Gå til innhold

[Løst] Innspill til stille gaming/utviklings pc 9k


Anbefalte innlegg

Da har jeg tatt til sunn fornuft og bestemt meg for at jeg ikke trenger i7-3770k, men går heller for i5-3570k.

Før jeg kjøper, er det noen som vet om disse komponentene fungerer særs dårlig i lag?

 

Hvis ikke går jeg med det nåværende oppsettet :)

Endret av sinadra
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har to bemerkninger. DVD-brenner, trenger du det virkelig? Hehe, virker naturlig men selv har jeg ikke hatt det på lange tider og har aldri savnet den. Jeg ville nok kanskje spyttet i et par hundrelapper til på SSD'en så du får 240 GB. Noen spill og et par programmer så forsvinner plassen fort.

 

Ellers, veldig flott oppsett. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har to bemerkninger. DVD-brenner, trenger du det virkelig? Hehe, virker naturlig men selv har jeg ikke hatt det på lange tider og har aldri savnet den. Jeg ville nok kanskje spyttet i et par hundrelapper til på SSD'en så du får 240 GB. Noen spill og et par programmer så forsvinner plassen fort.

 

Ellers, veldig flott oppsett. :)

 

Eneste jeg trenger brenneren til er å installere OS. Har dog hørt at en kan gjøre dette fra minnebrikke, slik at det kan være tilfelle slik du sier at jeg ikke trenger den.

 

Angående SSD'en har jeg klart meg med en 250GB hardisk i 5 år snart, slik at en 120GB SSD tror jeg ikke er noe problem for mitt bruk.

 

 

Takker for innspill :D

Lenke til kommentar

Eneste jeg trenger brenneren til er å installere OS. Har dog hørt at en kan gjøre dette fra minnebrikke, slik at det kan være tilfelle slik du sier at jeg ikke trenger den.

 

Angående SSD'en har jeg klart meg med en 250GB hardisk i 5 år snart, slik at en 120GB SSD tror jeg ikke er noe problem for mitt bruk.

 

 

Takker for innspill :D

Dvd brenner koster så lite at det er like greit å kjøpe en ;)

120GB er mer enn nok, har 240GB selv, men aldri gått over 180, med spill osv..

Hvis du har en vanlig harddisk i tillegg er det nå snakk om, da ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dvd brenner koster så lite at det er like greit å kjøpe en ;)

120GB er mer enn nok, har 240GB selv, men aldri gått over 180, med spill osv..

Hvis du har en vanlig harddisk i tillegg er det nå snakk om, da ;)

Da jeg bygde pc, valgte jeg å ikke kjøpe dvd-brenner og nettverkskort. Hadde tenkt å spare noen kroner. Men nå koster jo et optisk drev ikke noe mer enn 100kr, og nettverkskort er billig det og, så sparte ikke mange kronene :p Dette tok jeg fra en 6-år gammel pc, og fungerer kjempebra. Må nå si at den dvdbrenneren bråker noe innmari, men det gjør ikke noe da jeg ikke bruker det til vanlig. Du skulle hørt det suset som kom da jeg innstallerte windows på maskina.

 

Men gratulerer med ny pc. Alltid gøy å få det i posten :) Gled deg til å bygge den!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Eneste jeg trenger brenneren til er å installere OS. Har dog hørt at en kan gjøre dette fra minnebrikke, slik at det kan være tilfelle slik du sier at jeg ikke trenger den.

Angående SSD'en har jeg klart meg med en 250GB hardisk i 5 år snart, slik at en 120GB SSD tror jeg ikke er noe problem for mitt bruk.

 

Takker for innspill

Ja, du vet selv best hvor mye plass du trenger til hyppig brukte programmer og spill. :)

 

Da jeg bygde pc, valgte jeg å ikke kjøpe dvd-brenner og nettverkskort.

Snakker du om trådløs nettverkskort? Dersom ikke, hvorfor kjøpe nytt nettverkskort når du har et integrert?

 

Eneste jeg trenger brenneren til er å installere OS. Har dog hørt at en kan gjøre dette fra minnebrikke, slik at det kan være tilfelle slik du sier at jeg ikke trenger den.

 

Angående SSD'en har jeg klart meg med en 250GB hardisk i 5 år snart, slik at en 120GB SSD tror jeg ikke er noe problem for mitt bruk.

 

 

Takker for innspill :D

Det stemmer. Installering av OS via USB lar seg ikke bare gjøre, men det går også mye kjappere.

 

Hørte en vis mann sa, "DVD-brenner er så 2012".

Endret av MFleksnes
Lenke til kommentar

Maskinen ser bra ut. Når det gjelder RAM bør du gå før 2x4 gb istedet for 1x8 gb, da får du dobbel minnebåndbredde siden hovedkortet er designet for dette. Skjermkortet ville jeg byttet til dette:

Mye stillere kjøler på dette enn det som du har satt opp med referansekjøler.

Hvilken CPU-kjøler skal du ha? Har selv en D14 med to 140mm vifter på og 120 mm vifte foran og bak i kassen. Alle viftene kjører på 5 volt. Sammen med HX750 som viften nesten alltid står stille på, har jeg rett og slett en svært stille maskin! :)

Du kan også vurdere å bytte til denne SSD-en, da den er en ny type som er raskere.

Endret av kremt
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...