Gå til innhold

IKKE usikker lenger! MSI gs63vr sendt i retur, MULTICOM sin p651rs på plass


Smultring77

Anbefalte innlegg

Jeg er spent på videre erfaring, det lovet ikke helt bra det siste du skrev. Laptoppen er oppe å går nå, du er fornøyd?

 

Hei igjen. 

 

Jeg hadde aldri trodd at jeg noen gang skulle gå for en maskin fra Multicom. Jeg vet de har eksistert i mange år, men tenkt at de maskinene får andre kjøpe. Siste gang jeg kjøpte en gaminglaptop var i 2011, og kjøpte da en fra ASUS. Jeg solgt den et par år senere, og har siden brukt konsoll til spilling, og macifisert alt annet ( trenger ingen kommentar på det ) 

 

Så kom tiden til at jeg måtte ha noe å spille på også når jeg skulle være i stuen sammen med familien. Alle de gangene det ikke passer seg å gjemme seg på "kontoret" å game. I perioder er det ofte. 

 

Jeg fikk hjem den maskinen fra MSI. Tynt design, kjent merke og greit med kraft. Men av en eller annen grunn fikk jeg ikke den gode følelsen vi alle kjenner. Det var kjipt å sitte der med splitter ny maskin og ikke føle glede. Det var jo da denne tråden startet. 

 

Jeg sendte MSI i retur og bestilte maskinen fra Multicom. Jeg åpnet emballasjen og følte meg som en unge igjen. Jeg installerte RAM og SSD, før jeg installerte windows. Key kjøpte jeg for lommerusk, og det fungerte utmerket. Det var ingen luker under maskinen for å montere disk, så her måtte hele bunndekselet av. For å montere mer ram måtte jeg av med tastaturet.

 

Jeg installerte Steam Origin og Battlenet. Kjørte ATS men grafikken var så dårlig at jeg ikke klarte å trykke meg inn i spillet. Jeg prøvde safemode, og da virket det fint. Jeg tenkte kanskje dette hadde noe med drivere å gjøre, så jeg lastet ned 3 gb fra Multicom, og installerte alle sammen. Da var safemode problemet borte. Jeg har nå fått mange valg som popper opp når jeg starter et spill fra Steam, og hvilket er riktig? start vanlig, start med opengl, start med directx,start med opengl 64 bit, start med directx 64 bit?

 

ATS og ETS og WOW har blitt helt nye spill for min del. Selv om dette ikke er av spillene som krever maks, så hadde jeg aldri trodd de egentlig er så fine som dette ... Jeg har ikke rukket å prøve så mange store spill enda. 

 

Støy: Når maskinen er på fanget, kan man gjerne høre at viftene øker tempo etter en stund. Men det eneste man hører er at det blir flyttet luft. Ikke sjenerende i den grad at det blir plagsomt for meg eller dem rundt meg. MSI maskinen hadde i tillegg en slags frekvent lyd når viftene gikk, selv på lavt. Det var faktisk litt annoying. Jeg leste på nettet at det var normalt på maskinen fra MSI. 

 

Utseende: Den er litt mer klumpete enn bildene og videoene gir inntrykk av på nettet. Men siden dette er en gaminglaptop er den på ingen måte sjenerende. Tastaturet ligner veldig på det samme som er på MSIén. Den har også tre soner med farger du selv kan bestemme. Jeg synes den er god å skrive på. Skjermdelen er tynn, men ikke så tynn at man føler den kan knekke. 

 

 

Nå har jeg en maskin som faktisk ser bra ut selv om den er litt tykkere. Byggekvaliteten virker ok. Så for 1000 kroner ekstra har jeg nå 1070 kort, 512 gb ssd, 1tb hdd og G-sync kontra 1060 kort, 256 gb ssd 1 tb hdd og uten G.sync

 

 

Det gikk en uke ekstra med pakker fram og tilbake men absolutt verd det.  Tusen takk for hjelp alle sammen. Spesielt takk til Gabri3L.

 

Jeg har ikke hatt maskinen mer enn noen dager, men fram til nå vil jeg gjerne anbefale andre som sitter på gjerdet om å bare trøkke til. Husk, Multicom har også angrerett, og sender med både skjema og returseddel ferdig betalt om du skulle angre. 

 

Så ja, jeg er fornøyd, og det føles godt :)

 

framover vil jeg nok komme med spørsmål i alle retninger, for jeg regner jo med å møte på litt utfordringer, men det får man ta da.

