Gå til innhold

Erfaringstråd for Canon 5D mark II


Anbefalte innlegg

Det er ofte greit å samle forskjellige spørsmål og svar i en egen tråd, så ikke alt havner i chattetråden. Derfor gjør jeg som det har blitt gjort med tidligere kameraer, opprette en egen erfaringstråd.

Sannsynligvis er det ikke så mange som har fått henda sine på et enda, men det skal nok ikke ta så lang tid. I mellomtiden kan tråden samles med spørsmål.

 

Her er en liste liste med testbilder på høy iso. Bildene er uredigert.

 

Iso 2000

Iso 3200

Iso 4000

Iso 6400

Iso 12800

 

Video

Endret av Jurgis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det overhodet noen forhandlere her til lands som har 5DII inne?

 

Det er jo stor etterspørsel og så greier ikke Canon å levere? Dårlige greier, vet ikke om det er logistikken eller produksjonskapasiteten som svikter. Meningen er jo at dette huset skal ligge under mitt juletre om en drøy uke...

Endret av olar0701
Lenke til kommentar
Er det overhodet noen forhandlere her til lands som har 5DII inne?

 

Det er jo stor etterspørsel og så greier ikke Canon å levere? Dårlige greier, vet ikke om det er logistikken eller produksjonskapasiteten som svikter. Meningen er jo at dette huset skal ligge under mitt juletre om en drøy uke...

 

 

Skal du konvertere tilbake til C-leiren igjen? (regner med det blir for drøyt å kjøre både med heftig Nikon-utstyr óg like gromt Canon..)

(ikke alt som ligger under 'mitt juletre' er nødvendigvis til meg..)

 

Hva er i såfall hovedgrunnen til byttet?

Lenke til kommentar

Ragamuffin :

 

Grunnene til at jeg byttet fra C til N og tilbake igjen, er først og fremst at jeg begge gangene har kunnet gjøre det uten å tape penger (ok litt på kamerahus, da) i og med all optikk er kjøpt brukt/importert. Den andre grunnen var at jeg ble "fristet" til å prøve D700 med god optikk. At kona kaller meg mindre pene ting som utstyrsfreak o.l. er nok velfortjent... Ellers er jeg nok like dårlig fotograf som før, men jeg har hatt det gøy :-)

 

Grunnen til at jeg går tilbake igjen til Canon er 5DII, optikk som 35L og 135L, samt at jeg foretrekker farger og skarphet som Canons raw-filer gir, ikke dermed sagt at de er bedre enn Nikons.

Optikkmessig stiller N og C nokså likt, med unntak at objektivene ovenfor. Nikons 135 2.0 var grei nok, men heller ikke mer (kanskje var det et dårlig eksemplar jeg hadde).

Når det gjelder 5D II forventer jeg ingen mirakler, men "støvfjerning" på brikken, litt bedre iso-egenskaper, bedre skjerm osv. er jo greitt å ta med. I motsetning til de fleste andre?? så mener jeg at videomuligheten er et stort pluss De siste 4 årene har jeg kun filmet 5 minutter med mitt slitne videokamera, bare tatt bilder. Nå blir det trolig en liten endring på det..

Endret av olar0701
Lenke til kommentar

Er i alle fall enig med deg i at på optikksiden har Canon (IMO) klart mer fristende utvalg. De to du nevnte er blant mine mest brukte (spesiellt 35L) - og det skulle mange ville hester til for å få meg til å gi slipp på disse.

Med det samme en er i gang kan jeg også trekke frem 85L, 300 4LIS (for de som ikke på død og liv må ha 2.8) samt 70-200 4LIS.

Lenke til kommentar
"alle" kaster seg over kamera, uten og vurdere hvor mye av ett problem dette er:

 

http://photo.net/canon-eos-digital-camera-forum/00RewZ

http://forums.dpreview.com/forums/read.asp...essage=30222755

http://photography-on-the.net/forum/showthread.php?t=609860

 

Sikler fælt på 5d mk2 selv, men det er ikke aktuelt og kjøpe før canon har fikset problemet det har.

Har her mer troen på Ken Rockwells vurdering av problemet. Det er ikke svarte flekker som hindrer meg i å bestille, det er heller mangelen på 18.495 DKK.. ;)

 

Dere som har - fortell mer! :dribble:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...