Gå til innhold

Kontorskjermer fra Eizo


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9018234
Pause? Hva er det for noe tull?

Jeg er vel heldig da som ikke har noe problem med det :p

 

For folk som jobber foran skjermen hver eneste dag, år etter år, er dette absolutt et pluss. Du vil takke både deg selv og skjermen etter en gitt tid, hovedsakelig fordi du får et ekstra dytt om at det er påtide å hvile øynene dine. Det er ikke alltid man vet sitt beste når man sitter foran firkanten i flere timer av gangen.

 

Et lignende "foretak" for de som sitter å jobber hele dagen, er for eksempel å stå å jobbe - høres helt rart ut, men det er veldig bra for de med ryggplager (disse burde kanskje ha vurdert noe annet enn kontorarbeid til å begynne med, men det er ikke poenget).

 

Du vil kanskje skjønne alt dette når du er gammel nok til å begynne å jobbe.

 

mvh

Endret av Slettet+9018234
Lenke til kommentar

oooooooo

 

kan ikke la den kommentaren gå ubesvart :p

 

Driver å jobber med webprogrammering, og spilte ifjor Anarchy Online også, så jeg satt foran PCen fra 14.30 til 23.00 nesten hver eneste dag (utenom måltid, og helgene, hvor jeg satt 09.00 til 23.00)

 

 

Men, ser selvfølgelig at det er noe godt i det. Du tok nok kommentaren litt for seriøst. :)

Lenke til kommentar
kan ikke la den kommentaren gå ubesvart :p

 

Driver å jobber med webprogrammering, og spilte ifjor Anarchy Online også, så jeg satt foran PCen fra 14.30 til 23.00 nesten hver eneste dag (utenom måltid, og helgene, hvor jeg satt 09.00 til 23.00)

 

Hmmm, dersom dette er svaret ditt, kunne du godt la kommentaren gått ubesvart. Det er vel ikke slikt man skryter så veldig av, med mindre man er for ung til å jobbe ... :p

Lenke til kommentar

Merket selv, etter bare et år som kontorarbeider, at å ta pauser fra skjermen er viktig. Klarer ikke sitte foran skjermen time etter time lengre, faktisk. Og føler ikke noe stort behov for det heller. Uansett hva jeg holder på med er det godt å ta seg en fem-minutter i blant.

 

En tidligere kollega av meg hadde en liten software som telte ned til hver gang han burde ta pause. Snedig sak.

Lenke til kommentar

Prøv å si til de som er tvunget til 7 timers arbeidsdag f.eks Opplysningen 1881 og får kjeft for å ta seg PC pauser hvis det har gått mindre en 2 timer :roll:

 

Men et veldig bra konsept. Håper folk bare får opp øyene for ergonomiske tastaturer og muser etter hvert og ikke de standard ødeleggende enhetene som tar drepen på alt av ledd og ryggmuskler.

Endret av b-real
Lenke til kommentar
En tidligere kollega av meg hadde en liten software som telte ned til hver gang han burde ta pause. Snedig sak.

 

jeg bruker WorkRave til akkurat dette: http://www.workrave.org/

 

absolutt helt nødvendig for min del, da jeg er dårlig til å ta pauser "på eget initiativ" :)

Tusen takk for den linken. Da blir det kanskje slutt på ryggplager når jeg sitter med PC-en i flere dager, som i en liten ferie. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...