 

 

Jeg er også nysgjerrig på videre erfaring, god eller dårlig.

Endret av Smultring77
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 år senere...

Sendte deg PM

 

 

Måtte finne fram denne tråden igjen. Jeg sitter nå straks to år etter jeg gikk for Multicom sin maskin. Akkurat nå. er den sendt på garanti service til dem, og de har hatt den lenge nå uten at jeg har hørt noe. Mistanken er på skjermkortet, men jeg er ikke sikker. Jeg leser jo mye om deres service på nettet, både opp og nedturer, så jeg er spent. Bortsett fra dette så har maskinen virket helt supert i to år snart. 

 

Jeg sitter å surfer litt på gaming laptop, og finner dem med 1060 og 1070 kort. Mange av disse koster ca 20 000 kr nå to år etter lansering av kortene. Er ikke det himla dyrt? 

Endret av Smultring77
Lenke til kommentar

Jeg vil jo mene det. ;)

 

Jeg har lagt merke til det samme, så ikke aksepter eventuelt tilbud om å heve kjøpet, med mindre du ønsker å vente på en av de kommende modellene med RTX20 skjermkort. Skjønt, det er jo ikke akkurat mye grunn til å forvente at de kommer til å bli direkte rimelige. :p

Da er jeg ikke helt på bærtur. Slik jeg ser markedet nå, så finner jeg maskiner med 1060 kort som er dyrere enn Hva jeg betalte for min med 1070 kort inkl mer ram og større ssd.

 

Jeg har jo ikke sjekket markedet siden jeg kjøpte min desember 2016. Nå ble jeg overasket, fordi prisen på elektronikk pleier å gå ned hvert år, mens her har den holdt seg stabil i 2 år, Og noen ganger faktisk gått opp.

 

Det er vel på tide med ny gen skjermkort ? I År tror du? Da burde vel 1060 1070 maskiner falle nedover mot 10 12 000 kr?

Lenke til kommentar

Jeg har gitt opp å prøve å forstå eller forutsi priser. "Økonomien" går bra, og det betyr visst at folk bare må finne seg i å betale hva de kan for varene, i stedet for hva de var verdt for bare et par år siden.

 

Kjøper: "Hvor mye koster det nye skjermkortet?".

Selger: "Hvor mye har du?"...

  :rofl:

 

Nå, prisene på 10 serie Nvidia kort har ikke falt nevneverdig bare fordi 20 serien er "lansert". Så jeg ser ikke for meg at laptop'er med 20 serie skjermkort vil gjøre mye med prisene på laptop'er med 10 serie skjermkort heller. De forsøker bare å ha så lite laptop'er som mulig på lager når 20 serien lanseres, at prisen likevel kan holdes opp grunnet at det er få av dem. Vi vil nok se noen lager tømminger rundt Black Friday og slikt. Men så er jo nettopp lagrene tomme etterpå, og prisen på laptop'er med 20 serie i kommer til å være omtrent som for dagens 10 serie, bare med 20 serie "avgift" på toppen. :p

 

Lekkasjer har avslørt 8 forskjellige modeller til laptop foreløpig: RTX2050/Ti, RTX2060/Ti, RTX2070/MaxQ, og RTX2080/MaxQ. Så det er bare et spørsmål om hvor de forskjellige modellene kommer i pris, og rekkefølgen på lanseringene. Før har det vært toppmodellene først. Men om alt kommer mer eller mindre på likt, så kan man ikke gjøre som før. Da gjaldt det å komme seg inn på øverste modell man hadde råd til, så nærme etter lansering som mulig. For med en gang en lavere modell kommer, så bytter produsentene om til den, men beholder prisen for modellene med forrige modell, og setter dem opp i pris. Altså en Asus med 1060 kostet 10K, så kom Asus med akkurat samme modell med 1050Ti til 10K og 1060 modellen kostet plutselig 12K...

 

Kort sagt; Jeg har gitt opp... :p

Lenke til kommentar

Jeg har gitt opp å prøve å forstå eller forutsi priser. "Økonomien" går bra, og det betyr visst at folk bare må finne seg i å betale hva de kan for varene, i stedet for hva de var verdt for bare et par år siden.

 

Kjøper: "Hvor mye koster det nye skjermkortet?".

Selger: "Hvor mye har du?"...

