Gå til innhold

Slutt for GOG? (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
ikke kan fortsette i sin nåværende form

Dette er det mest vesentlige i meldingen fra GOG. Jeg oppfatter dette som at de vil fortsette, men det vil komme endringer. Spørsmålet blir da hva disse endringene vil bli. Jeg vil tippe på noe drm greier, som at du må være pålogget ett sted for å kunne spille, ala steam.

Lenke til kommentar

Typisk min flaks at jeg nettopp kjøpte et spill fra dem og ikke har fått lastet det ned ennå.

Håper at det bare er et stunt ettersom gamle spill bare vil bli lastet ned ulovlig hvis de prøver å sette DRM på de. Dessuiten har jo selskapet bak sagt at de er sterkt imot alle former for DRM, og det gir ingen mening hvis de plutselig endrer seg.

Lenke til kommentar

Man skal kunne laste ned det man har kjøpt ja, men hvis de begynner med DRM lik Steam så er spillet ubrukelig for min del. Har ikke tenkt til å laste ned en klient bare for å spille et SP spill.

Hvis de innfører et system som Gamersgate derimot (hvor man bare må skrive inn en kode ved installering) så er jeg ikke så imot det.

Likevel skjønner jeg ikke poenget. Dette er for det meste gamle spill som aldri blir solgt ellers uansett. Gog.com ga oss muligheten til å kjøpe slike spill for en billig penge. Folk tolererer DRM når det gjelder nye spill de har gledet seg til i årevis, men ikke gamle spill de kanskje har spilt før.

 

Men jeg leste litt om det på nettet nå, og det ser ut til å være et stunt. Hvis de virkelig skulle legge ned eller endre alt så ville de advart oss først.

Og hvis utgiverne ikke liker mangelen på DRM så ville de vel sagt i fra i løpet av disse to årene.

Kan ikke helt se for meg at noen kom løpende inn på Gog.com sine kontorer og ropte ut: "Jeg kommer med ordre fra høyere hold. Dere må legge ned siden i løpet av fem minutter. "

 

Uansett så viser det hvor skummelt slike digitale tjenester er, og hvor enkelt de kan ta med seg alle spillene man har kjøpt i dragsuget hvis de så ønsker.

Lenke til kommentar

For min del hadde jeg ikke begynt å grine hvis de hadde fått en "Olde Games" avdeling på Steam.

Jeg syns det er konge å ha alle spillene mine tilgjengelig derfra jeg. Så husker jeg hvilke spill jeg eier. Pluss at Steam er litt mindre fare for at blir nedlagt med det første.

 

Jeg har f.eks. glemt at jeg eier Jagged Alliance 2. Får ta å laste det ned fra GOG ASAP.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...