Gå til innhold

Gjengvold


Anbefalte innlegg

Nei. Strengere straffer løser som regel veldig lite.

 

Gjengvold er et interessant fenomen, fordi enkeltpersoner kan via gruppepress og en sterk frykt om å bli sosialt ekskludert utføre grusomme handlinger de aldri ville funnet på å gjøre alene. Lengre fengselsstraffer vil neppe ha noen særlig avskrekkende effekt for medlemmene i gruppen, fordi det er ikke der frykten ligger. 

 

Da frykter de feil folk. Jeg tror faktisk lengre fengselsstraffer vil virke, og få folk til å tenke seg om. Dessuten vet de at dette ikke er topp-prioritet hos politiet heller. Nå forventer ikke folk mer enn noen måneders samfunnstjeneste om de er med på sånt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Nei. Strengere straffer løser som regel veldig lite.

 

Gjengvold er et interessant fenomen, fordi enkeltpersoner kan via gruppepress og en sterk frykt om å bli sosialt ekskludert utføre grusomme handlinger de aldri ville funnet på å gjøre alene. Lengre fengselsstraffer vil neppe ha noen særlig avskrekkende effekt for medlemmene i gruppen, fordi det er ikke der frykten ligger. 

Nakkeskudd ordner dette, som sagt ovenfor. Det blir færre "kjenninger" av politiet.

100% garantert rehabilitering(i den forstand at personen ikke gjentar gjerningen).

Billig for samfunnet.

 

Og står man 10 stykker og sparker en uskyldig som ligger nede, så fortjener man det jaggu.

 

 

Jeg er ikke for dødsstraff, men ja om offeret har muligheten til å drepe i selvforsvar ser jeg ikke noe problem med det, nakkeskudd er derimot ikke selvforsvar, det er hevn i etterkant. Det er derimot mulig å gi kraftig straffeskjerlepse for sånne overfall, og generelt trusler/vold fra gjengmiljøer.

Lenke til kommentar
Da frykter de feil folk. Jeg tror faktisk lengre fengselsstraffer vil virke, og få folk til å tenke seg om. Dessuten vet de at dette ikke er topp-prioritet hos politiet heller. Nå forventer ikke folk mer enn noen måneders samfunnstjeneste om de er med på sånt

 

Du får tro hva du vil, men vi vet via forskning og erfaring at lange fengselsstraffer er en ineffektiv og kostbar måte å redusere kriminalitet i et samfunn på.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Da frykter de feil folk. Jeg tror faktisk lengre fengselsstraffer vil virke, og få folk til å tenke seg om. Dessuten vet de at dette ikke er topp-prioritet hos politiet heller. Nå forventer ikke folk mer enn noen måneders samfunnstjeneste om de er med på sånt

 

Du får tro hva du vil, men vi vet via forskning og erfaring at lange fengselsstraffer er en ineffektiv og kostbar måte å redusere kriminalitet i et samfunn på.

 

 

Generelt er jeg enig, men hvis det går spesifikt på gjengrelatert vold så tror jeg det faktisk har en effekt. Gjengene oppstår fordi det er lønnsomt å være i gjeng, mht konsekvenser av voldsbruk og voldspotensiale.

Lenke til kommentar

 

 

Da frykter de feil folk. Jeg tror faktisk lengre fengselsstraffer vil virke, og få folk til å tenke seg om. Dessuten vet de at dette ikke er topp-prioritet hos politiet heller. Nå forventer ikke folk mer enn noen måneders samfunnstjeneste om de er med på sånt

 

Du får tro hva du vil, men vi vet via forskning og erfaring at lange fengselsstraffer er en ineffektiv og kostbar måte å redusere kriminalitet i et samfunn på.

 

 

Generelt er jeg enig, men hvis det går spesifikt på gjengrelatert vold så tror jeg det faktisk har en effekt. Gjengene oppstår fordi det er lønnsomt å være i gjeng, mht konsekvenser av voldsbruk og voldspotensiale.

 

 

Det er neppe en kost-nytte analyse av forbrytelser og straff som gjør at unge gutter/menn danner gjenger.  

