Gå til innhold

Nå er Iphone 2.2 ute


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Som ventet slapp Apple i natt en større oppdatering til iPhone i form av firmware 2.2. Oppdateringen inneholder som forventet støtte for Google Streetview, japanske emoticons kalt emoji, nedlastning av podcaster, forbedret stabilitet i telefonsamtaler, forbedret stabilitet og nye funksjoner i Safari, og en rekke andre forbedringer. Brukere som har hacket sin iPhone bør foreløpig ikke oppdatere."

 

(ipod1.no)

 

Gjelder den iPod Touch og?

 

 

Ja

Lenke til kommentar

Ooaow!

 

Det må jeg si! En større oppdatering? Ja det er mulig, men jeg ser fremdeles ikke at de klarer å levere de mest grunnleggende funksjoner.

 

Her sitter jeg med en iPhone som fremdeles etter den nye versjonen ikke kan videresende SMS. Og heller ikke klippe og lime tekst. Så vidt jeg har forstått var vel Apple først ute med klipp og lim? Så klarer de ikke levere det i iPhone?

 

Nei, greitt at telefonen er enkel å bruke og har en nydelig skjerm, men begynner virkelig å savne grunnleggende funksjoner som nevnt ovenfor. Vurderer smartphone igjen og da kanskje Windowsmobil. Syns Nokia også har hatt tørketid i utviklinga! Har hatt utall Nokiatelefoner, men der er heller ikke stort nytt lenger.

 

Hva skjer'a?!?

Lenke til kommentar
Siste oppdatering gir telefonen mulighet for direkte nedlasting av podkaster.

 

Whoop-de-fucking-doo... Har lastet ned podcaster direkte til mine TO siste telefoner jeg. Med andre ord første gang for snart 1,5 år siden. Jeg tar det faktisk som en selvfølge at dette er en funksjon litt over middels telefoner har som standardapplikasjoner ferdig installert.

 

Men når Apple kommer med det så blir det vel hyllet som en stor innovasjon av pressen.

Endret av Inthetank
Lenke til kommentar
En ting er jeg positiv til: Man kan nå velge hva dobbeltklikk på Home-knappen skal gjøre. Her er det iPod. :)

 

Som allerde påpekt, det har vært mulig siden fw 1.1.4.

 

Ja og nei. Fra 1.1.4 til 2.1 kan man sette home-knappen til å åpne iPoden, gå til favorittkontakene, eller å gå tilbake til Home-screen. Nå kan man f.eks si at dobbeltrykk på Home-knappen skal, hvis man er på fjerde side på springboardet, at du da skal føres tilbake igjen til første. And so on. Have i heard. Har ikke oppdatert selv grunnet jeg har 1 gen :)

 

Safari skal også være mer stabilt, men det merker vi jo etter litt bruk.

Lenke til kommentar
En ting er jeg positiv til: Man kan nå velge hva dobbeltklikk på Home-knappen skal gjøre. Her er det iPod. :)

 

Som allerde påpekt, det har vært mulig siden fw 1.1.4.

 

Ja og nei. Fra 1.1.4 til 2.1 kan man sette home-knappen til å åpne iPoden, gå til favorittkontakene, eller å gå tilbake til Home-screen. Nå kan man f.eks si at dobbeltrykk på Home-knappen skal, hvis man er på fjerde side på springboardet, at du da skal føres tilbake igjen til første. And so on. Have i heard. Har ikke oppdatert selv grunnet jeg har 1 gen :)

 

Det er helt korrekt, er fullt klar over den nye funksjonaliteten til Home-knappen. Det var ikke den nye funksjonaliteten Marius E skrev om i sitt innlegg, så derfor kommenterte jeg deretter! :)

Lenke til kommentar
En annen nyhet i oppdateringen er at du nå kan gi karakter til programmene du har på telefonen når du sletter dem.
Dette er jo definitivt et tiltak som vil gi høyere kvalitet på iPhone-programmer. :roll:

 

Som utvikler har iPhone aldri fristet meg, men med støtten utviklere har i Apple forundrer det meg at noen i det hele tatt gidder. Om noen sletter programmet mitt er jeg faktisk interessert i å høre hvorfor, og ikke bare å motta en sannsynligvis lite overveid karaktersetting. En forespørsel om "Would you like to provide the developer some feedback?" og et tekstfelt hadde vært mye bedre, men så er jo ikke dette et tiltak for å øke antall frittstående utviklere.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...