Gå til innhold

Windows 7 beta


Anbefalte innlegg

Har nå innstallert Win 7 beta (build 6801 32-bit) og må si dette ser veldig lovende ut :new_woot:

 

Har møtt på ett for meg vesentlig problem, at det ikke finnes noen cd/dvd emulator som er støttet (som jeg vet om hvertfall). Akkurat det samme var problem husker jeg med de første betaene av Vista.

 

Men ellers virken den dønn stabil og utrolig rask. Det føles ikke som det er beta i det hele tatt. Med det sagt så skal det da sies at jeg ikke har prøvd det ut så veldig, men bruker det som en dagligsdags bruk os på en av pcene jeg har hjemme.

 

Er det noen fler der ute som har testa? Eller er det "forbudt å snakke om" før betaen blir public?

 

Det er iallefall ikke tvil om at jeg skal kjøpe Win 7 når det kommer ut for salg. Vista har jeg først begynt å bruke nå for et par uker siden. Først nå syntes jeg det er å foretrekke framfor XP.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan ikke begripe hva jeg gjør som skulle være i strid med noen fornuftig lov ihvertfall. Det eneste måtte være at Microsoft ikke er glad i at hvermannsen prøver en relativt tidlig beta, men etter mine erfaringer så burde de ikke frykte noe med dette annet enn at de skulle få utrolig mye skryt. Jeg husker hvilket mareritt det var å prøve betaene av Vista i forhold. Jeg hadde de sjeldent innstallert lenger enn at jeg fikk lekt meg litt et par dager og sett hva som var nytt, men denne betaen fjerner jeg ikke før det kommer en nyere beta eller at den slutter å fungere. Den vil 100% sikkert slutte å fungere innen den er å få kjøpt uansett.

 

Noen som har hørt snakk om når eller i det hele tatt om det blir public betaer? Hvis jeg gjør noe fryktelig ulovelig så skal jeg ikke være mer vanskelig enn at jeg innstallerer Vista igjen og venter på en public beta. Men jeg må si at Microsoft igjen har fått min fulle respekt. Både med tanke på hvor lovende en (tidlig?) beta av win 7 ser ut, men også hvor bra jeg syntes Vista etterhvert har blitt.

Lenke til kommentar
Men ellers virken den dønn stabil og utrolig rask. Det føles ikke som det er beta i det hele tatt. Med det sagt så skal det da sies at jeg ikke har prøvd det ut så veldig...

 

Det er iallefall ikke tvil om at jeg skal kjøpe Win 7 når det kommer ut for salg.

 

Helt enig med deg. Jeg kommer definitivt til å kjøpe det når det kommer ut.

Lenke til kommentar

Nå har jeg holdt på med 7 i ca to døgn. Og jeg må bare få si Wow. Dette er virkelig imponerende. Den kjører 700 ram ved idle, men allikevel er stabilitet, ytelse og hastighet perfekt. Har vel ikke opplevd en eneste kræsj enda og må virkelig si at alt er utrolig mye mer smooth. Tenk at dette bare er en pre-beta, så når de får luka bort alle vista-services og greier, tror jeg dette kan bli ett av de beste OS-ene noen sinne. Crysis var umulig å spille på min drittlaptop med Vista. I Xp gikk det greit. 7 kjører det helt smooth uten lagg.

 

Imponerende.

Endret av Programvare
Lenke til kommentar
Spill fungere perfekt her. Vet Programvare hadde litt problemer med å installere Nvidia drivere, men han fikk det til til slutt. Jeg bruker Win7 som hoved-os nå og det er dønn stabilt. Drivere er det samme som i Vista

 

Yes. De driverene var jo fordi vi valgte litt feil og greier. Eller var det jo utrolig bra av 7 at den fant drivere og alt mulig fiks med Windows Update. Å skru av advarselmeldinger er også kjempeenkelt!