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

Da frykter de feil folk. Jeg tror faktisk lengre fengselsstraffer vil virke, og få folk til å tenke seg om. Dessuten vet de at dette ikke er topp-prioritet hos politiet heller. Nå forventer ikke folk mer enn noen måneders samfunnstjeneste om de er med på sånt

 

Du får tro hva du vil, men vi vet via forskning og erfaring at lange fengselsstraffer er en ineffektiv og kostbar måte å redusere kriminalitet i et samfunn på.

 

 

Generelt er jeg enig, men hvis det går spesifikt på gjengrelatert vold så tror jeg det faktisk har en effekt. Gjengene oppstår fordi det er lønnsomt å være i gjeng, mht konsekvenser av voldsbruk og voldspotensiale.

 

 

Det er neppe en kost-nytte analyse av forbrytelser og straff som gjør at unge gutter/menn danner gjenger.  

 

 

det spørs hva ... de fleste har vett nok mellom ørene til å ikke ha ihjel folk, selv om flere i slike gjenger ikke har skrupler mot det, og det er en kost-nytte analyse, for de vet at hvis de går over den streken der, så blir det kost og losji bak murene til de er godt oppi årene.

Endret av marius77
Lenke til kommentar

det spørs hva ... de fleste har vett nok mellom ørene til å ikke ha ihjel folk, selv om flere i slike gjenger ikke har skrupler mot det, og det er en kost-nytte analyse, for de vet at hvis de går over den streken der, så blir det kost og losji bak murene til de er godt oppi årene.

 

 

Å øke straffene for gjengvold endrer ikke årsakene til at gjengvold oppstår i utgangspunktet. Det handler om gruppepress, intifisering av æres- og machokultur, arbeidsledighet, etc.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

De voldsutøvende burde heller bli dømt til tvungen psykologisk behandling. Kameraer overalt så man fanger opp deres bevegelser og finner ut hvor dem bor.

 

Fengsel hjelper ikke.

 

Hjelper ikke det heller. De er fryktløs.

 

 

 

Stygt dette ja, men problemet er jo at dere ikke er noe bedre selv. Heller værre enn disse innvandrerne. Jeg var rett nok en del av et høyreekstremt miljø selv når jeg var yngre, men det miljøet jeg tilhørte var noe "annerledes" enn det norsk motstandsbevegelse og co representerer. På 1990 tallet var enda den kalde krigen friskt i minne, og mye var krydret med antiautoritært tankegods, jeg var jo så antiautoritær at jeg grenset nesten til anarkist. Ikke smygkommunist ala blitz, men sånn tenkning som amerikanske millitsgrupper er kjent for. men det var vel et 80/90-talls fenomen, for det vesten var stolt av da kontra kommunistene i øst gikk mye på individuell frihet.

 

Du skriver f.eks i en annen tråd her at du vil henrette alle pedofile. Det vil isåfall gi fedre landet over god grunn til å avstå fra å sette "ariske barn" til verden og gi begrepet "redd barna" ny betydning:

 

http://www.side3.no/falske-anklager-uriktige-anmeldelser-politiet-pa-dren-slik-tvinger-mamma-pappa-ut-av-barnas-liv/3423347308.html

 

Også deler dere opp menneskeheten i raser som om vi var melkekyr, jeg var jo litt i den gata selv også men det er jeg ferdig med for lengst. Min egen rettferdighetssans og logikk ga meg avsmak for det der - før jeg ble kristen, jeg fikk meg rett og slett ikke til å hate arabere, negere og jøder, eller se de som mindreverdige, men jeg liker ikke islam. Det skal ikke så mye til for å se at det du representerer er like mye en blindgate som alt annet. Og disse konspirasjonene du ser, er åndskrefter du observerer som du kan lese om i bibelen.

 

Og noe av det med å bli kristen, var at jeg kunne se hva det var jeg var borte i og at det var en forklaring åndskrefter prøvde å få meg til å tro på - når f.eks Henrik Palmgren i red ice radio begynte å snakke til meg på lufta og ta opp ting jeg gikk og lurte på i nesten hvert program han sendte en periode etter at jeg avfeide alt sånt tankegods (red ice er en ekstremt høyrevridd radio i sverige) - begynte jeg å skjønne hva dette handlet om. Jeg lurte først på om Palmgren var inne i frimureri eller e-tjenesten og fulgte med på hva jeg sa/tenkte ved å ha adgang til b.lamobiltelefonen min, så det tok en stund før jeg så det var åndskrefter som gjorde det. Du blir rett og slett lurt av den figuren med horn på hodet.

