Gå til innhold

Dårlig start for CERN


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nesten ikke til å komme unna at en så stor maskin ikke skal få noen feil. Håper at feilene blir utbedret raskt slik at vi kan få se noen partikkelkolisjoner! :love:

 

New knowledge, here we go!

 

 

Kudos for å skrive om all den negative medieomtalen dette prosjektet har fått. Håper folk flest snart forstår at dette ikke er særlig farlig i det hele tatt.

Endret av Knut Erik
Lenke til kommentar
Forskerne omtaler denne ukens hendelser som "not good news". Men, med tanke på at brorparten av verdens smarteste partikkelfysikere nå jobber iherdig med å fikse problemene, kan vi nok sove trygt enda en natt.

 

Si ikke dét! Hvor mange av verdens smarteste partikkelfysikere trengs for å skifte en lyspære? :p

Lenke til kommentar

Kunne de ikke ha slått av remotekontrollene (de gjorde det ja etterpå)? At de ikke går via internett, men bare via LAN eller LAN som er dedikert for kontroll og ikke har tilknyttning til internett.

 

Håper de får sakene i gang da. Det blir sabla spennende etter at all dataene er prosessert. Dere kan hjelpe til også.

 

Her er søkeordene: BOINC LHCatHome

Lenke til kommentar

Man skulle tro at et slikt prosjekt skulle aldri hatt noen feil. Ihvertfall ikke på kjøling, datasikkerhet og slike kjente teknologier. De har brukt flere år, flere milliarder dollar, flere tusen av såkalte glupeste hoder, men allikevel har klart å bomme på flere kjente teknologier. Hvordan skal disse folka klare seg når de kommer til de ukjente og eksotiske områder for å leke med protoner, tro?

 

Bør det ikke være null toleranse for feil på kjente teknologier i et slikt prosjekt?

 

Tek.no skribenter trenger ikke å gjemme seg bak "tabloid meide omtaler", for å bagatellisere de grove tabbene disse folka har begått.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar
Kunne de ikke ha slått av remotekontrollene (de gjorde det ja etterpå)? At de ikke går via internett, men bare via LAN eller LAN som er dedikert for kontroll og ikke har tilknyttning til internett.

 

Håper de får sakene i gang da. Det blir sabla spennende etter at all dataene er prosessert. Dere kan hjelpe til også.

 

Her er søkeordene: BOINC LHCatHome

De har ikke mer arbeid de trenger hjelp med, faktisk.

Lenke til kommentar
Man skulle tro at et slikt prosjekt skulle aldri hatt noen feil. Ihvertfall ikke på kjøling, datasikkerhet og slike kjente teknologier. De har brukt flere år, flere milliarder dollar, flere tusen av såkalte glupeste hoder, men allikevel har klart å bomme på flere kjente teknologier. Hvordan skal disse folka klare seg når de kommer til de ukjente og eksotiske områder for å leke med protoner, tro?

 

Bør det ikke være null toleranse for feil på kjente teknologier i et slikt prosjekt?

 

Tek.no skribenter trenger ikke å gjemme seg bak "tabloid meide omtaler", for å bagatellisere de grove tabbene disse folka har begått.

 

Det er jo ikke alltid slik at kvaliteten øker i takt med pengesummen. Selv det glupeste menneske kan gjøre feil. Jeg tror ikke fysikerne har hatt noe med datasikkerheten å gjøre, de er nok mer opptatt av de 'eksotiske' områdene.

 

Dog, det er ingen tvil om at det har blitt gjort (minst) én tabbe et sted.

Lenke til kommentar
Bør det ikke være null toleranse for feil på kjente teknologier i et slikt prosjekt?

 

Jeg tror du antar noe her som ikke nødvendigvis er sant. Jeg tror ikke alt av det som gikk gale kan ses på som kjente teknologier. Det er vel relativt få komponenter i den maskinen der som er hyllevare.

Lenke til kommentar
Nettopp. mhw357 og Nilsen kan regne dette for å være mitt svar.

dramallama2.jpg

 

Klag heller over itavisen og britney spears news ^^

 

Kanskje grunnen til at HW.no skriver om dette også(eller har samme artikkel i grunn), er at det er snakk om hackers, group2600 (vet ikke om de har noe med den virkelige 2600 å gjøre eller om de er kun wannabes) og sikkerheten rundt prosjektets nettside.

 

Greit nok, det er en mer "wired" artikkel enn "hw", men jeg syns ikke at den er så far-off som du vil ha det til.

Lenke til kommentar
Snip

Hva mener du?

Det er akkurat derfor artikkel står på tek.no, og ikke hardware.no. Jeg tror du bør lese logoen over artikkelen en gang til.

Den ligger også på fremsiden til hw.no

Nettopp. mhw357 og Nilsen kan regne dette for å være mitt svar.

 

Du fant nok en ingress på Hardware.no, som peker til artikkel som ligger på Tek.no. Artikkelen er skrevet for tek.no. På samme linje kan du ofte finne amobil.no-saker på Vg.no

 

Det er ikke hardware.no som skriver denne artikkelen, men tek. Det linkes til artikkelen på hardware.no fordi stoffet kan være interesant for noen lesere :-)

Endret av Nilsen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...