Gå til innhold

Kulturo: Pondus - 8. divisjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Pondus har gitt meg en god latter gjennom livet, men 8. divisjon var dessverre ikke helt i toppklasse nei :(

 

Når han kom ut med bok nr 7 tenkte jeg at nå burde han snart ikke ha mer materiale igjen, men allerede på side 4 i den boka satt jeg å lo så tårene trillet (Han som alltid er for sen inn i duellene)....

 

Så mens de andre bøkene har fått terningkast 6 av meg, må jeg dessverre gi 8. divisjon bare en svak 4. Ingen store høydere der, men igjen kan det være meg som begynner å bli gammel og at jeg har lest pondus i så alt for mange år :)

Lenke til kommentar

Siden det før eller senere er dømt til å komme opp, tillater jeg meg å være den første som reagerer på at denne boka får 7 av 10, mens Nemi-boka fikk 9 av samme anmelder. Hver sin smak selvsagt, men jeg kommer aldri til å forstå det, selv om jeg egentlig har liten tro på 8. divisjon. Pondus har tapt seg voldsomt de siste tre-fire årene.

Lenke til kommentar

Det er jo også verdt å sette spørsmåltegn ved at de også har kommet med 'Eliteserien' som starter på nytt igjen, men nå med farger på alle stripene, ikke bare helsidene.

 

Dvs at de kommer til å gi ut alt materialet en gang til, og få dobbelt så mye penger ut av forbrukerne.

Lenke til kommentar
Siden det før eller senere er dømt til å komme opp, tillater jeg meg å være den første som reagerer på at denne boka får 7 av 10, mens Nemi-boka fikk 9 av samme anmelder. Hver sin smak selvsagt, men jeg kommer aldri til å forstå det, selv om jeg egentlig har liten tro på 8. divisjon. Pondus har tapt seg voldsomt de siste tre-fire årene.

Reager på hva du vil, kjære. Har lest Pondus i flere år og har Pondus-blader og bøker i alle retninger her hjemme, til sammenligning har jeg, tja, et eller kanskje to Nemi-hefter ... Som du mente at jeg er Nemi-fan fremfor Pondus-fan må jeg nok skuffe deg med å si at det var skivebom.

Lenke til kommentar

Unnskyld? Har jeg sagt det? Faktum er at du ga denne boka 7 av 10, og Nemi-boka 9 av 10. Skal jeg tro stripene i Dagbladet, er nok det første en ganske korrekt dom. Nemi, derimot, har i mine øyne vippet mellom det middelmådige og det ubrukelige helt fra starten av. Her er et eksempel på en Nemi-stripe av aller verste sort:

 

nemiyd7.gif

 

Grøss! Hva er i det hele tatt poenget? Skal jeg le? Skal jeg nikke gjenkjennende og tenke på hvor herlig opprørsk og verdensvant Nemi er? Eller er det Myhres lysende intellekt som manifesteres gjennom det aldeles tragiske uttrykket i siste rute, et uttrykk som hun ikke har funnet på selv engang? Gru! Heldigvis glimter Myhre til med en og annen morsom stripe av og til (nå sist da Nemi ba Cyan om å hente noe godt før hun satte seg i sofaen :p ), men i og med at hun tross alt lever av serien og attpåtil tjener millioner på den, så skulle man tro at slikt snarere var regelen enn unntaket.

Lenke til kommentar

Må bare skyte inn at det der er den dårligste Nemi-stripen ever, og dessverre ganske representativt for nivået på serien. Men jeg fikk nå min utblåsning på dette i Nemi-tråden.

 

Men Lise Myhre må sies å tjene godt i forhold til innsats, det er det ingen tvil om.

 

 

For å få tråden på rett kjøl igjen; Pondus har også tapt seg veldig. Holder fortsatt et greit nivå, og jeg tror karakteren her er fortjent.

Lenke til kommentar
Lurer på om disse pondus-bøkene inneholder striper som ikke har vært i Dagbladet hver dag hele året? Leser nemlig daglig alle tegneseriene på db.no. Er liksom ikke vits å betale 300,- for masse vitser jeg har sett før.

Jeg tror alt som havner i Dagbladet etc. også havner i bladene. Selv har jeg lest hvert eneste blad som har kommet ut de siste årene, og antall ukjente striper/helsidere i "8. divisjon" for min del kan nok telles på fingrene.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...