Endret av marius77
Lenke til kommentar

 

 

Du skriver f.eks i en annen tråd her at du vil henrette alle pedofile. Det vil isåfall gi fedre landet over god grunn til å avstå fra å sette "ariske barn" til verden og gi begrepet "redd barna" ny betydning:

 

Også deler dere opp menneskeheten i raser som om vi var melkekyr.

 

 

For det første så ønsker vi å beskytte barn. Enten det er barn med svart, brun eller hvit hudfarge spiller ingen rolle. Barn er barn og barn må beskyttes. Det finnes pedofile kvinner og menn i denne verden. Pedofili er ikke begrenset til hankjønn. Vi straffer både kvinner og menn som utnytter barn. Mange norske kvinner utnytter smågutter i utlandet også. Pedofili er ikke begrenset til hankjønn.

 

 
Vi anerkjenner at den sør Koreanske, Japanske, Singaporske og Kinesiske rase er overlegent hvite mennesker. Hva er galt med dette? Nasjonalsosialister anerkjenner disse rases overlegent, sivilisasjon og er villig til å lære fra dem. Nasjonalsosialister har stor respekt for disse rasene. De er hardt arbeidende mennesker.
 
 
Som sagt en veldig intelligent og hardt arbeidende rase.
Nasjonalsosialister har veldig stor respekt for disse mennesker.
 
 
Buddhismen var statsreligion i Kina. Vi nasjonalsosialister håper en gang i framtiden å fjerne kommunistene fra makten for å overføre dette tilbake til buddhistene i Kina. Vi er sterkt imot at Kinesiske kommunister hele tiden henretter uskyldige følgere av Falun Gong religion. Under buddhismen levde forskjellige religioner i fred i Kina. Vi håper å gjenopprette denne balansen. Vi har stor respekt for kinesere, men vi liker ikke at kinesere følger kommunismen. 
Endret av Motstandpolitiker
Lenke til kommentar

 

 

Å øke straffene for gjengvold endrer ikke årsakene til at gjengvold oppstår i utgangspunktet. Det handler om gruppepress, intifisering av æres- og machokultur, arbeidsledighet, etc.

 

Muslimer driver med kjønnsegrering i Norge. En video fra 2016 i Oslo viser shia islamsk makt og ren bevis på kjønnsegrering. Husk at Sunni og Shia muslimer hater hverandre.
 
Endret av Motstandpolitiker
Lenke til kommentar

 

 

 

Du skriver f.eks i en annen tråd her at du vil henrette alle pedofile. Det vil isåfall gi fedre landet over god grunn til å avstå fra å sette "ariske barn" til verden og gi begrepet "redd barna" ny betydning:

 

Også deler dere opp menneskeheten i raser som om vi var melkekyr.

 

 

For det første så ønsker vi å beskytte barn. Enten det er barn med svart, brun eller hvit hudfarge spiller ingen rolle. Barn er barn og barn må beskyttes. Det finnes pedofile kvinner og menn i denne verden. Pedofili er ikke begrenset til hankjønn. Vi straffer både kvinner og menn som utnytter barn. Mange norske kvinner utnytter smågutter i utlandet også. Pedofili er ikke begrenset til hankjønn.

 

 
Vi anerkjenner at den sør Koreanske, Japanske, Singaporske og Kinesiske rase er overlegent hvite mennesker. Hva er galt med dette? Nasjonalsosialister anerkjenner disse rases overlegent, sivilisasjon og er villig til å lære fra dem. Nasjonalsosialister har stor respekt for disse rasene. De er hardt arbeidende mennesker.
 
 
Som sagt en veldig intelligent og hardt arbeidende rase.
Nasjonalsosialister har veldig stor respekt for disse mennesker.
 
