Gå til innhold

Nødvendig å spille Mass Effect 1 før ME2?


Anbefalte innlegg

Hallois

 

Jeg har svært lyst til å spille Mass Effect 2, så jeg lurte på om det er nødvendig å ha vært igjennom enern. I utgangspunktet kan jeg tenke meg å hoppe rett på den siste utgivelsen, men hvis dersom historien er mye knyttet til det forrige spillet er jeg usikker.

 

Så, hva tenker med erfaring fra begge romeventyrene? :w00t:

 

Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hallois

 

Jeg har svært lyst til å spille Mass Effect 2, så jeg lurte på om det er nødvendig å ha vært igjennom enern. I utgangspunktet kan jeg tenke meg å hoppe rett på den siste utgivelsen, men hvis dersom historien er mye knyttet til det forrige spillet er jeg usikker.

 

Så, hva tenker med erfaring fra begge romeventyrene? :w00t:

 

Takk

 

1'aren først, enkelt og greitt

 

Ikkje på liv og død nødvenidg, men garantert fint å ha historien i bakhodet. Du vil merke mange små og store tilbakekomster av forskjellige ting som er morsomme å få med seg osv.

Endret av Rgr00n
Lenke til kommentar
Hallois

 

Jeg har svært lyst til å spille Mass Effect 2, så jeg lurte på om det er nødvendig å ha vært igjennom enern. I utgangspunktet kan jeg tenke meg å hoppe rett på den siste utgivelsen, men hvis dersom historien er mye knyttet til det forrige spillet er jeg usikker.

 

Så, hva tenker med erfaring fra begge romeventyrene? :w00t:

 

Takk

 

Du kan lett spille Mass Effect 2 uten å ha spilt den første. Men du går glipp av masse bakgrunns fortelling. Du treffer folk, og ting som har referanser fra den første.

 

Selv om det er ikke nødvendig, så ville jeg anbefalt at du spiller den første først.

 

En annen ting er at valgene du tar fra den første vil ha virkning i 2'ern. Om du ikke har spilt 1'erne så automatisk tar den valgene for deg, men det er ikke like kult som å ha stått ansvarlig for hvordan tingene er.

Lenke til kommentar
Takk skal dere ha!

 

Er det forresten noen som vet hvor lang tid det tar å komme seg igjennom enern?

 

Hvis du holder det til Missions (som er hovedhandlingen) og dropper å gjøre Assignments, så bør du klare det på 2-3 dager, avhengig av hvor lenge du spiller om gangen.

Jeg brukte 4 dager og gjøre bare Missions, spilte bare ca.2-3 timer dagen.

Lenke til kommentar

Som mange andre her sier, kjøre mellom ME1 først....da får du mye mere glede av ME2. Samnt det er snakk om flere spill fremover...så hopper du over så er det som å se en halv film.

 

ME1 får du billig på steam, hvis ikke andre steder. Kjøpte det akkurat for å friske opp litt før jeg kjører på ME2 :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...