liste dreier seg om. Jeg kunne fint ha skrevet semi-detaljert om alle spillene på lista, men gjør det ikke fordi jeg vet 80% av forumet vet hva de er og hva de gjør.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...