 
Buddhismen var statsreligion i Kina. Vi nasjonalsosialister håper en gang i framtiden å fjerne kommunistene fra makten for å overføre dette tilbake til buddhistene i Kina. Vi er sterkt imot at Kinesiske kommunister hele tiden henretter uskyldige følgere av Falun Gong religion. Under buddhismen levde forskjellige religioner i fred i Kina. Vi håper å gjenopprette denne balansen. Vi har stor respekt for kinesere, men vi liker ikke at kinesere følger kommunismen. 

 

 

jada, at øst-asiatere (kinesere, japanere osv) var smartere enn hvite trodde jeg også, jeg hadde det syn at hvite flest var degenerert, lettkontrollert søppel og at både jøder og øst-asiater hadde høyere iq enn oss, for ingen av de hadde gått med på å ødelegge sine egne land med flerkultur og de hadde lengre historie enn hvite nasjoner. jeg hadde også lest the bell curve og diverse andre bøker om det her som målte iq. men det blir jo en elitistisk tenkemåte, eller hva?

 

så dette her er en del av antikrists ånd, hvis du går hva du selv tenker litt nærmere etter i sømmene så vil du begynne å se det. åndskreftene er faktisk ganske tydelig for en som nærmer seg ditt ståsted, bare at dere feiltolker det dere ser. hadde du lest bibelen, er jeg sikker på du hadde begynt å kjenne deg igjen. jødene har sterkt fokus hos dere, du kan jo begynne å pirke litt i det fra et bibelsk ståsted og spørre deg selv hvorfor.

Endret av marius77
Lenke til kommentar

 

 

 

Å øke straffene for gjengvold endrer ikke årsakene til at gjengvold oppstår i utgangspunktet. Det handler om gruppepress, intifisering av æres- og machokultur, arbeidsledighet, etc.

 

Muslimer driver med kjønnsegrering i Norge. En video fra 2016 i Oslo viser shia islamsk makt og ren bevis på kjønnsegrering. Husk at Sunni og Shia muslimer hater hverandre.
 

 

 

Hva har det med det jeg skrev?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

det spørs hva ... de fleste har vett nok mellom ørene til å ikke ha ihjel folk, selv om flere i slike gjenger ikke har skrupler mot det, og det er en kost-nytte analyse, for de vet at hvis de går over den streken der, så blir det kost og losji bak murene til de er godt oppi årene.

 

 

Å øke straffene for gjengvold endrer ikke årsakene til at gjengvold oppstår i utgangspunktet. Det handler om gruppepress, intifisering av æres- og machokultur, arbeidsledighet, etc.

 

 

som nevnt før, det var overvåkingspolitiet som knuste det miljøet jeg var tilknyttet så ja - jeg vet politiet har en effekt. riktignok gikk flere videre, bl.a til bandidos MC og endel andre gjenger i sitt opprør mot myndighetene, men de fleste la opp pga trykket fra politiet OG overvåkingspolitiet - som var ekstremt.

 

høyreekstreme var under et SPESIELT hardt trykk på slutten av 90 tallet og videre utover da jeg hadde trukket meg vekk fra de for lengst - en erfaring politiet tok med seg videre til å knuse innvandrergjenger i oslo (A og B-gjengen). Det var mao. erfaringene med å håndtere OSS som politiet brukte PÅ DEM. Men så var det flere i det miljøet mitt som var farlige også, så jeg ser iof ikke på det som politisk forfølgelse i etterkant, men jeg så på det som det da.

Endret av marius77
Lenke til kommentar

 

 

det spørs hva ... de fleste har vett nok mellom ørene til å ikke ha ihjel folk, selv om flere i slike gjenger ikke har skrupler mot det, og det er en kost-nytte analyse, for de vet at hvis de går over den streken der, så blir det kost og losji bak murene til de er godt oppi årene.

 

 

Å øke straffene for gjengvold endrer ikke årsakene til at gjengvold oppstår i utgangspunktet. Det handler om gruppepress, intifisering av æres- og machokultur, arbeidsledighet, etc.

 

 

som nevnt før, det var overvåkingspolitiet som knuste det miljøet jeg var tilknyttet så ja - jeg vet politiet har en effekt. riktignok gikk flere videre, bl.a til bandidos MC og endel andre gjenger i sitt opprør mot myndighetene, men de fleste la opp pga trykket fra politiet OG overvåkingspolitiet - som var ekstremt.

