Gå til innhold

Altmuligskjerm fra Eizo


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Månen på bildet er alt for stor. Månen vi ser i 2008 er MYE mindre enn det der. Hvis den er så nær vil vi ha enorme flodbølger rundt jorda konstant. Eller tar jeg grundig feil nå?

Kommer vel ann på utsnitt av bilde, og hvor i verden bildet er tatt tror jeg.

Endret av ThaKladd
Lenke til kommentar

spennende, siden det ser ut som den har hva som trengs for å koble til en spillkonsoll så vel som pc.

 

hvem trenger tv når en har slike skjermer? ;)

 

Månen på bildet er alt for stor. Månen vi ser i 2008 er MYE mindre enn det der. Hvis den er så nær vil vi ha enorme flodbølger rundt jorda konstant. Eller tar jeg grundig feil nå?

 

kan være så enkelt som en optisk illusjon. altså at "fjellene" er mye nærmere en det kan virke som.

 

eller så er hele bildet puslet sammen uten hensyn til fysikkens lover ;)

Lenke til kommentar
spennende, siden det ser ut som den har hva som trengs for å koble til en spillkonsoll så vel som pc.

 

hvem trenger tv når en har slike skjermer? ;)

 

24" funker bra til tv, bruker en dell 2407 WFP i kombinasjon med reciver og hdd opptaker, det enseste min skerm mangler er hdmi, som eizoen hadde to av. Men, 24" er litt lite, selv i en liten hybel.

Lenke til kommentar
Månen på bildet er alt for stor. Månen vi ser i 2008 er MYE mindre enn det der. Hvis den er så nær vil vi ha enorme flodbølger rundt jorda konstant. Eller tar jeg grundig feil nå?

Vi ser jo ingenting i bildet som gir en presis referanse å relatere månens størrelse til.

 

Dersom du bruker tele-objektiv eller beskjærer bildet så vil månen bli større. Dersom resten av bildet er vanskelig å bedømme størrelsen på, eller befinner seg i en avstand fra kameraet som er vanskelig å vurdere så...

 

-k

Lenke til kommentar

Bare for å illustrere hvor dum kommentaren om månestørrelsen er...

 

På skjermen min er månen ca 2cm i diameter, hvilket ikke stemmer med virkeligheten :-)

Dessuten så er fjella mye større enn månen, hvilket heller ikke stemmer.

 

Det første gjelder at bildet ikke har en fysisk størrelse, det er pixler.

Det andre gjelder at alle kamera må ha en linse, og alle (absolutt alle) linser vrir bildet

i forhold til det du ser i virkeligheten.

(Når det er sagt kommer man ikke i nærheten av noe som lar seg sammenligne utifra det visuelle før man holder alt helt og holdent til et 3-dimensjonalt medium (ikke bilder mao.))

Lenke til kommentar
spennende, siden det ser ut som den har hva som trengs for å koble til en spillkonsoll så vel som pc.

 

hvem trenger tv når en har slike skjermer? ;)

 

24" funker bra til tv, bruker en dell 2407 WFP i kombinasjon med reciver og hdd opptaker, det enseste min skerm mangler er hdmi, som eizoen hadde to av. Men, 24" er litt lite, selv i en liten hybel.

 

vel nå tenkte jeg tv som i den saken NRK gjerne vil ha penger for at du har funnet på å putte i hus, selv etter at analognettet er skrudd av og RF mottakeren omtrent bare duger til å koble en historisk spillkonsoll til...

Lenke til kommentar
spennende, siden det ser ut som den har hva som trengs for å koble til en spillkonsoll så vel som pc.

 

hvem trenger tv når en har slike skjermer? ;)

 

24" funker bra til tv, bruker en dell 2407 WFP i kombinasjon med reciver og hdd opptaker, det enseste min skerm mangler er hdmi, som eizoen hadde to av. Men, 24" er litt lite, selv i en liten hybel.

 

vel nå tenkte jeg tv som i den saken NRK gjerne vil ha penger for at du har funnet på å putte i hus, selv etter at analognettet er skrudd av og RF mottakeren omtrent bare duger til å koble en historisk spillkonsoll til...

 

Det som er irriterende er at det er altfor få monitorer. For min del skulle ikke noe som helst kommet med innebygget tuner, fullstendig verdiløst for min del. Jeg vil ha noe som kan vise video-signalet jeg putter inn, verken mer eller mindre. Innebyggede høytalere? Hva i alle dager skal man med det?

 

Kult at Pioneer f.eks. har en serie med monitorer basert på 2. gen Kuro, men de er jo så dyre at det ikke ligner grisen (monitorene altså).

Lenke til kommentar

Månediskusjonen er veldig off topic da... la den ligge nå.

 

On topic:

Det står at skjermen kan vise 24 bilder i sekundet, noe som skal være et godt salgspunkt på denne skjermen. (Sånn artikkelen fremstiller det da.) Men er det mange skjermer som ikke klarer det?

Forresten, har dette noe sammenheng med oppdateringsfrekvensen på skjermen å gjøre? De fleste lcd skjermer er vel 60Hz?

 

Ellers så synes jeg ikke det kommer så godt frem av artikkelen hva som er spesielt med denne skjermen, utenom 24 bilder i sekundet.

Den er veldig dyr ja, hvilken paneltype er det?

 

ThaKladd: Dell har en 27 tommer med s-pva panel, med ALT av koblingsmuligheter, inkl s-video og kompositt, i tillegg også displayport til ca. 7200kr veildedende og til 5400kr. på tilbud nå.

Og den er betydelig større ja.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...