Gå til innhold

Openoffice 3.0 lanseres


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+56132

Greit nok at det ligger ute på hjemmesiden, men det hadde fortsatt vært fint om Hardware.no hadde tatt seg tid til å skrive litt mer om OOo 3 enn noen få linjer og deretter kalle det en nyhet. Man kan i såfall bare linke oss videre direkte til hjemmesiden til OpenOffice.

Lenke til kommentar
Greit nok at det ligger ute på hjemmesiden, men det hadde fortsatt vært fint om Hardware.no hadde tatt seg tid til å skrive litt mer om OOo 3 enn noen få linjer og deretter kalle det en nyhet. Man kan i såfall bare linke oss videre direkte til hjemmesiden til OpenOffice.

Forsåvidt enig med deg, men antar hw.no vil komme med en brukertest senere som vil bøte på det.

 

For de som lurere på hvilke programmer som kan håndtere ODT formatet se her. Ellers har OpenOffice fått seg en ny portal her. Her finner man letter extensions og brukermanualer for OpenOffice.

Lenke til kommentar
Godt å se at de har endelig har fått med .docx støtte. Forresten, jeg regner med dette kommer som en vanlig oppdatering i linux, eller må det lastes ned manuelt?

Det beror på hvilke distro du bruker. Ubuntu slippes eksempelvis med en helt ny versjon hver 6mnd og vil for 18mnd bare få oppdateringer knyttet til sikkerhet, og ikke nye programversjoner. Ved å oppgradere via pakkbehandleren hver 6mnd vil du også få siste versjon av programmene som medfølger. Det finnes distroer som gjør det annerledes(rolling realease). Men det er ikke noe i veien for at du installerer siste versjon selv, enten via en *.deb(feks. fra getdeb) pakke eller manuelt selv.

Endret av Dy§no
Lenke til kommentar
Godt å se at de har endelig har fått med .docx støtte. Forresten, jeg regner med dette kommer som en vanlig oppdatering i linux, eller må det lastes ned manuelt?

Det beror på hvilke distro du bruker. Ubuntu slippes eksempelvis med en helt ny versjon hver 6mnd og vil for 18mnd bare få oppdateringer knyttet til sikkerhet, og ikke nye programversjoner. Ved å oppgradere via pakkbehandleren hver 6mnd vil du også få siste versjon av programmene som medfølger. Det finnes distroer som gjør det annerledes(rolling realease). Men det er ikke noe i veien for at du installerer siste versjon selv, enten via en *.deb(feks. fra getdeb) pakke eller manualet selv.

 

Jeg kjører nyeste Linux Mint som er bygd på Ubuntu 8.04 :)

Lenke til kommentar
Er det bare den engelske versjonen som kommer i løpet av dagen? Når kan vi vente den norske på no.openoffice.org ?

 

Openoffice er en god programpakke :thumbup: Er svært godt fornøyd med den både hjemme og på jobben, også i samspill med brukere av Microsofts alternativ. Personlig synes jeg Openoffice er bedre enn Microsoft sine alternativ (2003 og 2008).

 

Det vil ikke lages noen norsk versjon av 3.0 i tradisjonell forstand, i og med at systemet sine språkfiler (både grensesnitt og ordlister) nå er en extension. Den er alt klar fra de norske sidene, så det er bare å laste ned og installere.

 

Har i alle fall fungert hos meg siden RC2, og jeg har norsk grensesnitt.

 

Gjør det også enkelt å skifte språk på grensesnittet.

 

Så man laster bare ned den engelske versjonen, henter de norske språkfilene (letteste å finne på http://no.openoffice.org/), installerer disse og norsk versjon har man.

 

@aspic: Lanseringen skjer ved et større arrangement i Paris, som begynner klokken 19.30 i kveld. Så det er nok ikke noen 3.0 versjon ute før dette. Dato og tidspunkt har vært kjent i lengre tid.

 

Igjen et eksempel på hardware.no sin etterhvert upresise journalistikk

Endret av Bolson
Lenke til kommentar
Godt å se at de har endelig har fått med .docx støtte. Forresten, jeg regner med dette kommer som en vanlig oppdatering i linux, eller må det lastes ned manuelt?

Det beror på hvilke distro du bruker. Ubuntu slippes eksempelvis med en helt ny versjon hver 6mnd og vil for 18mnd bare få oppdateringer knyttet til sikkerhet, og ikke nye programversjoner. Ved å oppgradere via pakkbehandleren hver 6mnd vil du også få siste versjon av programmene som medfølger. Det finnes distroer som gjør det annerledes(rolling realease). Men det er ikke noe i veien for at du installerer siste versjon selv, enten via en *.deb(feks. fra getdeb) pakke eller manualet selv.

 

Jeg kjører nyeste Linux Mint som er bygd på Ubuntu 8.04 :)

Ubuntu versjon 8.10 slippes om 3uker, så da vil kommende versjon av Mint ha OpenOffice 3.0. Så da er det bare å vente med mindre du ikke installerer selv.
Lenke til kommentar
Er det bare den engelske versjonen som kommer i løpet av dagen? Når kan vi vente den norske på no.openoffice.org ?

 

Openoffice er en god programpakke :thumbup: Er svært godt fornøyd med den både hjemme og på jobben, også i samspill med brukere av Microsofts alternativ. Personlig synes jeg Openoffice er bedre enn Microsoft sine alternativ (2003 og 2008).

 

Det vil ikke lages noen norsk versjon av 3.0 i tradisjonell forstand, i og med at systemet sine språkfiler (både grensesnitt og ordlister) nå er en extension. Den er alt klar fra de norske sidene, så det er bare å laste ned og installere.

 

Har i alle fall fungert hos meg siden RC2, og jeg har norsk grensesnitt.

 

Gjør det også enkelt å skifte språk på grensesnittet.

 

Så man laster bare ned den engelske versjonen, henter de norske språkfilene (letteste å finne på http://no.openoffice.org/), installerer disse og norsk versjon har man.

 

@aspic: Lanseringen skjer ved et større arrangement i Paris, som begynner klokken 19.30 i kveld. Så det er nok ikke noen 3.0 versjon ute før dette. Dato og tidspunkt har vært kjent i lengre tid.

 

Igjen et eksempel på hardware.no sin etterhvert upresise journalistikk

Her ligger den. Så man bruker ikke lengre den wizarden?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...