 

høyreekstreme var under et SPESIELT hardt trykk på slutten av 90 tallet og videre utover da jeg hadde trukket meg vekk fra de for lengst - en erfaring politiet tok med seg videre til å knuse innvandrergjenger i oslo (A og B-gjengen). Det var mao. erfaringene med å håndtere OSS som politiet brukte PÅ DEM. Men så var det flere i det miljøet mitt som var farlige også, så jeg ser iof ikke på det som politisk forfølgelse i etterkant, men jeg så på det som det da.

 

 

Absolutt. Norsk politi er flinke på gjengområdet. Jeg har lest både lest Politi og Røver og boka til Eirik Jensen. Men de gode resultatene har ikke så mye med strengere straffer å gjøre. 

Endret av Gamasj
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

det spørs hva ... de fleste har vett nok mellom ørene til å ikke ha ihjel folk, selv om flere i slike gjenger ikke har skrupler mot det, og det er en kost-nytte analyse, for de vet at hvis de går over den streken der, så blir det kost og losji bak murene til de er godt oppi årene.

 

 

Å øke straffene for gjengvold endrer ikke årsakene til at gjengvold oppstår i utgangspunktet. Det handler om gruppepress, intifisering av æres- og machokultur, arbeidsledighet, etc.

 

 

som nevnt før, det var overvåkingspolitiet som knuste det miljøet jeg var tilknyttet så ja - jeg vet politiet har en effekt. riktignok gikk flere videre, bl.a til bandidos MC og endel andre gjenger i sitt opprør mot myndighetene, men de fleste la opp pga trykket fra politiet OG overvåkingspolitiet - som var ekstremt.

 

høyreekstreme var under et SPESIELT hardt trykk på slutten av 90 tallet og videre utover da jeg hadde trukket meg vekk fra de for lengst - en erfaring politiet tok med seg videre til å knuse innvandrergjenger i oslo (A og B-gjengen). Det var mao. erfaringene med å håndtere OSS som politiet brukte PÅ DEM. Men så var det flere i det miljøet mitt som var farlige også, så jeg ser iof ikke på det som politisk forfølgelse i etterkant, men jeg så på det som det da.

 

 

Absolutt. Norsk politi er flinke på gjengområdet. Jeg har lest både lest Politi og Røver og boka til Eirik Jensen. Men de gode resultatene har ikke så mye med strengere straffer å gjøre. 

 

 

det ene hang sammen med det andre, jeg er ikke av den typen som gidder sitte i fengsel halve livet eller "ofre meg selv" for noe folk ikke gidder å høre. men til bunns i hva det var jeg observerte ville jeg - og paranoiaen jeg hadde da satt delvis i meg helt til jeg ble kristen og alle brikkene falt på plass.

Lenke til kommentar

det ene hang sammen med det andre, jeg er ikke av den typen som gidder sitte i fengsel halve livet eller "ofre meg selv" for noe folk ikke gidder å høre. men til bunns i hva det var jeg observerte ville jeg - og paranoiaen jeg hadde da satt delvis i meg helt til jeg ble kristen og alle brikkene falt på plass.

 

 

Husk at Buddha motsa Jesus som motsa Odin som motsa Krishna.

 

Og husk at du kan leve for alltid fullstendig uten religion.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

det ene hang sammen med det andre, jeg er ikke av den typen som gidder sitte i fengsel halve livet eller "ofre meg selv" for noe folk ikke gidder å høre. men til bunns i hva det var jeg observerte ville jeg - og paranoiaen jeg hadde da satt delvis i meg helt til jeg ble kristen og alle brikkene falt på plass.

 

 

Husk at Buddha motsa Jesus som motsa Odin som motsa Krishna.

 

Og husk at du kan leve for alltid fullstendig uten religion.

 

 

Hva så, det er bare en vei ut som er rett, så den påstanden der er jeg fra min erfaring mht det overnaturlige ikke enig i. Dessuten har jeg ikke noe ønske om å leve evig "her".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...