 

Det eneste jeg har problemer med nå er lyddrivere som gjør at mikrofonen virker. Vista-drivere ser ikke ut til å virke.

 

edit: Jeg bruker 7 som hoved-OS nå. XP har jeg forlengst lagt bak meg.

 

edit 2: Filkopiering var kanskje det beste av alt. Vi brukte 2-3 timer på å kopiere 578 mB med XP, og 15-20 min med 7 og samtidig kraftig nedlastning fra 3 pc-er. Alt på samme trådløse nettverket.

Endret av Programvare
Lenke til kommentar
Spill fungere perfekt her. Vet Programvare hadde litt problemer med å installere Nvidia drivere, men han fikk det til til slutt. Jeg bruker Win7 som hoved-os nå og det er dønn stabilt. Drivere er det samme som i Vista

 

Yes. De driverene var jo fordi vi valgte litt feil og greier. Eller var det jo utrolig bra av 7 at den fant drivere og alt mulig fiks med Windows Update. Å skru av advarselmeldinger er også kjempeenkelt!

 

Det eneste jeg har problemer med nå er lyddrivere som gjør at mikrofonen virker. Vista-drivere ser ikke ut til å virke.

 

edit: Jeg bruker 7 som hoved-OS nå. XP har jeg forlengst lagt bak meg.

Må legge til at windows solution senter ga link til drivere som ikke lå i windows update.

Lenke til kommentar
Spill fungere perfekt her. Vet Programvare hadde litt problemer med å installere Nvidia drivere, men han fikk det til til slutt. Jeg bruker Win7 som hoved-os nå og det er dønn stabilt. Drivere er det samme som i Vista

 

Yes. De driverene var jo fordi vi valgte litt feil og greier. Eller var det jo utrolig bra av 7 at den fant drivere og alt mulig fiks med Windows Update. Å skru av advarselmeldinger er også kjempeenkelt!

 

Det eneste jeg har problemer med nå er lyddrivere som gjør at mikrofonen virker. Vista-drivere ser ikke ut til å virke.

 

edit: Jeg bruker 7 som hoved-OS nå. XP har jeg forlengst lagt bak meg.

 

edit 2: Filkopiering var kanskje det beste av alt. Vi brukte 2-3 timer på å kopiere 578 mB med XP, og 15-20 min med 7 og samtidig kraftig nedlastning fra 3 pc-er. Alt på samme trådløse nettverket.

Har dere henta de fra torrent sider? Kjenner noen som lurerpå hvor man får det+at jeg også vil ha det! Men det er vel ulovelig og jeg er ikke tilhenger av det,men han jeg kjenner er det.

Lenke til kommentar

Utvalgte testere får det på Microsoft Connect. Resten laster det ned på torrents. Såvidt jeg vet så er det ikke ulovlig siden man kjører det i en trial som går ut når neste build kommer.

 

Aha, så jeg kan laste ned vista 32 skjermkortsdrivere å bruke dem i win 7? Jeg har ihvertfall dårlig erfaring med å bruke windows update, finner jo alltid noe gammalt shit som er 1 år gammelt :p

 

 

 

Jepp det går fint. 

Endret av The Duke
Lenke til kommentar

Jeg må legge til. Det har kommet et fantastisk ikon nede i tray som forøvrig er sykt godt oppgradert også. Det er ett lite fyrtårn som forteller om alle små problemer du kanskje måtte ha. Hvis det er noe galt får du en liten boks opp som forteller deg det. Du kan trykke på boksen og få hjelp til problemer du enn måtte ha. Hvis det er slikt som "Windows Defender er skrudd av", trykker du bare "ikke vis meg meldinger som dette" og voila, det er borte for godt.

 

Jeg vil tilføye at kontrollpanelet har blitt mye enklere, mer oversiktlig og er mye raskere og bruke. Samt at du kan bruke det stadig vekk til ting. Det er ikke sånn "ooho, holy control panel, we shall never touch thou", som det var for folk før.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...