Gå til innhold

bygge en gaming pc til 10-15k.


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg dimmer nå til sommeren og vil gjerne ha en gaming pc klar til høstens gaming (BF4). Jeg vil bygge denne i slutten av sommeren så prøver å være litt tidligt ute.

 

Skal brukes til spill, film og litt redigering.

 

Som sagt i tittel 10-15 tusen, vil gjerne ikke overstige 15 tusen.

 

Den skal ikke overklokkes.

 

Jeg trenger ikke skjerm tastatur og mus,

men dere kan godt anbefale et komfortabelt headset med mic.

 

Vil gjerne ha støtte for blueray, trenger ikke å brenne viss ikke dere syns det er et must.

 

Takk for all hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mitt forslag er å ta utgangspunkt i noe a la det her. Du kan vurdere oppgradering til hovedkort med flere funksjoner, kraftigere skjermkort, 16gb ram, lukket vannkjølingssett og lignende om du ønsker, men du får i alle fall veldig god ytelse for pengene her:

 

uENALDx.png

 

Legg til billigste greie blu-ray spiller/brenner du finner.

 

Av headset vet jeg ikke helt hva som anbefales. Har selv Corsair 1500 og er fornøyd, men kjøpte det på tilbud til ca 380kr.

Endret av dannywpt
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mitt forslag er å ta utgangspunkt i noe a la det her. Du kan vurdere oppgradering til hovedkort med flere funksjoner, kraftigere skjermkort, 16gb ram, lukket vannkjølingssett og lignende om du ønsker, men du får i alle fall veldig god ytelse for pengene her:

 

uENALDx.png

 

Legg til billigste greie blu-ray spiller/brenner du finner.

 

Av headset vet jeg ikke helt hva som anbefales. Har selv Corsair 1500 og er fornøyd, men kjøpte det på tilbud til ca 380kr.

 

Ok. Tror du det kommer til å være noe forskjell om 4 måneder når jeg faktisk skal kjøpe det.

Er det noe jeg mangler nå som windowsprogramvare, kabler osv.

 

Noen som har andre forslag?

Lenke til kommentar

Ok. Tror du det kommer til å være noe forskjell om 4 måneder når jeg faktisk skal kjøpe det.

Er det noe jeg mangler nå som windowsprogramvare, kabler osv.

 

Noen som har andre forslag?

 

Haswell (Intels nye CPU-serie) kommer om noen måneder, så jeg anbefaler å vente litt med å bestemme seg for deler. Tror også Nvidia kommer med 700 serien sin i løpet av våren/sommeren.

Lenke til kommentar

Hva skal headsettet brukes til? Oftest er gaming-headset veldig dårlige, bedre å kjøpe en musikkhodetelefon, som Beyerdynamic dt770, og legge på en mic etc.

 

Uenig. Et headset som skal brukes til Battlefield trenger flere lydkanaler (7.1 surround) slik at du kan høre hvor eksplosjonene kommer fra. Det at eksplosjonen er i feil toneart eller whatnot har mindre betydning. Er også mye mer praktisk med et headset som har innebygd mic.

Lenke til kommentar

Uenig. Et headset som skal brukes til Battlefield trenger flere lydkanaler (7.1 surround) slik at du kan høre hvor eksplosjonene kommer fra. Det at eksplosjonen er i feil toneart eller whatnot har mindre betydning. Er også mye mer praktisk med et headset som har innebygd mic.

To gode lydelementer er bedre enn 7 dårlige, imo. Man kan få 7.1-lyd fra en 2.0 hodetelefon.

Endret av iFire
  • Liker 1
Lenke til kommentar

To gode lydelementer er bedre enn 7 dårlige, imo. Man kan få 7.1-lyd fra en 2.0 hodetelefon.

 

Kommer helt an på hva du mener med bedre. I FPS gaming er det viktigst å høre hvor lyden kommer fra. PC-en skal åpenbart ikke brukes til musikkproduksjon eller noe innenfor det feltet. Har prøvd mye forskjellig nå, og for å være helt ærlig så er det ikke all verdens forskjell mellom dyre "musikkhodetelfoner" og gaming headset. Det er selvfølgelig en subjektiv mening, men jeg tror trådstarter vil bli mer fornøyd med et 7.1 gaming headset.

Lenke til kommentar

Om du ikke har planer om å overclocke prosessoren i det hele tatt er det ikke egentlig nødvendig å kjøpe Noctua-kjøleren. Da klarer du deg med stock kjøleren.

 

Eneste er at stock-kjøleren har en lei tendens til å bråke når CPUen begynner å jobbe... Jeg ville gått for akkurat overnevnte Noctua-kjøler. :)

 

Hva BD-leser/-brenner angår:

http://www.dustinhom...nal-black-bulk/

http://www.dustinhom...rnal-sata-bulk/

 

Går du for brenneren, så ikke se deg blind på hastighetene - brenn en 25GB BD-plate på 4x-hastighet (tar ~30min), og nyt en vellykket brenning hver gang. BD-plater her i Norge koster flesk, og er dyre å sløse med pga. overdreven rask, og med det mislykket, brenning.

 

Ser ingen grunn til å gå for annet enn leseren, med mindre du vet at du kommer til å ville brenne BD-plater senere.

Endret av Paladin@LANur
Lenke til kommentar

 

 

Eneste er at stock-kjøleren har en lei tendens til å bråke når CPUen begynner å jobbe... Jeg ville gått for akkurat overnevnte Noctua-kjøler. :)

 

Hva BD-leser/-brenner angår:

http://www.dustinhom...nal-black-bulk/

http://www.dustinhom...rnal-sata-bulk/

 

Går du for brenneren, så ikke se deg blind på hastighetene - brenn en 25GB BD-plate på 4x-hastighet (tar ~30min), og nyt en vellykket brenning hver gang. BD-plater her i Norge koster flesk, og er dyre å sløse med pga. overdreven rask, og med det mislykket, brenning.

 

Ser ingen grunn til å gå for annet enn leseren, med mindre du vet at du kommer til å ville brenne BD-plater senere.

 

Spørs jo egentlig når bråk begynner å plage deg. En kamerat av meg har akkurat samme prosessor som er clocket til 4.0 GHz med stock kjøler, og jeg synes ikke at det er plagsomt. Spørs jo bare hvor ømfintlig ts er ovenfor lyd.

Lenke til kommentar

Spørs jo egentlig når bråk begynner å plage deg. En kamerat av meg har akkurat samme prosessor som er clocket til 4.0 GHz med stock kjøler, og jeg synes ikke at det er plagsomt. Spørs jo bare hvor ømfintlig ts er ovenfor lyd.

 

Er ikke så nøye på lyd, men den Noctua kjøleren så veldig fancy ut og viss den hjelper til å holde temperaturen nede og er stillegående, så har ikke jeg noe imot å kjøpe den.

 

 

Kommer helt an på hva du mener med bedre. I FPS gaming er det viktigst å høre hvor lyden kommer fra. PC-en skal åpenbart ikke brukes til musikkproduksjon eller noe innenfor det feltet. Har prøvd mye forskjellig nå, og for å være helt ærlig så er det ikke all verdens forskjell mellom dyre "musikkhodetelfoner" og gaming headset. Det er selvfølgelig en subjektiv mening, men jeg tror trådstarter vil bli mer fornøyd med et 7.1 gaming headset.

 

Jeg har helst lyst på en med mic som er enkel å bruke og komfortabel. 7.1 hørrest bra ut. Jeg har et headset som jeg bruker til musikk, så trenger ikke å være noe fantastisk lyd på dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...