:rofl:

 

Nå, prisene på 10 serie Nvidia kort har ikke falt nevneverdig bare fordi 20 serien er "lansert". Så jeg ser ikke for meg at laptop'er med 20 serie skjermkort vil gjøre mye med prisene på laptop'er med 10 serie skjermkort heller. De forsøker bare å ha så lite laptop'er som mulig på lager når 20 serien lanseres, at prisen likevel kan holdes opp grunnet at det er få av dem. Vi vil nok se noen lager tømminger rundt Black Friday og slikt. Men så er jo nettopp lagrene tomme etterpå, og prisen på laptop'er med 20 serie i kommer til å være omtrent som for dagens 10 serie, bare med 20 serie "avgift" på toppen. :p

 

Lekkasjer har avslørt 8 forskjellige modeller til laptop foreløpig: RTX2050/Ti, RTX2060/Ti, RTX2070/MaxQ, og RTX2080/MaxQ. Så det er bare et spørsmål om hvor de forskjellige modellene kommer i pris, og rekkefølgen på lanseringene. Før har det vært toppmodellene først. Men om alt kommer mer eller mindre på likt, så kan man ikke gjøre som før. Da gjaldt det å komme seg inn på øverste modell man hadde råd til, så nærme etter lansering som mulig. For med en gang en lavere modell kommer, så bytter produsentene om til den, men beholder prisen for modellene med forrige modell, og setter dem opp i pris. Altså en Asus med 1060 kostet 10K, så kom Asus med akkurat samme modell med 1050Ti til 10K og 1060 modellen kostet plutselig 12K...

 

Kort sagt; Jeg har gitt opp... :p

Enten så er det litt urettferdig, eller så er det kunden som får som fortjent siden vi er villige til å betale såpass mye ...

 

Hvis jeg velger å fornye meg så spørs det om ikke det må bli multicom igjen da siden man fikk så utrolig mye mer for pengene. Kommer kanskje litt an på denne reklamasjonen haha :) om de er seriøs eller om de dumme ryktene stemmer.

 

Hvis man vil fornye seg er det vel knskje ikke noe å vits å gå fra denne maskinen jeg har før de nye kortene kommer ...

Lenke til kommentar

Måtte finne fram denne tråden igjen. Jeg sitter nå straks to år etter jeg gikk for Multicom sin maskin. Akkurat nå. er den sendt på garanti service til dem, og de har hatt den lenge nå uten at jeg har hørt noe. Mistanken er på skjermkortet, men jeg er ikke sikker. Jeg leser jo mye om deres service på nettet, både opp og nedturer, så jeg er spent. Bortsett fra dette så har maskinen virket helt supert i to år snart.

 

Jeg sitter å surfer litt på gaming laptop, og finner dem med 1060 og 1070 kort. Mange av disse koster ca 20 000 kr nå to år etter lansering av kortene. Er ikke det himla dyrt?

kjipt. Håper ikke min å tar kvelden :/ 15k for i7 med 1070 og ips g-sync i 15"-format er jo umulig å få til nå :/
Lenke til kommentar

De første maskinene er faktisk ventet i november, så det går kanskje an å klare seg uten frem til da? Når det er sagt, vet jeg ikke om strømeffektiviteten har blitt så mye bedre at det gir mening å gå for 20 serien med mindre man faktisk vil ha RTX funksjonaliteten..

 

Enig, egentlig så er det vel supert nok om man har en maskin med 1070 pluss pluss ... 

 

kjipt. Håper ikke min å tar kvelden :/ 15k for i7 med 1070 og ips g-sync i 15"-format er jo umulig å få til nå :/

 

hehe nettopp det jeg skrev. Helt merkelig at prisene har gått opp. Rene Apple syndromet dette ... 

 

En tidligere laptop fra MC kvelda etter 4.5 år. Gpu som døde, fikk bytta den på reklamasjon uten problemer, men tok noen uker. Den hadde modulbasert gpu/mxm. Maskina vi har smultring har alt lodda fast. Ryker gpu så må hovedkort inkl cpu byttes, får håpe det går greit :)

 

 

Er spent nå. Har fått bekreftelse om at det er pakke på vei til meg fra Multicom. Jeg spurte pr telefon hva som var gjort, og han kunne ikke svare på det. Posten jeg fikk fra dem ved sending, sa bare at serviceskjema følger med i esken. Så må bare vente til pakken kommer. Spennende ...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...